בחירת מקצוע ותחום
עיסוק היא אחת מהבחירות הקשות הניצבות בחיינו. אנו לוקחים בחשבון שיקולים רבים כמו
כישורים אישיים, ביקוש בשוק העבודה, משך הכשרה, שכר ממוצע ועוד. אם זה לא מספיק, ההתמודדות
עם מגפת הקורונה שפרצה לחיינו בסערה הוסיפה לדילמת בחירת המקצוע רבדים נוספים שיש
לשקול: האם המקצוע שבחרתי יישאר רלוונטי בכל תרחיש? האם הוא מאפשר יציבות תעסוקתית?
האם ניתן לבצע אותו גם מרחוק?
עם סגירת המשק,
השהייה המרובה בבית ואיתה שעות של גלישה מול המסכים, הדגישה לכולנו כמה הצורך באתר
אינטרנט פעיל ואפקטיבי הפך לחיוני עבור כל בית עסק, כשהנוכחות ברשת עשויה להוות אקס
פקטור עבור עסקים רבים. עולם העיצוב הגרפי, הכולל בתוכו גרפיקאים, מעצבים, עורכי
וידאו, מעצבי חווית משתמש ועוד, הוא עולם שהלך וצבר תאוצה עוד לפני פרוץ המשבר,
ובעיקר הפך אטרקטיבי עוד יותר כשנשאר רלוונטי מתמיד גם בעיצומו. זאת, לצד העובדה שבמהלך
השנים האחרונות גדל היצע הביקוש למעצבים, הובילו לאטרקטיביות המקצוע, לשיפור
משמעותי בתנאי ההעסקה ולשכר שעשוי לטפס לסכום של עשרות אלפי שקלים בחודש.
לימודי עיצוב גרפי פותחים
בפני בוגריהם אפשרויות תעסוקה שונות עם תפקידים ותחומי אחריות מגוונים. רוצים
לוודא שאתם בוחרים את המקצוע הנכון לקראת המשבר הבא? הנה מספר דוגמאות לתפקידים
שכל אחד מכם יכול להשתלב בהם בתור מעצבים גרפיים –
עולם הפרסום – עולם הפרסום מאז ומתמיד התבסס על מעצבים גרפיים
בעלי חוש יצירתי, עם יכולת להעביר מסר בצורה שיווקית, מעניינת ומשכנעת. משרדי
פרסום מחפשים מעצבים עבור תחומי הדיגיטל והפרינט, כך שהעיסוק במשרדי פרסום עשוי
לחשוף אתכם לעולמות שונים. תוכלו למצוא עצמכם מעצבים מודעות לעיתונים ושלטי חוצות
לצד עיצוב באנרים וקמפיינים שונים לאינטרנט. עולם נוסף שתוכלו להיחשף אליו בעולם
הפרסום הוא עיצוב תדמיתי ללקוחות הכולל עיצוב לוגו, שפה חזותית וחומרים שיווקיים. זה
עשוי להפוך אתכם לשחקני מפתח בפיתוח שפה חזותית עובר כלל המוצרים הרלוונטיים של חברות
וארגונים שונים.
אתרי אינטרנט – האינטרנט פותח בפני מעצבים גרפיים ערוצים
דיגיטליים נוספים. בחברות אינטרנט מחפשים מעצבים שיודעים ליצור דפי נחיתה טובים,
בעלי מודעות לרשתות החברתיות המתרחבות כל יום, עם ידע בהקמת קמפיינים מנצחים,
קטלוגים אינטרנטיים, עיצוב ושליחת ניוזלטרים ללקוחות, לצד עיסוק במוצרי דיגיטל
פופולאריים נוספים.
עיצוב ואפיון חווית
משתמש באתרים – התעצמות העולם
הדיגיטלי מולידה איתה גם שלל תפקידים חדשים שבעבר היו בעלי השפעה נמוכה (או לא
קיימים כלל). כיום, מאחורי כל אתר אינטרנט מרשים ומצליח עומדת עבודה קשה של מחקרי
שוק וחווית משתמש. תפקידו של המעצב לקחת גם חלק באפיון האתר ולהצליח לתרגם את
המבנה וההגדרות שלו לנראות שתתאים מצד אחד למיתוג וליצירת שפה מותאמת לאונליין,
ומהצד השני תניע את הגולש לפעולה בצורה רציפה, המשכית ונעימה. התפקיד הולך וצובר
מקום דומיננטי בעולמות הדיגיטל, על אחת כמה וכמה באתרי המסחר האלקטרוני (אי-קומרס)
בהם המטרה היא לגרום לגולשים לבצע רכישה.
פיתוח ועיצוב
אפליקציות – פן משלים נוסף
לעבודת המעצב הוא פן הפיתוח והתכנות. חלק בלתי נפרד מעבודת המעצב בעולמות האונליין
היא עבודה צמודה עם המתכנתים, שיעזרו לו להגשים את העיצוב לכדי מציאות קיימת באתר.
מעצב גרפי שעבר הכשרה מקצועית בעולמות הפיתוח יודע כבר להפוך קונספט לאפליקציה
קיימת מבלי התערבות חיצונית. הידע בשפות תכנות, ביחד עם הכרות בעולמות חווית המשתמש
ועיצוב האונליין, מאפשרים למעצב ליצור אפליקציות נוחות לשימוש וקלות באופן יחסי לפיתוח.
מעצבים שעוברים הכשרה בפיתוח אפליקציות מרחיבים את אוצר הכלים שלהם ופותחים עצמם
לאפשרויות תעסוקה נוספות.
עם שלל אפשרויות
התעסוקה, אין ספק שמשרת מעצב גרפי בחברות השונות הפכה לחמה ביותר בתעשייה. מעצב
מוכשר, עם עין יצירתית ובעל הידע הנדרש, יוכל להשתלב במגוון מקומות עבודה – ממשרדי
פרסום דרך חברות לבניית אתרים ועד חברות דיגיטל, כאשר במקומות רבים תפקידי העיצוב
כוללים בתוכם אופק מקצועי ואפשרויות קידום רחבות. יתרון משמעותי נוסף בעולם העיצוב
הוא גמישות ההעסקה – מעצבים יכולים לעבוד מהמשרד
ומהבית, בתור שכירים או עצמאיים (פרילנסרים), כך שעם המקצוע הזה סביר להניח שבמשבר
הבא תרגישו הרבה יותר בטוחים מבחינה תעסוקתית וכלכלית.
הכותב הינו מנהל
מקצועי בתחום עיצוב גרפי בג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, המעבירה בין היתר
הכשרות מקצועיות בתחום העיצוב הגרפי.