'תפנית', בית הספר למנהלים של האוניברסיטה הפתוחה, פותח מסלול חדש להכשרת יועצי תקשורת. הקורס, המיועד למנהלים במגזר הפרטי והציבורי, ממלאי תפקידים בארגונים חברתיים, פוליטיים וציבוריים, ולאלה המעונינים לשמש בעתיד כיועצי תקשורת, יעניק לבוגריו כלים תיאורטיים ומעשיים בתחום הייעוץ התקשורתי על כל היבטיו. במסגרת הקורס ישולבו יועצי תקשורת, עיתונאים ודוברים מהמשק הישראלי.
את הקורס ירכז ד"ר אודי לבל, מומחה לפסיכולוגיה פוליטית ולתקשורת פוליטית.
בין הנושאים שילמדו בקורס החדש: הבנת זירת התקשורת הישראלית, תקשורת פוליטית, תקשורת מגזרית, ניהול משברים בתקשורת, עיצוב תדמית, דימוי ומוניטין אישי וארגוני, משפט ותקשורת, עיצוב סדר יום (אג'נדה תקשורתית), ודוברות ויחסי ציבור.
לדברי ד"ר אודי לבל, מרכז הקורס החדש של תפנית: "היום עולם העסקים מבין שהתקשורת היא חלק בלתי נפרד מהניהול. בעידן שבו דימויים אישיים, ארגוניים, פוליטיים ומוסדיים מעוצבים בתקשורת, כמו גם סדר היום הציבורי, הופך יועץ התקשורת לממלא תפקיד בעל חשיבות אסטרטגית מן המעלה הראשונה השותף בעיצוב ויישום מדיניות הארגון. מיומניות תקשורתיות הנן חלק בלתי נפרד משלל הפרקטיקות הנדרשות לניהול ותפעול של כל עסק, פרטי או ציבורי, וממערך קבלת ההחלטות השוטפות".
"הקורס החדש בתפנית יחשוף את המשתתפים לשלל התפיסות, התיאוריות והפעילויות היום יומיות של יועצי התקשורת, על מנת לאפשר לעובדים ולמנהלים בדרגים שונים לאמץ חלק מתפיסות ויכולות אלו לקידום והעצמת תפקידם, וכן לקבל את ההזדמנות להפוך ליועצי תקשורת בעצמם", מוסיף ד"ר לבל.