דפי נחיתה – בנחיתה אין טייס אוטמטי!

ידעתם שבמהלך כל הטיסה הטייס יכול להפעיל טייס אוטומטי – פרט לזמן הנחיתה? בנחיתה אין אפשרות להפעיל את הטייס האוטומטי מפני שזה החלק הכי החשוב בטיסה כולה (ואתם חשבתם שכיסי האוויר מלחיצים!), הנחיתה חייבת להיות בשליטה מלאה של הטייס, ולא סתם אנחנו מוחאים לו כפיים כשהגלגלים נושקים לקרקע בעדינות.

ועכשו השליכו את המטאפורה לעולם האינטרנט והפנימו שדף נחיתה טוב עושה את כל ההבדל. חשיבותו של דף הנחיתה כל כך גדולה עד כי יש שיטענו כי רצוי שתבנו דף נחיתה שונה לכל מוצר או שירות שהעסק שלכם מספק. יצירת דף הנחיתה הינה תורה בפני עצמה, כאן אנסה לתת לכם מעט עצות שיהפכו את דף הנחיתה שלכם להצלחה.

דף הנחיתה הינו נתיב קצר, נוח וישיר לרכישת מוצר או שירות ספציפיים מתוך סל השירותים או המוצרים של החברה, זאת בניגוד לעמוד הבית של אתר החברה אשר הינו עמוד כללי שנועד לתת מידע ומענה על כל מה שיש לעסק להציע.

ככזה, מסלול ההמרה של לקוח המגיע מעמוד הבית ועד לרכישה, הינו ארוך ומייגע ומספק יותר מידי אפשרויות לנטישה של הגולש בטרם ההגעה ליעד. לעומתו, דף הנחיתה הוא מסלול מהיר וחוויה מפוקסת שכל מטרתה היא להביא את הגולש לבצע את אותה פעולה רצויה – קניה או הרשמה.

יחס ההמרה – אחוז הגולשים שהפכו ממבקרים ארעיים באתר לכאלה שביצעו את הפעולה שאליה התכוון המפרסם או בעל העסק – הוא הנתון המרכזי והחשוב ביותר המעיד על אפקטיביות דף הנחיתה. בהתאם לכך, מומלץ מאוד לבצע לכל דף נחיתה A/B Testing – מבחן אשר בוחן את האפקטיביות של שני דפי נחיתה שונים לאותו מוצר. דף הנחיתה אשר יחס ההמרה שלו גבוה יותר, הוא הזוכה!

ישנם כלים רבים להפוך דף נחיתה לאפקטיבי יותר, אציג כאן מספר כלים טובים ונוחים ליישום.
הראשון מתייחס לאחת מאבני היסוד של הדף, כפתור "צור קשר" – לצד כפתור "צור קשר", רצוי שתמיד תהיה תמונה של אדם או נציג שירות, אשר עימו הגולש כביכול יתקשר, כדאי גם שהוא יסתכל על כפתור ה- "צור קשר" מאחר ויש לנו נטייה מולדת להסתכל לאן שאנשים אחרים מסתכלים וסביר להניח שזה יפנה את תשומת ליבו של הגולש לאותו כפתור.

כלי קטן שעובד כמו גדול הוא הסמן (כן, הקו הזה שמופיע כשרוצים לכתוב משהו או בתנועת העכבר) – אם יש בדף הנחיתה טופס מילוי פרטים שאנו רוצים שהלקוח ימלא – כדאי שהסמן יופיע אוטומטית בשורה הראשונה של אותו הטופס.אומנם זה רק סמן קטן, אבל זה עובד, פשוט איתות נוסף לגולש לגבי מה הוא אמור לעשות בדף.

כלי אחר מתייחס ל"חותמת האיכות" – אם יש לחברה שלכם חותמות המאשרות מקצועיות או עמידה בסטנדרטים, חותמות ביטוח למיניהן – "חבר בארגון מקצועי", או "עומד בתקני איכות.." – הציבו אותן קרוב לכפתור הקריאה לפעולה בדף.ראשית, אם יש לך, תשוויץ ובנוסף,חותמות אלו מהוות סוג של תעודת ביטוח ומקלות על הגולש את קבלת ההחלטה ורכישת המוצר או השירות.
כלי מאוד אפקטיבי הוא עדויות. כדאי מאוד לשלב עדויות של לקוחות מרוצים מהמוצר או השירות אותו החברה מציעה. רצוי שהעדויות ימוקמו במיקום בולט – בראש הדף או בתפריט. אין כמו מישהו אחר שאומר עד כמה אתם נהדרים, זה אמין ומעביר את המסר החשוב ביותר


ולסיום, כמה דברים שממש לא כדאי לעשות..


– להגביר את הווליום – אם הדף שלכם כולל מוסיקה אז כפתור הווליום צריך להיות בולט, אחרת הגולש שנכנס לדף הנחיתה שלכם במהלך העבודה, יעזוב את הדף במהירות, כדי שלא ישמעו.
– אל תכללו טופס כלשהו אם אתם לא ממש צריכים אותו. טפסים מסרבלים ולעיתים מאיימים, אז אם אתם לא חייבים שהלקוח ימלא טופס, וותרו לו.

– אל תניחו שום דבר לגבי הידע של הגולשים שלכם. נסו לשים את עצמכם בנעלים שלהם ולצפות מראש מה יהיו השאלות שלהם. אל תתנו להם ללכת לחפש את התשובות במקום אחר…

– אם אחת ממטרות דף הנחיתה היא שהגולש ירשם לניוזלטר שלכם, ציינו באופן בולט וברור – שהוא יוכל להפסיק את קבלת המיילים מכם, מתי שרק ירצה ובלחיצה פשוטה. זה ישפיע מאוד על המתלבטים להרשם, אף אחד לא מעוניין בחתונה הקתולית עם אתר!.
יש עוד הרבה דרכים וכלים שבה אפשר להשתמש כדי לשפר את דף הנחיתה שלכם ולהפוך אותו לדף שגורם לגולש בסופו של יום, לבצע את הפעולה שאליה כיוונתם. בין אם מדובר בהרשמה לניוזלטר, לרכישת מוצר או הצטרפות למועדון לקוחות – כאשר התבצעה אותה פעולה הרי שיחס ההמרה גדל
וזוהי כל מהותו של דף הנחיתה.

אז קדימה! טיסה נעימה ונחיתה רכה!


ארז רז הוא מנכ"ל Xtra-Mile המספקת פתרונות שיווק לארגונים בכל הגדלים

אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח