אפליקציה חדשה, ‘Smart Steps’, שפותחה על ידי Telefónica Digital, תאסוף ותנתח נתונים מרשתות סלולר ותאפשר לקמעונאים למדוד, להשוות ולהבין מה משפיע על בני אדם בביקורם בנקודות המכירה. הניתוח יסייע לחברות להחליט היכן כדאי להם לפתוח סניפים חדשים וגם ל'תפור' הצעות מיוחדות ללקוחות, תלויות מיקום, ולבחון בזמן אמת את האפקטיביות שלהן. הניתוח מבוסס על על מידע ממספר מקורות מרשתות מחשוב ומרשתות מובייל (Big Data) והוא ייאסף באנונימיות מלאה. "במגזר הציבורי, לדוגמה, אם עיריית תל אביב תחליט לאמץ את הפתרון החדש, הוא יסייע לעיריה לבחון את ההצלחה של תוכנית החניה חינם החדשה לתושבי העיר", אומר גיל כהן, מנכ"ל Jajah ישראל, מרכז הפיתוח של טלפוניקה דיגיטל בישראל. "ניתן יהיה לבחון היכן זה עובד והיכן לא ולנתח את הפרופיל של מי שניצל את ההטבה לטובת ייעול המערכת העירונית".
"big data הוא אחד מאבני היסוד של הכלכלה הדיגיטלית", אומר כהן. "אם מטפלים בו נכון וחכם, ובאחריות, יש לו פוטנציאל לבצע מהפיכה בכל עסק וחברה, כמו גם לשפר את חיי האנשים. Smart Steps יסייע לקמעונאים להבין טוב יותר את הלקוחות ולענות על צרכיהם. הוא יעזור להם להחליט איזה מיקומים ובאיזה פורמטים הם צריכים לפתוח סניפים חדשים, כמו גם להתאים את המבצעים למיקומם הגיאוגרפי".