ארגונים שימנפו את מיצוב מדינות המקור שלהן יזכו ליתרון בתחרות הגלובלית

בעוד ארגונים חוזרים לעסקים, ריס חוזר כי המאבק האמיתי בין מותגים מתרחש
בראש הצרכנים, ולכן המפתח לניצול הזדמנויות גלובליות הוא לאפשר למותגים לזכות בתחרות
על הלב והמחשבה. בעבר, חברות מקומיות היו מתמקדות במחקר של גורמים חיצוניים כאשר
הן בחנו התרחבות גלובלית, כגון תרבות או רגולציה במדינה. לאחר מכן הן היו מבצעות
הערכה של ההזדמנויות הפוטנציאליות מהפעילות מעבר לים. אבל לעיתים קרובות הן התעלמו
מהמיצוב המחשבתי של המדינה – למעשה, התפיסה הייחודית של צרכנים את מדינת המקור של
המותג, ובעיקר את התיוג שמוצמד למדינה ואת הקטגוריות בהן היא מובילה. אם מותגים
יכולים לעשות שימוש טוב במיצוב התפיסתי של המדינה שלהם, סביר יותר להניח שהם יהפכו
למותג גלובלי.


בתחרות הגלובלית, מותגים אינם צריכים רק להתבסס על עצמם כדי להגיע לתפיסת
הצרכנים, אלא גם צריכים להסתמך על התפיסות לגבי המדינה שלהם. מותגים שימנפו את
הדברים יזכו ביתרון ברור על אלו שלא יעשו זאת.


מחקר ומינוף המיצוב הלאומי, ומיצוי שלו, הוא בדיוק מה שאל ריס הצטיין בו
ודבר בו במשך שישה עשורים של פעילות.


Fortune וסוכנות המיצוב
של ריס יצרו את הדוח אשר בוחן את יתרונות המיצוב של כל מדינה, על בסיס מחקר גלובלי
שסקר 7,300 משיבים ב- 6 מדינות (סין, גרמניה, צרפת, בריטניה, ארה"ב והודו).
המשיבים כוללים תושבים מהשורה וגם מנהלים בארגונים בינלאומיים מובילים.


ניתן להוריד את הדו"ח : https://www.riesglobal.com/report/

המחקר עבור דו"ח זה היה מבוסס על המסגרת התיאורטית הייחודית שנוצרה על ידי ריס ייעוץ וכן מחקר מקיף באמצעות ניתוח צרכני בקטגוריות שונות בשישה שווקי ליבה , ארצות הברית, סין, בריטניה, צרפת, גרמניה והודו . זה חשוב נועל הזדמנויות בקטגוריה פוטנציאליות אלה בשווקים. הדו"ח גם מספק הנחיות לפיתוח קטגוריות פוטנציאליות בשוק העולמי והוא דו"ח המיצוב הראשון בעולם המתמקד בקוגניציה ובקטגוריה.


דוקטור כהן יוסי
(סמנכ"ל חברת
ELG השקעות נדלן), הגיב לגבי תיאורית המיצוב: "תאוריית המיצוב אשר פותחה בשנות ה 70 על ידי אל ריס, מאפשרת תובנות קריטיות
למשווק אשר מעוניין לא רק להבין את ההתנהגות הצרכנית ולמנף אותה לטובת החברה אלא
גם למגר את התחרות הקיימת וכן תחרות עתידית.
חברות אשר ממנפות ומקיימות את תאוריית המיצוב שוות הרבה יותר מסך פעילותם המכירתית
ונהנות מחוסן כלכלי לאורך זמן גם בתקופות קשות, קל וחומר בתקופות טובות".


"אנו נמצאים בתקופה חשובה בה עסקים גלובליים מתמודדים עם אתגרים גדולים, ועסקים ומותגים צריכים לבחון ולנצל הזדמנויות של 'האוקיינוס הכחול'", אמר סמנכ"ל השיווק של Fortune, מיכאל ג'וזלוף. "ריס ייעוץ היא מובילה עולמית במיצוב אסטרטגי, וידועה כחלוצה בתיאוריות מיצוב אשר משלבות "תפיסה" ו"קטגוריה" במודל העסקי. שיתפנו פעולה כזי לזהות את הפוטנציאל הגלום בקטגוריות של מוצרים".

דו"ח המיצוב מציין כי "מיצוב המדינה בראש
הלקוח" מייצג את התפיסות הייחודיות הראשונות של צרכנים לגבי מדינה מסוימת.
מבין כל המדינות שנחקרו, סין והודו נהנו מהתפתחות מהירה, אך המיצוב שלהן בראש
הלקוח הוא חלוק.

ארה"ב,
סין וגרמניה הפכו למובילות בתחום הטכנולוגיה והחדשנות אך הודו טרם התנערה מתדמית
החקלאות המסורתית שלה במוחם של הצרכנים הגלובליים. בריטניה וצרפת נבדלות על ידי
עיצוב טוב, אופנה ומוצרים יוקרתיים, המראים את יתרונותיהם בקטגוריות צרכניות
עשירות כמו יוקרה ותכשיטים.


לורה
ריס, יו"ר גלובל ריס ייעוץ, העריכה את ההזדמנויות העסקיות העתידיות יחד עם
פרסום הדו"ח, "המפתח לזכייה בתחרות בזירה העולמית טמון בשאלה האם מותג
יכול להיות הבעלים במוחם של הצרכנים הגלובליים. בתהליך בניית מותג עולמי, מיקום
המדינה חשוב מאוד, אולם לעתים קרובות יזמים מתעלמים ממנו. חקירה ושימוש במיצוב
המדינה במקסימום והשפעתה המקסימלית יעזרו מאוד בבניית מותג עולמי. "

לורה
המשיכה, "זה מה ש"ריס ייעוץ" דבק בו והוכח בפרקטיקה העסקית במהלך
60 השנים האחרונות. במאה ה -21, התחרות העולמית בין מותגים היא בלתי נמנעת. ההחלטה
אם לגדול למותג עולמי היא החלטה 'להיות או לא להיות'. למרות שהמצב הבינלאומי מורכב
כיום, רק על ידי הבנה נכונה של חוק התפיסה ועל ידי יצירת קטגוריות חדשות נוכל
לבנות בהצלחה מותגים גלובליים ", אמרה.

אולי יעניין אותך

 קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
 1_ קרדיט צילום - יעל צור
 הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל
bmw-gfb0242366_1280 (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח