אתר ב"טיפול" – פעולות לשיפור האתר במהירות וללא כל עלות

בעלי אתרים רבים מכירים את התופעה — מידי פעם מסתכלים על האתר, חושבים שבאמת הגיע הזמן לשפר אותו, אבל אף פעם לא באמת מוצאים את הזמן לעשות משהו בקשר לזה. מבצע שיפוצים של אתר יכול לקחת שבועות או חודשים (תלוי בגודל האתר ובטכנולוגיה שאיתה הוא נבנה). בינתיים, האתר שלך מרתיע ומרחיק את הגולשים – וזה קורה עכשיו.


הנה 10 פעולות שתוכל לעשות כדי לשפר את האתר בטווח זמן קצר:



1. "צור קשר" – רוב האתרים של חברות נבנים על מנת למכור מוצרים או שירותים.
לכן עליך לאפשר לגולשים למצוא בקלות את פרטי ההתקשרות לחברה, ולתת להם ליזום תהליך מכירה ביתר בקלות. גולשים רבים יעדיפו לצלצל וכדאי לאפשר להם לעשות זאת, אז אם יש לך מספר טלפון שתרצה שהלקוחות יתקשרו אליו הוא צריך להופיע באותיות גדולות, בראש כל עמוד. ואם יש לך עמוד "צור קשר", הוא צריך להיות אחד הלינקים הכי נגישים בכל אחד מהעמודים. בנוסף, מעבר לטופס למילוי פרטים, הגולשים מצפים למספר אופציות: כתובת פיזית של החברה, מספר טלפון, פקס, וכתובת אימייל.



2. "אודותינו" – גולשים רבים יבקרו באתר שלך כדי לגלות יותר פרטים לגבי החברה לפני שיהיו מוכנים לבצע צעד נוסף (התקשרות לחברה, מילוי טופס עם פרטים אישיים, או רכישה). לכן עמוד "אודותינו" איכותי הוא כה חשוב. זוהי דרך נוספת לשפר את יחס ההמרה (להפוך ביקור באתר למכירה) ולאפשר לגולשים ללמוד מה האתר שלך מייצג. אם הגולש לא יבין מה אתה מציע תוך מספר שניות, הוא יחפש את מבוקשו באתר אחר.



3. "דלג" – אל תכפה על הגולש מסך מקדים (intro) או עמוד ספלאש. הקפד לתת לו את האפשרות "לדלג", ושמור על גישה ידידותית. הגולשים לא אוהבים שכופים עליהם מסרים, והם מעדיפים לבחור לאיזה תוכן להיחשף ולכמה זמן.



4. ניתוח נתונים – שיפוץ אתר לא יצליח אם אין לך דרך לנתח את המידע ולהפיק לקחים. תוספת של "גוגל אנליטיקס" לאתר היא קלה ומהירה. אנליטיקס, נותן לך הבנה לגבי הסטאטוס שלך במנוע החיפוש ומספק את נקודת המבט של הגולש, כאשר נתונים רבים מצטברים למגמה מסוימת שאתה חייב לדעת עליה. ללא אנליטיקס בעל האתר הוא כמו "עיוור", כלומר ללא שום אינדיקציה אם האתר גורם לאנשים לצור קשר, איזה עמודים מעניינים את הגולשים, ואיזה מילים במנוע חיפוש מביאות אותם לאתר. אנליטיקס (או כלי דומה) הוא בגדר חובה לבעלי אתרים והוא גם חינמי. כך למשל, אם האתר שלך סובל משיעור גבוה של אחוזי נטישה (bounce rate), אתה צריך להבין למה זה קורה. אחוז נטישה של 50% נחשב נורמאלי, אבל אם הוא עולה על 80% יש לך בעיה שדורשת טיפול דחוף.



5. דבר בגובה העיניים – נוסח הטקסט באתרים רבים נראה יותר כמו "מדריך (פורמאלי) למשתמש". שים את עצמך בנעליים של הגולשים ונסח מחדש את התוכן כך שידבר בשפה שלהם (לא שלך), "בגובה העיניים". כתוב את המסרים שלך בקצרה כך שילהיבו את הלקוחות הפוטנציאליים שלך. כתוצאה מכך אנשים יישארו באתר יותר זמן, ומנועי החיפוש יתגמלו אותך בדירוג יותר גבוה.



6. תמונות – הגולשים יתעכבו באתר שמושך אותם, אבל אל תסמוך על כך שהם יקדישו זמן רב לקריאת תכנים מילוליים. הם מוצפים בהרבה מסרים, וטווח הזמן שהם מקדישים לכל אחד מהם (אם בכלל) הוא קצר ביותר. מעבר לכך שחשוב לנסח את המסר בתמציתיות, חשוב לחזק אותו עם תמונה מתאימה. זה מוסיף צבעוניות נאה למראה הכללי ומעביר את המסר שלך בערוץ נוסף. אתרי תמונות רבים מציעים תמונות חינמיות, כך שהתוספת הזו לאתר היא זמינה וללא עלות נוספת. הוסף לפחות תמונה אחת בכל עמוד.



7. "alt text" – תוספת פשוטה של כותרת לכל תמונה, שראוי לתת לה יותר תשומת לב (קיימת בכל מערכת ניהול תוכן בסיסית). אם תוסיף alt text לתמונות, זה ישדרג את האתר מבחינת מנועי החיפוש, היות ומנועי החיפוש אינם קוראים תמונות, אלא רק את התגיות שמכילות טקסט. כאשר הגולש מניח את הסמן על התמונה הוא מייד מבחין בתגית שמגדירה עבורו את נושא התמונה. לכן alt text היא תוספת ידידותית לגולש.



8. היפטר מעודף משקל – קל לאתר לצבור הרבה משקל עודף במשך הזמן. בדוק אותו מידי פעם, ובטל את כל אותם מרכיבים מיותרים. מהירות הטעינה של העמודים תשתפר פלאים, וכך לא תאלץ לאתגר את סבלנותם של הגולשים. דרך קלה לשמור על אתר "רזה" היא לשמור תמונות בפורמט מתאים (בדרך כל JPG מתאים לתמונות מצולמות ו-PNG או GIF מתאימים לתמונות עם משטחי צבע אחידים). ומומלץ בנוסף, לדחוס את התמונות ככל שניתן (מבלי לפגוע באיכות התמונה) וכך לצמצם עוד יותר את משקלן.



9. שתיקה שווה זהב – אם יש משהו שבוודאות יוציא את הגולשים מהאתר שלך תוך חצי שנייה (או פחות), זה עמוד שמשמיע צלילים (או רעש) מבלי שהם הסכימו לכך. קליפים צריכים להיות במצב mute (כברירת מחדל) עם אפשרות להפעלה ידנית על ידי הגולש. בדוק מפעם לפעם את כל הקליפים באתר כדי לוודא שהם לא מופעלים עם קול בצורה אוטומטית.



10. קישורים
– בדוק את כל הלינקים באתר כדי לוודא שהם במצב פעיל ושהקלקה עליהם אכן מעבירה את הגולש לעמוד הרצוי. גולשים שנתקלים בלינקים לא תקינים ינטשו את האתר משום שזה גורם להם לחשוב שהאתר מוזנח ולא עדכני. לכן חשוב לתקן את כל הלינקים, ואם מסיבה כלשהי זה בלתי אפשרי יש להסיר אותם. בנוסף, הקפד שלכל הלינקים יהיה צבע זהה. לכל אתר מקצועי צריכה להיות שפה ויזואלית ברורה ועקבית, והצבע של הקישוריות הוא בהחלט חלק בלתי נפרד ממנה.



הטיפים ברשימה זו אינם דורשים השקעה גדולה של זמן או כסף. אין צורך להיכנס "לפרויקט" שיכביד על סדר היום שלך או על התקציב של העסק. יישום של הטיפים יביא למיצוי מלא יותר של הפוטנציאל העסקי שגלום בו. בהצלחה!


כתבה: ענת פרסמן – פרומו, חברה לניהול פרויקטים בשיווק, מחלקת יחסי ציבור ותוכן
https://www.promoline.co.il/

אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח