דו"ח: רק 15% ממסעי השיווק הויראלי הצליחו להניע צרכנים להפיץ את המסרים


חברות המשתמשות בכלים של שיווק ויראלי עומדות להפחית ב 55% את השימוש ב'משפיעים' כדי להפיץ את המסר הויראלי. זאת מתברר מתוך דו"ח של חברת ג'ופיטר שפורסם לאחרונה. הסיבה לכך, היא שרק 15% ממסעי שיווק ויראלי הצליחו להניע צרכנים להפיץ את המסרים. אחת ממחברות הדו"ח, אמילי ריילי, מציעה מספר דרכים בדוקות לקמפיין ויראלי באמצעות המייל. שם המשחק הוא מענה לביקושים. צרכנים שיקבלו מיילים על מוצרים ושירותים העונים לצרכנים שלהם, יפיצו אותם הלאה.



ריילי מציעה גם לכלול במייל גם מידע מבוסס על סקרים, דו"חות של גורמים ידועים שיעשירו את הידע של מקבלי המייל ויעניקו לו מימד של אמינות. כאשר כוללים במייל, משחק מאתגר, אך לא קשה מידי, היקף הפצת המסר גדל משמעותית. עוד מתברר בדו"ח, כי צרכנים צעירים נמנעים מלהעביר מיילים, וזאת בניגוד לדעה הרווחת שהיוותה בסיס למסעי שיווק ויראלי בקרב צעירים. הנתונים מראים כי רק 3% מהמיילים שנשלחו לבני 18-24 הועברו על ידם לאחרים, זאת בהשוואה ל 7% העברה בקרב מבוגרים יותר, כאשר בני 45 ומעלה, העבירו 10% מהמיילים.



שמחה סיגן: "חברות חייבות לזכור כי העברה של מייל למכרים וחברים היא מאד סלקטיבית, שכן היא משקפת בעיני השולח את תדמיתו האישית. אדם שיעביר לחבריו מייל 'נמוך', או לא רלבנטי, עלול לאבד משהו מתדמיתו. זאת היא גם הסיבה, ששיווק ויריאלי המבוסס על תשלום מסויים ל'משפיעים' לא מצדיק את ההשקעה, שכן התדמית של ה'משפיעים' בעיני חבריהם חשובה להם יותר מאשר תשלום כזה או אחר."



* שמחה סיגן הנו עורך המגזין המקוון https://www.trends-news.com/


אולי יעניין אותך

16459silit1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים