בית הספר הראשון מסוגו ללימודי שיווק חווייתי ומקצועות ההפקה יפתח באוקטובר הקרוב

בשנים האחרונות עולם האירועים והשיווק החוויתי תופס תאוצה אדירה וחולש על נתח גדול שרק מתעצם עם הזמן מתוך עוגת תקציב השיווק של חברות מסחריות, תוך שמאגד בתוכו אין ספור פתרונות שיווקיים יצירתיים, דינמיים ומגוונים.



בעוד התחום פורח ומשגשג, נותרה ההכשרה למקצועות השונים בתחום יתומה. אם בעבר היו חברות השיווק וההפקה, קטנות כגדולות, מכשירות בעצמן את צוות העובדים חסר הניסיון וההכשרה, המצב היום שונה בתכלית. חברות השיווק וההפקה "עייפו" מלהכשיר צוות חדש וחסר ניסיון וגם מצאו כי חבל להם על הזמן שהן מקדישות לאותה הכשרה. לפיכך הן מחפשות היום רק צוות עובדים בעל הכשרה וניסיון רלוונטי.



בהעדר הכשרה מסודרת ועם דרישת הסף לניסיון רלוונטי, מוצא עצמו דור שלם של מפיקים לעתיד בלי שום דרך להתברג לתוך עולם השיווק החווייתי וההפקה, שכן נוצר מעגל קסמים: הכשרה אמיתית אין ולחסרי הניסיון אין כמעט שום סיכוי להתקבל לעבודה עקב העדר ניסיון ובלי צ'אנס אמיתי לא יוכלו לרכוש ניסיון לעולם…



במענה לוואקום שנוצר, לצורך האמיתי ולדרישה המתגברת בתחום נולד 'המוסד'ביה"ס ללימודי שיווק חווייתי ומקצועות ההפקה שמטרתו להכשיר את דור העתיד של העוסקים במקצועות השיווק וההפקה, ולייצר כח אדם מקצועי, מיומן, רענן ופורה, המעוניין להשתלב בתעשיה צבעונית זו.



'המוסד' הוא פרי יוזמתם של שלושה:



בועז שיינהרץ,31, הוא אחד המייסדים והשותפים בפורטל 'מפיק', בעל למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף התוכן והקריאייטיב לתעשיית האירועים וקידום המכירות. טרם הצטרפותו לקבוצה, היה בועז בעלים של חברת פתרונות קריאייטיב ושיווק.



דן וינברג, 32, מנכ"ל ה'מוסד', ממקימי חטיבת האירועים של חברת אינטלקט BTL, בעל ניסיון רב של למעלה מ-10 שנים בתחום הפקת האירועים והשיווק החוייתי.



בני מלמד, 31, הוא אחד המייסדים והשותפים בפורטל 'מפיק'. בעל למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף הפקת האירועים וקידום מכירות. טרם הצטרפותו, היה מייסד ובעלים של אנמדיה, חברה המתמחה בהפקת כנסים ותערוכות.



הפורטל המוביל 'מפיק', שבבעלות הקבוצה, מהווה צומת מרכזית בתעשיית האירועים, התערוכות והשיווק החווייתי. Mefik.co.il הינו פורטל השיווק החווייתי הגדול בישראל הפעיל משנת 2005 ובו גולשים כ-100 אלף גולשים יחודיים בחודש. הסינרגיה בין פורטל 'מפיק' ל'מוסד' יוצרת עדכון תדיר של המגמות והטרנדים בשוק, קשרים הדוקים עם קברניטי הענף, התממשקות עם לוח הדרושים הגדול והמקיף ביותר בתעשיה כמו גם יתרונות נוספים רבים אחרים.



לתפקיד המנהלת המקצועית של 'המוסד' נבחרה הגב' רונית ששון, מנכ"לית ושותפה לשעבר בחברת פרומרקט, חברת קידום המכירות והפקת האירועים הגדולה בישראל וממייסדי התחום בארץ. ששון בעלת ניסיון מקצועי רב בתחום השיווק החוויתי וכל מגוון מקצועות ההפקה והעיצוב.



גם על בחירת סגל המרצים כולו הושקעה מחשבה והקפדה רבה והוא מהווה שילוב מנצח של מיטב אנשי המקצוע מהמובילים בתעשיה, וביניהם מיטב מנכ"לי החברות הגדולות בתעשיה ובכירים מתחום השיווק כדוגמת צביקה קראוס (כפיים), יוני סער (פרומרקט), גיל טייכמן, מלכי שם טוב (AVS),ג'קי בכר (ראש חוצות) ועוד רבים טובים.



'המוסד' שם דגש רב על חוויית לימודים יחודית המשלבת לימודים עיוניים בשילוב עם התנסויות בשטח והפקות אמיתיות בפועל- אנו מקפידים להתעסק ב"תכלס" ובמה שצריך לדעת בכדי להשתלב בתעשייה המקומית. מלבד קורסים מורחבים לאלו המעוניינים להשתלב בענף, ל'מוסד', מגוון רחב של קורסים והכשרות יעודיות לעובדים אשר מהווים כבר חלק מהברנז'ה.



… אז מהו בעצם עולם והשיווק החוויתי והאירועים?


עולם השווק החוויתי נועד כדי לרכז מאמצי שיווק ביצור אינטראקציה חווייתית בין הצרכן למותג. במערכת יחסים זו, החוויה, הנגיעה האישית והקריאטיביות הן שמבדלות את המותג ממתחריו. 'המוסד' נועד ללמד ולהכשיר את תלמידיו ליצור ולבנות מערכת יחסים בין המותג לקהל הצרכנים הפוטנציאלי שלו תוך חשיבה שהיא בהכרח 'מחוץ לקופסא' ובצורה שאינה קונבנציונאלית.



תערוכות, פסטיבלים, כנסים, קידום מכירות, אירועים המוניים, מצעדים, מסיבות ענק, ימי עיון, אירועי רווחה, פעילויות גרילה, אירועים פרטיים, דיירקט, אירועי גיבוש…. כל אלו הם רק חלק מאותו פסיפס צבעוני המרכיב תעשייה דינמית ומשתנה. 'המוסד' נועד לספק לתלמידיו היכרות אינטימית עם כל אחד מעולמות אלו.



לא משנה אם החלום הוא להיות איש קריאטיב, תקציבאי, מפיק או מנהל מרקו"ם, מנהל מותג או סופרוויזר, עבור כל חלום כזה נועד 'המוסד' לספק לכל אחד מהחולמים את הכלים הטובים והמתאימים ביותר להשתלבות מהירה בתעשיה.



דן וינברג, מנכ"ל ה'מוסד', מסכם את המניעים והצרכים שהביאו להקמת בית הספר: "לאחר שנה של עבודת מחקר מעמיקה ויסודית, בחינת חלופות ההכשרה הקיימות בשוק והתייעצויות עם בכירי הענף, זיהינו באופן ברור וחד משמעי את הצורך האקוטי בהקמת גוף מסודר אשר ייתן מענה שלם להכשרה המקצועית לעולם השיווק החווייתי ומקצועות ההפקה.



חזונו של 'המוסד' הוא להכשיר את הדור הבא של העוסקים בשיווק החווייתי ובמקצועות ההפקה, לספק להם כלים אפקטיביים, לספק להם הכשרה וניסיון מעשי כבר משלב הלימודים ולקדם את השתלבותם המהירה בתעשיה המקומית תוך הקפדה יתרה על עקרון חשוב- שגם הדרך לשם תהיה חוויתית, מהנה ומפרה. 'המוסד' מלמד בדיוק את כל מה שצריך בכדי להשתלב ולהפוך לחלק מברנז'ה צעירה ויצירתית– דור ההמשך של עולם השיווק החווייתי וההפקה".

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

mao-43-oo-pm-making-ai-a-key-part-content-tab-2-virtual-twin-712x402
 בר-נוה, אורי שמואלי, אמיר גלעד ותובל בר יוחאי
-LAGO-מסך-360-מעלות-לאירועים-עסקיים-צילום-יחצ-_5_