גורו הנטוורקינג העולמי: "למרות ששיטת השיווק מפה לאוזן נחשבת לאפקטיבית ביותר היא לא נלמדת באקדמיה"

ד"ר איוון מייזנר – מייסד ומנכ"ל ארגון BNI lBusiness Network Int, והאיש שהפך את ה"שיווק מפה לאוזן" לאמנות – התארח לראשונה בישראל, לרגל אירועי 20 שנה ל- BNI ו- 4 שנים לפעילות הארגון בישראל. BNI (Business Network International) – הוא ארגון כלל עולמי שנוסד במטרה לפתוח ולהרחיב את מעגל ההזדמנויות עבור יזמים ואנשי עסקים באמצעות בניית קשרים עסקיים, בשיטת השיווק "מפה לאוזן".



ד"ר מייזנר, הנחשב ל"גורו של רשת הקשרים העסקית", הינו מרצה מבוקש ואורח כבוד בתאגידים וארגונים גדולים בכל העולם. על ספריו נמנים רבי המכר העולמיים: "Masters of Networking" ו- “Masters of Success” שזכה למקום ראשון בספרי רב-מכר של הוול סטריט ג'ורנל. ספרו הפופולרי "סוד השיווק הגלוי ביותר בעולם" תורגם לעברית, ונקרא: שיווק מפה לאוזן.



לדברי ד"ר מייזנר, "על אף ששיווק עסקים מפה לאוזן היא אחת האמנויות הבסיסיות בשיווק והנחשבת לאפקטיבית ביותר – לא מלמדים אותה באוניברסיטאות", אומר ד"ר מייזנר.



במסגרת ביקורו, ד"ר מייזנר נשא הרצאה בנושא נטוורקינג בפני 'פורום הבוגרים' של המכללה למנהל. בהמשך המפגש יתקיים פאנל מומחים בנושא פיתוח קשרים עסקיים בהשתתפות: ד"ר אורן קפלן, ראש ההתמחות בפסיכולוגיה עסקית; ביה"ס למוסמכים (MBA) במינהל עסקים; פלי הנמר, מייסד אנשים ומחשבים; אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה תקשורת ו- Allmarketing.co.il; ורו"ח טל בר שאן, בוגר המכללה למינהל ובעל משרד רו"ח אביאל-בר שאן. הפאנל יתקיים בהנחיית עפרה פסל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של ארגון BNI ישראל ובעלים של "פסל – קשרים מניבים" המתמחה בנטוורקינג.



"רבים חושבים שניתן להגדיל עסקים באופן משמעותי ולעשות שיווק מפה לאוזן באמצעות שיפור איכות השירות ללקוח, אך זה לא נכון", אמר ד"ר מייזנר. "שירות לקוחות כשלעצמו הוא חשוב אבל אינו מספיק. חייבים לעשות נטוורקינג יזום על מנת להצליח. חשוב לדעת לתכנן היטב – כיצד לשווק מפה לאוזן ולעשות זאת באופן מובנה על מנת להשיג יעילות מרבית, ולהשיג את המטרה: לבנות ולהגדיל את העסקים".



"נטוורקינג הוא סוג של מיומנות שלא מלמדים בשום אקדמיה", ציין ד"ר מייזנר. "אפילו שאנחנו נפגשים ומכירים אנשים ולקוחות פוטנציאליים, אנחנו לא באמת מנצלים את זה כי אנחנו לא מדברים את השפה של הפניות שיווקיות. רבים אינם מאמינים שהם באמת יכולים לעשות זאת. ואולם, ההזדמנויות נמצאות בכל מקום וצריך ללמוד לשים לב אליהן, לדעת להתייחס לדברים בצורה מועילה, ולסנן בהתאם לצרכים שלנו".



מייזנר ציין חמש אסטרטגיות מפתח לנטוורקינג מוצלח בעסקים:



1. עבודה עם מספר קבוצות נטוורקינג שונות.


2. הגדרת מעגלי הכוח בתוך קבוצות הנטוורקינג


3. תגמול (לאו דווקא כספי) למעבירי הפניות שיווקיות


4. ניתן ללמוד להתחיל בשיחה, להתיידד ולהתחבר.


5. נטוורקינג הוא יותר טיפוח מאשר ציד. צריך לזרוע במקומות הנכונים על מנת לקצור.



מייזנר הוסיף כי, BNI הוא ארגון שפועל לפי פילוסופיה רבת משמעות, שבה "הנותן מקבל" וכי באמצעות בנייה של מערכות יחסים בין אנשי עסקים ניתן להגיע לרווחים אדירים. "הרעיון שעומד מאחורי ה- 60 שניות בהן כל חבר ארגון מציג את צרכיו בפני יתר החברים במפגש הוא לא למכור את המוצר שלך לחברים אלו, אלא לאמן אותם להיות אנשי המכירות שלך כלפי חוץ", מסביר ד"ר מייזנר. "בנטוורקינג – אתה לא מנסה 'לסגור' עסקה, אלא לתקשר וללמד אחרים, להיות קשוב ל"שפת ההפניות".

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס