מדוע צרכנים נוטים לדחות שימוש במוצרים מסויימים? מה מאפיין את המוצרים הללו ומה מאפיין את הצרכנים האלה? המפגש הקרוב בסדרת מפגשי ל.ה.ב UPDATE בניהול השיווק יעסוק בנושא שיווק מוצרי דחיינות (Procrastinated Products).
במפגש תתקיים הרצאתה של דנית עין-גר, דוקטורנטית לשיווק באוניברסיטה העברית, החוקרת את דפוסי הצריכה של מוצרי דחיינות ובאילו אופנים ניתן להשפיע עליהם. מרצה אורח במפגש יהיה ד"ר אלי פישר, נשיא תעשיות פישר, שיסביר כיצד מרגילים את השוק להשתמש במוצרים כמו "אולטרסול".
לדברי רננה פרס, המרכזת האקדמית בתוכנית ל.ה.ב UPDATE בניהול השיווק, ישנם מוצרים ושירותים, שעל אף חשיבותם הרבה, צרכנים נמנעים או דוחים את השימוש בהם. תופעת "דחיינות" צרכנים, על אף הרלוונטיות שלה לקטגוריות מוצר רבות, ועל אף חשיבותה הרבה ליצרן ולמשווק, לא מקבלת מספיק התייחסות – לא במחקר ולא בפרקטיקה. מחיר ההתמודדות של היצרן והמשווק עם תופעת הדחיינות היא בהשקעה עצומה בחינוך הצרכן. "מדובר בהשקעה יקרה מאוד שלא תמיד נושאת פרי ואם כן, רק כעבור פרקי זמן ארוכים", אומרת פרס.
המפגש יתקיים ביום ראשון, ה- 15 בינואר 2006, בין השעות 17:30-20:30, בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.