הבייס: 4 דברים שמנהל שיווק מתחיל חייב להכיר באנליטיקס

חושבים שאתם יודעים הכל באנליטיקס. אז אתם בטח מכירים את 4 הדברים הבאים שכל מנהל שיווק צריך להכיר כדי לנהל כמו שצריך ספקים בתחום הדיגיטל


יעדים:


מנהלי שיווק שאוהבים לצאת לדרך במהירות ושפחות נהנים מצלילה לדוחות, אוהבים גם לדחות את הגדרת היעדים (Goals) בגוגל אנליטיקס. אם זה לא מספיק, ולא משנה שהם כנראה המרכיב הכי חשוב למנהל שיווק באנליטיקס, הם מופיעים במקום הכי פחות בולט מתוך הדוחות, וההגדרה שלהם מסורבלת יחסית ובכלל נדחקה לאזור ההגדרות. גוגל הבינו את הבעייתיות, וניסו לפתור את העניין בחודשים האחרונים עם מה שהם קוראים Smart Goals – האנליטיקס מתיימר ללמוד את התנועה לאתר ולהבין איזה תנועה מביאה לתוצאות מוצלחות. זה קצת כמו הסיכוי שלכם להגיד איזה מנה הכי טעימה במסעדה רק מקריאה של המרכיבים שלה. זה חסר סיכון. בינתיים, האנליטיקס לא באמת יודע מה העסק שלכם ומה אתם מנסים להשיג, אם אתם לא אומרים לו את זה.


אז אתם צריכים להגדיר לו. אם אתם מוכרים מוצר אונליין זה כביכול קל – כל רכישה היא יעד. אבל יש עוד מדדים נלווים שאפשר לבדוק, בטווח הארוך יותר, כמה הלקוח מוציא לאורך תקופה באתר שלכם או אם הוא הופך ללקוח חוזר. בטווח המיידי יותר, עוד לפני הרכישה, אפשר להגדיר "צעדים" או funnel כמו שאוהבים להגיד – צפייה בוידאו, אינטראקציה עם טופס, לחיצה על כפתור "קרא עוד" ועוד. המדדים הללו נכונים גם למוצר שלא נמכר באתר או במוצרים מורכבים עם תהליך מכירה ארוך.


שורה תחתונה: תעבדו עם אנשי הדיגיטל על הגדרת יעדים, עוד לפני שיוצאים לדרך. זה לא המקום להאריך בנושא, אבל הבסיס להצלחה הוא לדמיין היטב את מסע הלקוח ולמדוד אותו.


פילוח (סגמנטציה)


פילוח עושה מוח. אמנם המשפט הזה הומצא בזה הרגע, אבל יש שווה לזכור אותו או את ההיגיון מאחוריו: אם אתם מנסים ללמוד מה קורה באתר ממבט על התנועה של כל הגולשים, לא תלמדו כלום. ואם כבר קלישאות, אז "מרוב יער לא רואים את העצים". העצים הם הגולשים ואתם רוצים לראות בדיוק אותם.


ועכשיו תכל'ס:


לא בדיוק פילוח, אבל עובדים בחברה נכנסים הרבה פעמים לאתר, תסננו אותם החוצה


תפרידו בין גולשים שמגיעים לעמוד תמיכה לבין גולשים אחרים


או פלחו לפי גולשים חוזרים לבין גולשים חדשים


פלחו לפי גולשים שהגיעו ממקורות שונים (קמפיינים, חיפוש, רשתות חברתיות)


פלחו לפי גולשים שביצעו המרה – ולימדו איך הם מתנהגים באתר


פלחו לפי גולשים שנשאו באתר יותר מהרגיל


אם זה רלוונטי פלחו לפי נשים וגברים או גילאים


יש עוד הרבה פילוחים שאפשר לעשות, אבל אלה בהחלט הבסיסיים שצריכים לבחון אותם באופן שוטף.


נקודת העלמות


ברוכים הבאים למופע ההעלמות הגדול. הגולשים נכנסים בצד אחד ומעולם לא מגיעים לצד השני. התשובה למסתורין הגדול יכולה להיות מפתח להצלחה או לפחות לשיפור משמעותי. הדו"ח הכי נוח לכך יהיה זרימת הפעילות של מבקרים (Behavior Flow) – הוא מספק, במיוחד למנהלי שיווק, מבט ויזואלי על הזרימה באתר, החל מהכניסה ממקורות ושונים, דרך הדפים, וכולל נקודת הנטישה. אגב, מומלץ לצפות בעמוד באנליטיקס באנגלית, כי הכיוון של העברית נוטה לשבש את הדוח הזה.



אם זיהיתם נקודות כשל, וזו המלצה כללית, התקינו כלי למפות חום, שיראו לכם איפה הגולשים מסתכלים בעמוד, על מה הם מנסים ללחוץ וכמה הם גוללים. הרבה דברים חשובים סמויים מהעין צפים בכלי הזה, גם למנהלי דיגיטל מנוסים.


מעקב וקביעות


אל תשכחו לקבוע לעצמכם דיווח ומדדים קבועים. ברגע שקבעתם מדד שאתם רוצים לשפר או לשמר, עקבו אחריו בטווח זמנים קבוע של שבוע, שבועיים או חודש. היעזרו בכלי הדיווח של האנליטיקס כדי לא לשכוח ולקבל את המידע לדואר האלקטרוני. וכמובן, אל תשכחו לרשום לעצמכם שינויים שחלו במהלך התקופה בקמפיין.


האנליטיקס הוא רחב ועמוק, שכאשר צוללים בתוכו אפשר לשלות פנינים, ובמיוחד כשמדובר בחנות אלקטרונית. אבל מנהלי שיווק, שבעיקר צריכים לשמור על שליטה ובקרה על הקמפיינים שהם מריצים, אלה הנקודות המרכזיות שיש לעקוב אחריהן. ובשורה התחתונה: תמיד להגדיר מטרות ולעבוד לפיהן.



נכתב בשיתוף פורטיסימו סמארט מדיה

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח