בדיון מיוחד שנערך היום (שלישי) בוועדה למען זכויות הילד בכנסת, הוצגה אמנת הפרסום האחראי וההוגן לבני נוער, שמטרתה להנחיל ולהטמיע בקרב אנשי הפרסום והשיווק בישראל נורמות של פרסום אחראי והוגן לבני הנוער. האמנה היא פרי יוזמתם של יו"ר הוועדה ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), משרד הפרסום והתוכן teenk, איגוד השיווק הישראלי, איגוד הפרסום הישראלי ונציגי ונציגות מועצת התלמידים והנוער הארצית.
עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק, הציגה את האמנה לפרסום אחראי והוגן לבני נוער בפני הוועדה והצהירה כי איגוד השיווק מדגיש בפני חבריו בכל הזדמנות את האחריות העצומה שיש לחברות המסחריות במשק, לשמור על שיווק ערכי וחברתי ועל פרסום אחראי והוגן לבני נוער. בירו התייחסה לאמנה ואמרה: "אל לנו לנצל לרעה את תמימותם ואת חוסר ניסיונם של הילדים ובני הנוער, את העובדה שהם זמינים למפרסם יותר מאי פעם ושאפשר להגיע אליהם בקלות". בירו הדגישה כי "כל איש שיווק חייב לקבל על עצמו את תפקיד המבוגר האחראי, בין אם הוא מגיע מחברות המזון או מהתקשורת, מהפיננסים, מהקמעונאות או מהפארמה. האמנה מתייחסת לכל הענפים ולכל הקטגוריות, כי כל מניפולציה על ילדים, בכל נושא, היא לא מוסרית ולא ערכית. האמנה מדברת על שקיפות ובהירות בכל התנהלות עם בני הנוער ואי הטעייה. היא עוסקת במתן במה לכל המגזרים והקהילות, על סובלנות, על התרחקות מסטריאוטיפים ועל חובתנו כאנשי שיווק לקדם ערכים כגון ידידות, נדיבות, יושרה וכבוד לזולת בקרב בני הנוער".
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) אמרה לאחר הדיון כי "מטרת האמנה היא להנחיל ולהטמיע בקרב אנשי הפרסום והשיווק בישראל נורמות של פרסום מבוקר ומותאם לבני נוער – כצרכנים וכמקדמי מוצרים. האמנה היא תוצר של תהליך ארוך ואין ספק כי היא מוכיחה שבעולם הפרסום והשיווק ניתן לפנות לקהלי יעד ולגרוף רווחים, אך גם להכניס אלמנטים חיוביים ומסרים חינוכיים וערכיים. מטרתה תושג באמצעות העלאת הרגישות והמורכבות שבפרסום לבני נוער, למודעותם של העוסקים בתחום, תוך קידום ערכים חשובים בכל פעילות פרסומית המיועדת לבני נוער ותוך כוונה כנה ואמתית להעצים ולחזק את הנוער בישראל. החותמים על האמנה יאמצו קווים מנחים בתחומים רבים כגון: אחריות בפרסום לבני נוער, מחויבות לאי הטעיה ושקיפות, מתן במה וגיוון, מתן תגמול הולם, הענקת במה לערכים ושינוי בהרגלי הצריכה".