חברת סיילספורס פרסמה השבוע סיכום של מגמות הרכישה בעונת החגים האמריקאייםוחשפה שיא מכירות דיגיטליות של 31 מיליארד דולר בשבוע הסייבר, עלייה של 15% מהשנה שעברה, וקבעה:עונת החגים העלתה הילוך באופן רשמי. למרות עונת קניות קצרה יחסית, קמעונאים הצליחו להשתמש בבינה מלאכותית וברשת החברתית כדי לזרז את הקונים לקנות מוקדם.
ממצאים מרכזיים משבוע הסייבר בשנת 2019
- מותגים מעודדים את הצרכנים להתחיל בקניות מוקדם מהרגיל: עם חג ההודיה שהגיע מאוחר יותר השנה ועונת חגים קצרה מהרגיל, קמעונאים הפכו כל יום לחשוב, ועודדו הנחות ומבצעים מוקדם יותר מתמיד. שיעור ההנחה הממוצע התחיל ב-23% ב-25 בנובמבר וצמח בהתמדה לאורך כל השבוע, כאשר הסתיים בשיעור ההנחה הממוצע העומד על 30% בסייבר מאנדיי. המשווקים פיתו את הצרכנים מוקדם יותר באותו סוף השבוע באמצעות הודעות SMS והודעות דואר אלקטרוני, כאשר כמות המיילים שנשלחה בבלאק פריידי היתה גבוהה ב-17% מחג ההודיה, וכמות הודעות SMS שנשלחו בבלאק פריידי גדולה ב-22% מחג ההודיה.
- בינה מלאכותית יעילה עבור הקונים: חיפוש מופעל בינה מלאכותית והמלצות על מוצרים העניקו לקונים בדיוק את מה שהם חיפשו במקום הנכון ובזמן הנכון. למעשה, עד 9% מההזמנות הדיגיטליות במהלך שבוע הסייבר היו תוצאה של המלצות מוצרים שהופעלו באמצעות בינה מלאכותית. קונים שרכשו מוצרים מהמלצות מסוג זה, רכשו 12% יותר פריטים ברכישה במהלך חג ההודיה והבלאק פריידי, בהשוואה לבני גילם שלא רכשו מהמלצות המופעלות על ידי בינה מלאכותית.
- מרבית הקונים גלשו ורכשו דרך הנייד: השנה, יותר מבכל שנה אחרת ויותר מכל מכשיר אחר, פנו הצרכנים לרכישות דרך הניידים, שהתנועה (Traffic) בהם נעה סביבות 73% במרבית ימי שבוע הסייבר. ההזמנות הסלולריות היו הפריצה האמיתית, שכן רכישות דרך המכשירים הניידים הגיעו ל-55%. הרשתות החברתיות שימשו לא רק בעבור קבלת השראה לרכישות שונות, אלא לביצוע הרכישות עצמן, ועלו ב-41% מאז 2018. יום רביעי שלפני חג ההודיה (27 בנובמבר) זכה לתואר "יום שיא הרכישות דרך הרשתות החברתיות", כאשר 7% מתוך כל הרכישות במכשירים ניידים הגיעו דרך ערוץ חברתי.
- קונים מחפשים מה לקנות מוקדם יותר, אך ממתינים עם הרכישות לשבוע הסייבר: הפעילות השיווקית המוקדמת הצליחה לייצר באז לקראת שבוע הסייבר. במהלך השבוע שקדם לו (19 בנובמבר – 25 בנובמבר), התנועה הדיגיטלית (Traffic) עלתה ב-13% משנת 2018. הקונים מילאו את סלי הקניות האינטרנטיים שלהם, אך המתינו למבצעים הגדולים. האסטרטגיה השתלמה, כשההזמנות הדיגיטליות גדלו ל-18% במהלך שבוע הסייבר השנה.
- קמעונאים המציעים איסוף הזמנות ינצחו בהמשך עונת הקניות: אתרי קניות המציעים לבצע הזמנות דרך האתר ואיסוף בחנות יראו רווחים גדולים יותר בסוף העונה, כאשר קונים ישלימו את רכישות החג שלהם ברגע האחרון. קמעונאים המציעים יכולת זו באתרי הקניות שלהם יראו עלייה של 48% בצרכנים הדיגיטליים ויהנו מעלייה של 28% בהכנסה הדיגיטלית בחמשת הימים האחרונים לקראת חג המולד.
סיילספורס מניעה את שבוע הסייבר: החברה מספקת שירותי CRM ללקוחות (B2C) לאורך כל השנה, ובשבוע הסייבר רשמה הצלחה בכמות עצומה של עסקאות. אלו חלק מהדרכים בהן סיילספורס מסייעת לקמעונאים לחזק את שירותי המסחר המותאם אישית, יכולת השיווק ושירות הלקוחות לאורך שבוע הסייבר:
- ענן המסחר: גידול של 15% בהכנסות הדיגיטליות של סייבר מאנדיי ו-16% בהכנסות הדיגיטליות של בלאק פריידי. החל מחג ההודיה ועד לסייבר מאנדיי, סיפק ענן המסחר עליה של 13% בהזמנות הדיגיטליות בהשוואה לשנה שעברה (YoY).
- ענן השיווק: הודעות הדוא"ל גדלו ב-20% בבלאק פריידי וב-13% בחג ההודיה. הודעות SMS גדלו ב-133% במהלך חג ההודיה והבלאק פריידי בהשוואה לאותה תקופה ב-2018.
- ענן השירות: נציגי ענן השירות קיבלו 3% יותר פניות בבלאק פריידי בהשוואה לחג ההודיה, כשפעילות הקניות עלתה לפני שבוע הסייבר. פניות לקוחות למרכזי השירות גדלו ב-19% בין חג ההודיה לבלאק פריידי.