מגזין CMS Wire, הנחשב לאחד המובילים בעולם בתחום השיווק הדיגיטלי, בחר בד"ר לירז מרגלית, ראש תחום מחקר התנהגותי בחברת Clicktale הישראלית, לתואר "כותבת השנה". ד"ר מרגלית כותבת טור קבוע במגזין בנושאי חווית משתמש ושפת הגוף הדיגיטלית בו Clicktale נחשבת לחלוצה עולמית. החברה פיתחה כלים טכנולוגיים מתקדמים לניתוח ושיפור החוויה הדיגיטלית של המשתמש באתרי מסחר אלקטרוני ולקוחותיה נמנים על Fortune 500.
"לעיתים הסממנים הלא מילוליים הם המדדים הברורים ביותר לגבי האופן שבו שאנו מרגישים. רק בודדים מבינים לעומק את שפת הגוף הדיגיטלית וד"ר לירז מרגלית, במסגרת תפקידה כראש תחום ניתוח התנהגותי בחברת Clicktale, היא אחת מהם", נכתב באתר. "באמצעות שילוב של מחקר עדכני מתחום הפסיכולוגיה עם טכנולוגיות מתקדמות, דוגמת מכונת למידה (machine learning) ומחשוב קוגטיבי, באמצעות מחקריה, ד"ר מרגלית מאפשרת לחברות מותג בינלאומיות לעבור מניתוח התנהגות משתמשים על בסיס דפוסי העבר שלהם לניתוח צורכי הלקוחות על בסיס הקונטקסט המיידי. כמרצה וחוקרת מבוקשת, היא נוסעת ברחבי העולם ומייצגת את קליקטייל בתחום 'הפסיכולוגייה של האינטרנט'".
Clicktale נחשבת כיום לחלוצה ומובילה עולמית של "שפת הגוף הדיגיטלית" (Digital Body Language) של הגולש המאפשר למותגי ענק להבין את התחושות והלכי הרוח (mindset) של הגולשים במהלך הביקור באתר שלהם. שפת הגוף הדיגיטלית ניתנת לפענוח באמצעות ניתוח התנהגויות מודעות ולא מודעות של הגולש בזמן האינטראקציה שלו עם האתר, למשל מידת ההססנות בטרם ההקלקה על העכבר, רמת הקשב המוקדשת לאינטראקציה, מהירות גלילה (Scroll) ועוד. מדובר במהלך פורץ דרך בזכות שילוב בין תיאוריות מעולם הפסיכולוגיה הקוגנטיבית עם טכנולוגיות למידת מכונה (Machine Learning) המבוססות על ניתוח כמויות עצומות של מידע הנאסף ברמה של חלקיקי שנייה בזמן האינטראקציה של גולשים במאות אתרי מסחר שונים. בצורה זו פותחו אלגוריתמים המאפשרים כיום לשקף את התחושות הפנימיות של הגולש במהלך הביקור באתר וכך לשפר את חווית המשתמש ונאמנות הלקוח למותג.