חברת הצבעים "נירלט" צופה גידול משמעותי של 15% בשוק צבעי הקיר וחומרי השיפוץ לקראת פסח.
על פי התחזיות של "נירלט" יימכרו השנה כ- 4 מיליון ליטר של צבעי קיר בהיקף כולל של כ- 55 מיליון ₪ וחומרי שיפוץ בהיקף של כ- 15 מיליון ₪. שוק הצבעים וחומרי השיפוץ בישראל נאמד ב- 700 מיליון ₪.
על פי נתוני סקר שערכה "נירלט", באמצעות מכון המחקר "מדגם", נמצא כי גברים מעניקים משקל רב יותר בהשוואה לנשים לעמידותו של צבע לצביעת קירות ורהיטים ומחירו. נשים, לעומת זאת, מקנות חשיבות גבוהה יותר ליכולת הניקוי ולמגוון הצבעים בהם ניתן לצבוע את קירות הדירה והרהיטים.
ממצאים נוספים שעלו בסקר גילו כי משק בית ישראלי צובע את ביתו בממוצע פעם בשנתיים. על פי תוצאות הסקר 30% מהנשאלים בטוחים כי הם מתכוונים לצבוע את הבית לקראת פסח, 22% חושבים שכן, 15% חושבים שלא ו- 30% בטוחים שלא.
עוד נמצא כי, 54% השתמשו בצבע לצביעת הבית בשנה האחרונה.
סמנכ"ל השיווק ב"נירלט", אראל ברקאי: "על פי נתוני הסקר ניתן ללמוד כי משקי בית בישראל מקפידים לצבוע ולהתחדש לקראת האביב וחג הפסח אחת לשנתיים – מחצית ממשקי הבית בישראל צבעו בפועל את ביתם בשנה שעברה. השנה, לקראת פסח, צפויים לצבוע את ביתם מספר דומה אם לוקחים בחשבון את הנשאלים שענו שיצבעו באופן וודאי את ביתם ו- 22% שמתכננים ככל הנראה לעשות כן. נתונים אלו מלמדים אותנו, כי קיימת יציבות בקרב הציבור בצביעת הבית, ללא קשר למצב הכלכלי".
הסקר נערך באמצעות מכון המחקר "מדגם" בניהולו של מנו גבע, בקרב מדגם מייצג של 502 נשאלים בני 18 ומעלה.