בזק מפעילה מוקד שירות לקוחות חדש ביישוב הבדואי חורה

צוות מרכז התעסוקה "ריאן" שבישוב הבדואי חורה, יחד עם מרכז ההכוון התעסוקתי של משרד התמ"ת וג'וינט ישראל-תב"ת בישוב חורה, חברו לחברת בזק שיעורי, כדי להקים מוקד שירות לקוחות בישוב חורה, ששירת את לקוחות החברה.


מטרת הקמת המוקד על ידי בזק, בשיתוף הפעולה של כלל הגורמים, היא למצוא פתרון איכותי לתעסוקת הנשים בחורה שרצו ויכלו להשתלב בשוק העבודה אך נמנעו לצאת לעבוד מחוץ ליישוב. במקביל, בזק גייסה עובדים דוברי השפה הערבית למוקד בב"ש. שילוב של שתי מטרות אלה לא הצליח לעלות בקנה אחד בגלל המיקום הפיזי. בזק למדה את מורכבות הסוגיה והחליטה להקים מוקד ייחודי שיעסיק נשים בלבד, יתאים לתרבות הבדואית ויקל על הנשים לצאת לעבודה בתוך יישובן.


עובדות המוקד הבדואיות העובדות כיום בבזק עמדו בהצלחה במרכזי הערכה ועברו קורסי הכנה ראשוניים במרכז "ריאן", כהכנה למבחני הכניסה של בזק, במגוון נושאים: עברית תעסוקתית, יישומי מחשב בסיסיים, מושגי יסוד טכניים במחשבים, הכנה למרכזי הערכה והעצמה. צוות ריאן ליווה את הנשים משלב האיתור והגיוס ביישוב, בתהליכי ההכנה ובמרכז ההערכה. אנשי הצוות בריאן מקבלים משוב אישי, הכולל נקודות לשימור ושיפור, לגבי כל משתתפת שלא עברה את המרכז ולאחר עבודה נוספת עמה, היא מופנית למרכז הערכה נוסף של בזק או עבודה אחרת המתאימה לכישוריה. הנשים אשר התקבלו לקורס ההכשרה המקצועית של בזק, עברו קורס הומוגני ומותאם לנשים הבדואיות בלבד, כך שיקבלו את החיזוקים הדרושים להן. הקורס מותאם תרבותית ולאחריו מתחיל תהליך חניכה בעבודה. מדובר בתהליך ארוך יותר לעומת האוכלוסייה הכללית ומותאם לצרכיהן. לאחר ההשמה בפועל, ממשיכות המשתתפות להיות מלוות על-ידי מקדמת תעסוקה ממרכז התעסוקה – ריאן בחורה. בכל העת מתקיימות פגישות בין צוות ריאן ובזק לשיפור התהליכים וחיזוק שיתוף הפעולה. מוקד בזק בחורה מיועד להיות מתופעל על-ידי נשים בדואיות בלבד. כיום יש 2 ראשי צוות בדואיות במוקד ועשרות נציגות שירות, כאשר בהמשך יקלטו נציגות נוספות וכן יאוישו תפקידי ניהול נוספים בידי נשים. בימים אלו במרכז "ריאן", שוקדים על מרכזי הערכה וקורסים נוספים.




לדברי שר התמ"ת, שלום שמחון, "שילוב אוכלוסיית הבדואים בנגב במעגל העבודה היא יעד לאומי ממדרגה ראשונה. משרד התמ"ת באמצעות המטה לפיתוח אזורי, מקדם תכניות שונות לטובת הגשמת יעד זה. בכוונתנו ללמוד ממודל עבודה זה ולהביא לכך שחברות נוספות ירצו בעתיד לפתוח מוקדים כאלה ביישובים הבדואים בנגב".


אבי גבאי, מנכ"ל בזק, "בזק היא חברה בפריסה ארצית, המעניקה שירותים לכלל תושבי המדינה.לכן אנו מספקים שירות בכל השפות. המטרה בפתיחת המוקד בחורה הוא חיזוק ההשירות אותו אנו מעניקים בשפה הערבית. אך ככל שהפרוייקט התקדם ראינו שיש לנו כאן הזדמנות לענות על כמה צרכים חיוניים בהם שירות טוב יותר ללקוחותינו מכל המגזרים, תעסוקה בפריפרייה והעצמת נשים, זאת משום שהמוקד מסתמך בעיקר על נשים במגזר הבדואי. בתוך כך, בזק ממשיכה לפתוח מוקדי שירות בפריפרייה ורק לאחרונה פתחנו מוקד שירות בקרית שמונה ונוסף במודיעין עילית, המתבסס על עובדים מהמגזר החרדי. בזק תמשיך לקלוט נשים מהמגזר הבדואי ולהגדיל את המוקד בחורה. אני רואה חשיבות רבה בכך שחברות עסקיות גדולות יצאו מהמרכז ויעניקו הזדמנות תעסוקתית גם בפריפרייה".


אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח