בישראל 34 מטוסים פרטיים

ניתוח וסקירת שוק תחום התעופה העסקית שערכה חברת Jetsetter הישראלית, העוסקת בניהול, מכירה וקניה של כלי טייס עסקיים וארגוניים, מגלים כי שנת 2015 היתה שנת שיא בתחום, שהתקרבה לשנת השיא של 2008, טרום המשבר הכלכלי, ובמהלכה נמסרו בעולם כ- 700 מטוסי מנהלים חדשים. בישראל מופעלים כיום 34 מטוסי מנהלים. הסקר בחן שעות טיסה, רכישת מטוסים חדשים ומשומשים, פתיחת חברות צ'רטר ובעלות חלקית והצגת תוכניות למטוסים חדשים על ידי היצרנים השונים.



ניתוח השוק נערך על ידי Jetsetter לרגל Jetsetter Business Aviation 2016, הכנס השנתי המוקדש למטוסים הפרטיים העסקיים, שייערך ב-17 בינואר 2016 בתל אביב. האירוע, בו יקחו חלק כל המעורבים בישראל בתחום התעופה העסקית הפרטית ובכירי התעשייה מהעולם, מיועד לבעלי מטוסים פרטיים ולאנשי מקצוע המעורבים בתפעול ומימון מטוסי סילון עסקיים.



עפ"י נתוני JSSI, המפעילה תוכניות אחזקה למטוסים ומנועים לפי שעות, שעות הטיסה בתעופה העסקית עלו ב- 6.8% ביחס ל- 2014, והגיעו לכדי 79% מהשיא של 2008. JSSI קובעת כי השימוש החודשי במטוסי המנהלים עומד על ממוצע של כ- 26.5 שעות לחודש. נציג JSSI, ג׳ונתן דויטש, מנהל השווקים המתפתחים, יחשוף את המחקר המלא במפגש בתל אביב.



בסה"כ פועלים כיום בעולם כ- 20 אלף מטוסי מנהלים. עפ"י נתוני Honeywell, אחת משתי יצרניות האויוניקה ואחת מיצרניות מנועי הסילון למטוסי מנהלים, בעשור הקרוב (עד 2025) יהיה צורך בכ- 9,200 מטוסים חדשים, בעלות כוללת של כ- 270 מיליארד דולר. תחזית דומה הוצגה על ידי יצרניות המטוסים בומברדיה ואמבראר, וכן ע"י אנליסטית התעופה העסקית, ARG/US.




״ההתאוששות העיקרית ב- 2015 היתה בצפון אמריקה – ארה"ב וקנדה, כאשר היקף הפעילות שם הוא סביב 2.5 מיליארד דולר בשנה״, אומר גל פלג, מנכ״ל חברת Jetsetter. ״באירופה חל ב- 2015 ׳דשדוש׳, ונתוני 2015 דומים לאלה של 2014. בכלכלות המתעוררות, ברזיל, הודו וסין, יחד עם רוסיה, חלה ירידה בפעילות התעופה העסקית, בעיקר בסין״.



לדברי פלג, במהלך 2015 ניתן היה לראות כי המגמה שהחלה ב- 2008, של גידול ברכישת מטוסי מנהלים גדולים (במחירים של סביב 70 מיליון דולר), נמשכה, על חשבון המטוסים הקטנים (בשווי ממוצע של כ- 20 מיליון דולר ומטה), אך ברבעון השלישי של 2015 החלה התאוששות, עם הכרזה והתקדמות בפיתוח של דגמים חדשים.



בכנס בתל אביב, שייערך ב-17 בינואר 2016, ב״בית על הים״, בתל אביב יתארחו דיק רוטאן (Dick Rutan), טייס שנכנס להסטוריה כאדם הראשון שהקיף את כדור הארץ ללא עצירה, או תדלוק בדרך ובכירי התעשייה העולמית שידונו בעתיד שוק התעופה העסקית ובחידושי התחום, כשבין הדוברים יהיו נציגי החברות הגדולות בעולם בייצור מטוסים פרטיים, דוגמת גאלפסטרים, בומבארדייה, וטקסטרון (יצרנית ססנה, הוקר וביצ'קראפט), כמו גם נותנות שירותים גלובליות דוגמת חברת Jetcraft.

אולי יעניין אותך

 קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
 1_ קרדיט צילום - יעל צור
 הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל
bmw-gfb0242366_1280 (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח