מערכת פופטין, אשר הוקמה על ידי תומר אהרון וגל דובינסקי, צברה תאוצה מרשימה מאז השקתה לפני קצת יותר מחצי שנה. הקפצנו את תומר אהרון, מייסד משותף, כדי לשמוע על הדברים שחשובים לפופאפ מוצלח, לקחים על שיווק מערכת B2B, על הפעילות בשוק הגלובלי שהחלה לפני חודשיים, וגם מה התוכניות להמשך.
יש הרבה תוספים לפופאפים באתרים – למה החלטתם להקים עוד אחד?
נכון, יש מלא תוספים ומערכות ליצירת פופאפים ושיפור יחס המרה, אבל אנחנו לא רואים בזה חסרון אלא יתרון. זה אומר שיש כאן שוק גדול ויחסית חדש ואנחנו מכוונים לבלוט בו בכל הכוח. יש כמה דברים שהנחו אותנו אז ועדיין מלווים אותנו בכל שלב בפיתוח ובבידול שלנו מול שאר המערכות:
o אנחנו לא רואים את Poptin רק בתור מערכת פופאפים. אנחנו ממשיכים לפתח את המערכת כך שתהיה מערכת ALL-IN-ONE לשיפור יחס המרה. ארחיב על זה יותר.
o הטמעה פשוטה בלי הגבלה על סוג הפלטפורמות. ז"א לא רצינו להיות מקובעים רק ל-WordPress למשל. היינו מעוניינים שכל בעל אתר, מכל פלטפורמה יוכל להשתמש במערכת.
o ממשק קל, נוח ואינטואיטיבי – ניסינו עשרות מערכות וממשקים אחרים וכמעט בכולם נדרש ידע טכני בסיסי. כשהתחלנו לאפיין את פופטין שמנו דגש גדול על ממשק וחווית משתמש כך שהצד הטכני לא יהווה חסם עבור אף אחד.
o רוב המערכות מציעות התאמה מוגבלת (או מורכבת) של הפופאפים לאתר של הלקוח. רצינו לאפשר גמישות מרבית גם מבחינת סוגי הפופאפים והווידג'טים, העיצוב ובחירת השדות בטופס, הטריגרים, האינטגרציות וכו'.
o רצינו לתת גישה חינם וללא הגבלת פיצ'רים (עד 1,000 צפיות) – אנחנו מאמינים שאחרי שהלקוח מתנסה ומקבל ערך (לידים / טלפונים / מכירות) בעזרת המערכת, זה יעזור לעסק שלו לצמוח וברגע שהאתר שלו יגיע לכמה אלפי גולשים בודדים כבר יהיה שווה לו לשדרג.
o דאטה ואוטומציה – אנחנו מאפשרים לכל לקוח לבצע a/b test ומעבר לזה, לבחור תזמון אוטומטי לפופאפ שלו באתר כך שהאלגוריתם שלנו ילמד את התנהגות הגולשים באתר ועם הזמן יעשה אופטימיזציה וידע להציג את הפופאפ בתזמון האידיאלי עבורם.
איך ההתקדמות שלכם בחו"ל?
אז אם מוציאים את ישראל מהמשוואה, חודש וחצי אחרי ההשקה באנגלית, יש ל-Poptin כמה מאות משתמשים פעילים ברחבי העולם.
בינהם מוסדות לימוד כמו ברליץ ברזיל, סוכנויות דיגיטל, חנויות eCommerce, סטארטאפים ובלוגים בתחומים שונים.
האם אתה יכול להצביע על הבדל בין השימוש / לקוחות בארץ לבין חו"ל?
כן, שמנו לב שבחו"ל השימוש הוא יותר להגדלת רשימת תפוצה ובארץ הכיוון יותר ללידים.
מה הדבר הכי מעניין / מפתיע שלמדתם בנוגע לשיווק של מוצר דיגיטלי B2B כמו שלכם?
שיש המון דרכים לשיווק מוצר SaaS B2B מכפי שהיה נדמה לנו. יש לנו סוכנות דיגיטל וקידמנו ב-7 השנים האחרונות כמה אלפי עסקים בודדים בדרכים הטריוויאליות של קידום אורגני וממומן בגוגל וקידום בפייסבוק. השיווק של Poptin מתבצע גם בדרכים הטריוואליות הנ"ל, אבל גם דרך marketplaces (אפליקציה ב-Shopify, תוסף WordPress וכו'), שיתופי פעולה, תוכנית שותפים, שיווק באמצעות תוכן מכל סוג שהוא, פודקאסטים, אתרי ביקורות, WOM (מפה לאוזן, אבל בעיקר ברשתות החברתיות) ועוד ועוד.
באופן כללי, מה הבעיה הכי גדולה שאתם רואים באתרים / שיווק דיגיטלי בישראל?
בעלי אתרים דואגים קודם כל להביא תנועה גדולה לאתר, וזה בסדר. אבל לפעמים לא מבינים את החשיבות של יחס ההמרה. כלומר אם הבאתי תנועה של 1,000 גולשים לדף הנחיתה שלי, וכל קליק בקמפיין עלה לי 3 ש"ח. אז הוצאתי 3,000 ש"ח סה"כ. אם יחס ההמרה שלי הוא 4% אז השגתי 40 לידים, כאשר כל ליד עלה לי 75 ש"ח. אם אכפיל את יחס ההמרה ל-8%, בשימוש בכלים כמו Poptin , אוכל להוציא רק 1,500 ש"ח כדי להגיע לאותן תוצאות. כלומר העלות שלי לליד תרד ל37.5 ש"ח. לחילופין אוכל להשקיע את אותו סכום ולקבל פי 2 לידים.
מה למדתם על פופאפים שלא ידעתם כשהתחלתם?
שני הדברים העיקריים הם שטריגר יציאה (exit-intent), ז"א כאשר הגולש מתכוון לעזוב את האתר ואז קופץ לו פופאפ, עובד הרבה יותר טוב ממה שחשבנו שיעבוד. והדבר השני הוא שלמיקרו-קופי בפופאפ יש תפקיד חשוב מאוד ושינוי של מילה אחת או שתיים יכול לשנות את יחס המרה בצורה די משמעותית.
מה המטרות שלכם לעתיד הרחוק – מבחינה עסקית ומה מפת הדרכים למוצר
אז כמו שהתחלתי להגיד קודם לכן, אנחנו מפתחים את Poptin כך שתכיל עוד הרבה כלים built-in לשיפור יחס המרה באתרים ודפי נחיתה. לדוגמא, בהמשך נוסיף ווידג'ט של צ'אט אנושי, סקרים, פופאפים אינטרקטיביים, ווידג'טים להתקשרות באמצעות רשתות חברתיות, push notification ועוד.