חברת אסם משקיעה 20 מיליון שקלים בפעילות החטיבה הקולינארית במהלך חודשי החורף. ההשקעה תופנה להשקת 12 מוצרים חדשים, ולמערך שיווק בהיקף רחב, שבמרכזו מגוון כלים של תוכן שיווקי: הפעלת אתר מתכונים באינטרנט, הפצת חוברת מתכונים, והפקת DVD לילדים תחת הכותרת "בישול זה Cool!".
בשנת 2005 גדלו מכירות אסם בתחום הקולינארי ב- 8%, והסתכמו בלמעלה מ- 700 מיליון שקלים. נתח השוק שלה בקטגוריות הקולינאריות בהן היא פעילה, צמח מ- 52% ל- 54%. ההשקעה הנוכחית נועדה להמשיך ולבסס את מעמדה של החטיבה הקולינארית של אסם כמובילת שוק, עם מוצרים חדשים, בקטגוריות המרקים, התבשילים, מנה חמה שקדי מרק וקרוטונים.
חודשי החורף, מנובמבר עד פברואר, מניבים כ- 40% מהמכירות השנתיות של החטיבה. חמש מתוך שמונה הקטגוריות בהן היא פעילה נחשבות "חורפיות" מובהקות: מרקי תיבול, מרקים, תבשילים, מנה חמה ושקדי מרק.