גוגל ואני: כיצד לקדם את האתר שלך בגוגל?

האפשרות שיש מישהו על הפלנטה שמסיים את היום מבלי להיכנס לגוגל לפחות מספר פעמים נראית מוזרה, האם הוא באמת חלק מהעולם הזה?


העוצמה של מנוע החיפוש כל כך גדולה עד שכל אזכור של המילה "גוגל" ממגנט כמות בלתי נתפשת של תשומת לב, ומעניינת במיוחד העובדה שלגולשים רבים יש יחס חם ויוצא דופן לחברה. נראה שלגוגל יש קסם מיוחד. כ-ו-ל-ם רוצים להיות שם ולזכות בדירוגים הגבוהים ביותר שרק ניתן לקבל. מנוע החיפוש הזה הוא ידידותי, קליל, פשוט וחסר חשיבות עצמית – חיפוש מידע נטו. רקע לבן שני כפתורים, חלונית – זה כל הסיפור. מהיר, לא גרידי, ואינו מקפיץ פרסומות ובאנרים טורדניים. הוא נותן שירותים חינמיים בשפע, שיקול הדעת שלו (בדירוגים) נחשב אובייקטיבי, נקי מהטיות ומשיקולים מסחריים. הוא מפגין אצילות כאשר הוא מתקן את השגיאות שלנו בעדינות וברגישות: "האם התכוונת?"…. והוא cool, כזה שלא לוקח את עצמו ברצינות יתרה כאשר הוא מציע לנו כפתור חיפוש עם הכיתוב המשעשע: "יותר מזל משכל".


בשנת 2000 פורסם פיתוח חדש של גוגל — מנטל-פלקס. מנוע חיפוש שמסוגל לשקלל למעלה מ-1.3 ביליון משתנים ולצפות את שאלות המשתמש וצרכיו עוד לפני שהקליד את השאילתא, משהו כמו קריאת מחשבות. בסופו של דבר הפרסום התגלה כמתיחה של ה-1 באפריל, אבל רבים רצו להאמין שגוגל יכול לעשות גם את זה.


עם כל כך הרבה תכונות חיוביות מי לא היה רוצה חבר כמו גוגל או לפחות להתקבל למועדון של גוגל? החברה נוסדה מלכתחילה עם התכוונות להיות אהובה, ידידותית, כזו שלא תטריד אתכם מעבר למינימום ההכרחי. כבר בימיה הראשונים קבעה לעצמה מדיניות ברורה של Do no evil. היא שידרה "אנחנו חביבים", ואהבת הקהל הגיעה בעוצמה אדירה. כתוצאה מכך, כל בעל אתר שמעוניין לקדם את יחסיו עם גוגל (ומי לא מעוניין?) חייב לשמור על מספר עקרונות בסיסיים.


קידום טוב וקל מתחיל מבניית אתר נכונה וחכמה. אם האתר שלך לא מקודם בקלות יתכן שזה בגלל שהוא שלא נבנה נכון מלכתחילה. בניית אתר חכמה ונכונה היא בנייה תואמת מנועי חיפוש, ומעל הכל תואמת גוגל. אם אתה לא שם, בדרוגים הגבוהים, אתה פשוט לא קיים!



יותר שכל ממזל


הבסיס לקידום אתרים בגוגל מורכב ממערכת הצעדים הבאה:


1. מילים טובות – כאשר בונים אתר ומתחילים לכתוב עבורו תכנים או לתכנן כותרות, הרבה פעמים המילים עליהן חושבים בתור ה"מובן מאליו" לא באמת מתאימות כמילות מפתח. דוגמא לכך יהיו מילים מאוד מקצועיות, שהולמות את הנושא, אך יכולות להתגלות כמילים שאף אחד לא מחפש.


חשוב להגיע למילות מפתח עם היקף חיפושים גבוה, אך מצד שני לוודא שאתם מתחרים על מילים בהן תוכלו להתקדם. אין חוקים מוחלטים אבל רצוי שלא לבחור במילה עם נפח חיפוש מקומי (סך כל חיפושי גולשים בישראל בחודש) נמוך מ-500. מצד שני, אם נפח החיפוש המקומי מגיע ל-100,000 לחודש אפשר לצפות שלא יהיה קל להתקדם בהן. לדוגמא, באתר שעוסק בפסיכומטרי צריך לקחת בחשבון שהביטוי "פסיכומטרי" הוא ביטוי קשה וייקח זמן להתברג בו, אם בכלל. זה לא אומר שצריך לוותר, אבל כדאי ליצור אסטרטגיה שתקדם אתכם בקלות יחסית. לאחר מכן, ברגע שהאתר שלכם מקודם היטב, תוכלו להתחיל להתחרות על המילים החזקות ביותר ובנוסף יהיה לכם סיכוי להתברג במקום טוב.


2. תוכן ערכי – אופטימיזציה לתוכן באתר – אחרי שמצאנו את ביטויי המפתח המוצלחים ביותר, חשוב לשבץ אותם בתוך האתר בצורה שתהיה כמה שיותר טבעית והגיונית. זה העיקרון של קידום "אורגני" – שהוא בא באופן טבעי. חשוב לשלב את ביטויי המפתח עם הטיות שלהם. דחיסות מילים חשובה אף היא. הכוונה היא לכמות ההופעה של ביטוי המפתח ביחס לכמות המילים הכוללת בדף. יש חילוקי דעות בין אנשי מקצוע בתחום לגבי האחוז הנכון. באופו כללי, צריך להיזהר שלא להשתמש יותר מדי בביטוי, כדי לא להיחשב "ספאמרים". אייל פטרן מקדם אתרים בפרומו: "רבות דובר לגבי קידום אורגני בהשוואה לקידום ממומן. מניסיוני בתחום אני ממליץ לבחון מטרות וטווחי זמן. כשרוצים לקבל תוצאות מיידיות, כאן ועכשיו, אפשר לפעול בערוץ של קידום ממומן. לעומת זאת, כאשר לוח הזמנים מאפשר זאת אמליץ על קידום אתרים אורגני שהוא אולי איטי יותר מבחינת התוצאות אבל משרת היטב את הלקוח לאורך זמן וגם משחרר אותו מעלויות קידום ממומן".


3. מעלה, מעלה – ה-title הוא הביטוי שיופיע בחלק הכחול העליון של הדפדפן. באתרים מקודמים תוכלו לראות שם מילים ספציפיות. ה-title מהווה תגית מאוד חשובה למנועי החיפוש ומקל על המנועים להבין מי האתר ועד כמה הוא רלוונטי. יש לשלב ב-title את ביטויי המפתח אותם רוצים לקדם. רוב מערכות התוכן החדשות מאפשרות לשלוט בתג ה-title. מערכות ישנות אולי יהיו פחות ידידותיות למשתמש. כאן באה לידי ביטוי החשיבות של השקעה באתר בנוי היטב, עם מערכת ניהול איכותית.


4. רושם טוב – הזדמנות לעשות רושם ראשון יש רק פעם אחת. חשוב שביטויי המפתח יופיעו בתפריטים ובעמוד הבית מפני שהם הדבר הראשון שמנועי החיפוש בודקים כשהם ניגשים לאתר. רושם ראשון אומר הכול. זאת הסיבה שכל-כך הרבה אתרים מקבלים דירוג נמוך בגוגל למרות מאמצי קידום אחרים שהם עושים.


5. כותרות – – לפני שמנועי החיפוש מתחילים לסרוק עמוד הם "דוגמים" אותו, בוחנים את הכותרות שיש בו, איזה מילים הודגשו בו וכן הלאה. לאחר מכן הם מבצעים סריקה מלאה ומעריכים האם העמוד טוב ורלוונטי או לא. חשוב לבצע קידום אתר דרך כותרות בצורה מקצועית ולא חובבנית, הכסף ש"תחסכו" בשיטה עשה זאת בעצמך עלול לעלות לכם בסופו של דבר בזמן יקר שהתבזבז על אתר לא מקודם. כותרות H1, H2, H3 ניתנות לביצוע בכל מערכת ניהול תוכן איכותית. יש כללים ליצירת כותרות, וחשוב ללמוד אותם לפני שמתחילים למלא את האתר בכותרות. יש מערכות, שמאפשרות לכם לקבל את זה כשירות אוטומטי. כמובן שגם בכותרות ישובצו ביטויי המפתח. ניתן ומומלץ גם להדגיש את ביטויי המפתח ב-bold או בקו תחתון בגוף הטקסט עצמו.


6. קישורים – לינק נכנס מאותת לגוגל שהאתר הוא רלוונטי וטוב. חשוב שהלינקים יהיו על הביטויים אותם נרצה לקדם – כדאי לשים לב מאיזה אתר או דף באתר מוציאים את הלינקים. מה שאתם צריכים לחפש זה את הדירוג של האתר ממנו יוצא הלינק. Page Rank, או בקיצור PR הוא ציון שגוגל נותן לאתרים. הציון מבוסס על מבנה האתר ובעיקר על לינקים חיצוניים שנכנסים אל האתר. קל לבדוק PR דרך כלי קידום אתרים. ה-PR מושפע באופן ישיר מהחשיבות של הלינקים הנכנסים והוא אחד הפרמטרים המרכזיים למיקום בגוגל. הוא לא פועל לבד, אבל הוא נחשב.


7. מפת דרכים – לינקים פנימיים בתוך האתר חשובים לקידום כי מבחינת העכביש של גוגל הם מראים עד כמה אתר הוא רלוונטי ועד כמה הוא נותן חווית גלישה טובה. אתר עם רשת לינקים פנימיים איכותית מאפשר לגולשים להגיע בקלות ממקום למקום. גם כאן, רשת הלינקים הפנימיים צריכה לתת דגש לביטויי המפתח כדי לאותת לגוגל שהאתר עוסק בנושאים שעליהם הוא מדבר ולא מכיל סתם אוסף מקרי של מילים.


רחלי נטע מסכמת: "מניסיוני בתחום למדתי שהאמרה 'לקנות בזול עולה ביוקר' באה לידי ביטוי גם כאן. יש חשיבות גדולה לצורה בה האתר בנוי מלכתחילה. חבל לגלות רק אחרי שמסיימים לבנות את האתר ולהשקיע מאמצים רבים, שכל שינוי קטן פתאום עולה עוד כסף".


אין ספק שגוגל יתגמל אתר בנוי היטב, שיש בו את כל הפרמטרים הנחוצים, והוא יקודם בהתאם. אם כך, מערכת צעדים מקצועית בזירה חשובה זו היא בגדר חובה. קידום טוב ימנף את מאמצי השיווק שלכם.



*הכותבת הינה אשת יחסי ציבור בפרומו – ניהול פרויקטים בשיווק, מקבוצת קומליין

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

326829521_575297084091424_2739254424070645283_n_1736148176872
davidocvich-monkeytech
עודד טהורי צילמה אפרת קופר