חברת ההשמה ג'וב אינפו מדווחת היום על עליה של 32% בגיוס בכירים לתפקידי ניהול מכירות בענף ההיי-טק, זאת בהשוואה למחצית הראשונה של 2006 .
מגמה מעניינת נוספת: לאחר כשש שנים בהן אוחדו בענף ההיי-טק תפקידי המכירות והשיווק, חוזרת ההפרדה בין שני תפקידי הניהול. מחטיבת ה- Executive בקבוצת ההשמה ג'וב אינפו נמסר כי במחצית השנייה של 2006 חל גידול של 32% בגיוס בכירים לתפקיד מנהלי מכירות, לעומת המחצית הראשונה של 2006.
דליה קריאף זק, מנכ"ל קבוצת ג'וב אינפו, מסבירה את הגידול המשמעותי בגיוס בהתעוררות הענף הן בארץ והן בעולם, ובפעילות המוגברת של החברות מול לקוחות קיימים ולקוחות חדשים. "חברות משקיעות יותר בפיתוח מוצרים חדשים, ולכן הן זקוקות למנהלים שיתמקדו במכירות בנפרד, ובשיווק בנפרד", אומרת קריאף. "בנוסף לכך, מאחר שכבר בשנת 2005 הוגברה פעילות הפיתוח של מוצרים חדשים, הרי שבמחצית השנייה של 2006 המוצרים כבר בשלים, ויש צורך במנהלי מכירות שימכרו אותם".
נטע צמרת, מנהלת חטיבת ה-Executive המתמחה באיתור והשמת בכירים, מסבירה כי הדרישה היא לאנשי מכירות מנוסים, בעלי רקע טכנולוגי וניסיון במכירת מוצרים טכנולוגיים. "מאחר שבמהלך השנה גברה הפעילות בתחום המכירות של המוצרים הטכנולוגיים, הרי שיותר אנשי מכירות יכולים כעת להציג ניסיון מוכח כזה".
עוד מוסיפה צמרת כי "בתוך הגידול המשמעותי לדרישה למנהלי מכירות אנו רואים עליה דרמטית למנהלי מכירות לשווקי אפריקה ומזרח אירופה כשווקים צומחים הזוכים להשקעות והתעניינות עסקית גבוה מצד חברות ישראליות. עיקר החברות המשקיעות בשווקים הללו הן חברות תקשורת המזהות את הפוטנציאל ומשקיעות בפריסת תשתיות תקשורת ".