1,830,600 תיירים נכנסו לישראל בשנת 2006 – כך עולה מנתוני סיכום השנה של משרד התיירות ושל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהדוח עולה כי שנת 2006 התאפיינה בשתי תקופות בעלות מאפיינים שונים: במחצית הראשונה של השנה נרשמו עליות מרשימות בתיירות הנכנסת: מינואר עד יוני נרשמה עלייה של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2005.
עם פרוץ המלחמה, ביולי 2006, המגמה השתנתה ונרשמו ירידות חדשות. בחודשים יולי-דצמבר נרשמה ירידה של 27%, ושנת 2006 הסתיימה בירידה כוללת של 4% לעומת שנת 2005.
שר התיירות, יצחק הרצוג: "שנת 2006 אכן התחילה בתקוות גדולות, שנגוזו בעקבות המלחמה בלבנון. זה לא סוד שהענף שנפגע באופן הקשה ביותר בגלל המלחמה הוא ענף התיירות. למרות ההתאוששות שנרשמה בסוף 2006, התהליך יהיה איטי ויימשך עוד חודשים. אנו תובעים מהאוצר, כפי שהובטח לנו, תוספת מיידית לתקציב שיווקה של ישראל בעולם, כך שתקציב השיווק יעמוד על 50 מיליון דולר לשנה בחמש השנים הבאות. זאת בהתאם להמלצות דוח ארנסט&יאנג הקובעות גם שכל שקל שיושקע בשיווק יניב 9 שקלים הכנסות למדינה. רק כך נוכל להגיע לשיאים בתיירות הנכנסת לישראל, שאפיינו את המחצית הראשונה של 2006".
בחינת דוח סיכום השנה של משרד התיירות מעלה שההתאוששות האיטית בתיירות מאז תום המלחמה ניכרת בעיקר בכניסות תיירים דרך האוויר. בדצמבר 2006 התקבל נתון מנוכה עונתיות (בניכוי השפעת העונתיות) של 120,000 כניסות דרך האוויר במהלך החודש. נתון זה גבוה מהנתונים המיוחסים לחודשים יולי-נובמבר 2006. נתון מעניין נוסף שעולה מהדוח מתייחס לעלייה בכניסת התיירים ממצרים: 123,400 תיירים נכנסו לישראל ממסוף טאבה, עלייה של 12% בהשוואה לשנת 2005. גם בכניסת תיירים דרך היבשה נרשמה עלייה: 254,800 תיירים נכנסו בדרך זו לישראל בשנת 2006, עלייה של 4% בהשוואה ל-2005.
מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ: "משרד התיירות נערך בתוכנית העבודה לשנת 2007 להתמודדות עם המשבר בתיירות. לשם כך הכין אגף השיווק במשרד תוכניות מפורטות המתבססות על מסגרת התקציב הקיימת. לצד זה נערכנו בתוכנית העבודה גם לפי תקציב שיווק של 50 מיליון דולר, המתבסס על דרישתנו ממשרד האוצר להגדלת תקציב זה. המגעים בנושא נמשכים באופן רציף בינינו לבין אגף התקציבים באוצר".