הגזמנו: 21 רעיונות ליצירת תוכן שיווקי ב-2021

2020
הגיעה לסיומה, אז בואו לא נבזבז עליה יותר מידי מילים, בין אם התחברתם לגישת
ה"להכין לימונדה מהלימונים" או שאולי הרגשתם
שהשנה הזו היא טעות, דבר אחד בטוח – זהו, נפרדים
ממנה, ולא, אין מועד ב'.


לכבוד
הפתיחה החגיגית של 2021, אני מזמינה אתכם להיערך עם תוכן שיווקי שיאפשר ליותר
אנשים להיחשף לפעילות העסקית שלכם ולרכוש מהעסק שלכם יותר מוצרים ושירותים. כל
סעיף נפתח ב"שאלה" קטנה שתסייע לכם למצוא מהר את התשובה ולהעניק לכם
מקסימום השראה. זמן להדק חגורות, לפתוח
Doc חדש ב-Word או לשלוף פנקס ועט וקדימה, יצאנו לדרך!

1. למה
אתם מצפים השנה?

בין אם מדובר בכנס מקצועי (בזום, אבל עדיין), השלמת פרויקט מרגש לאחד
מלקוחות המשרד או השלמת לימודים מקצועיים שהופכים אתכם למומחים יוצאי דופן בתחומכם
– בוודאי יש משהו שאתם מצפים שיקרה השנה, זה הזמן לכתוב עליו ועל מה שקורה בתחום
בינתיים.

2. מה google
אומר שמעניין בתחום שלכם?

הכירו את הכלי לתכנון מילות מפתח מבית גוגל, הוא חינמי לחלוטין (אם כי עובד
מעולה למי שמקדם בגוגל בתשלום), ומאפשר לקבל רעיונות חדשים למונחים שאנשים מחפשים
וכאלו שהקולגות של העסק שלך מתחרים עליהם. פשוט תמצאו את אחד המונחים הכי חמים
ונסו לכתוב עליו מהפרספקטיבה המקצועית שלהם.

3. מה
שאלו אתכם לאחרונה?

כתבו תשובה לאחת מהשאלות הנפוצות שאתם מקבלים ממתעניינים. למתקדמים:
מאמר עם תשובות על שאלות נפוצות, שאפשר להפוך למספר פוסטים נפרדים.

4. מי
המנטור שלכם?

בין אם מדובר בטוני רובינס או במורה שלכם מבית הספר היסודי, מנטור הוא
מישהו שחשוב לכם, ויכול להעניק לכם השראה. מה עם להכיר בינו לבין קהל היעד שלכם?
מוזמנים לתייג את המנטור, במיוחד אם הוא ישראלי. לכו תדעו מה יקרה.

5. מה
הלקוחות שלכם מקבלים?

יש לכם שיטת עבודה מיוחדת? צ'ק-ליסט שהלקוחות מקבלים? אולי אביזר
מיוחד שמלווה אותם ונשאר איתם אחרי הפגישה איתך? מתנה שמקבלים ברכישה? זה הזמן
לכתוב על הדברים המיוחדים שמקבלים כשקונים ממכם שירותים ומוצרים.

6. מה
למדתם?

גם אם חלפו שנים רבות מאז שסיימתם את הלימודים, שווה לעצור ולדבר על
דברים שלמדתם ואולי השתנו מאז, או אולי משהו שלמדתם ושינה את תפיסת עולמכם ומסייע
לכם להעניק את המיטב ללקוחות שלכם. אפשר להרים למרצים ואפילו מומלץ לתייג.

7. מה
חדש, וזה?

הכירו את google alerts – עוד כלי חינמי מבית גוגל, הוא יאפשר לכם להתעדכן בחדשות על התחום שלכם
(ואפילו לקבל התרעות שוטפות למייל, בתדירות שטובה לכם). אפשר לחפש על התחום, בין
אם הוא "תכשיטי יוקרה" או "הסכמי ממון", בעברית או באנגלית,
ולקבל התרעות בכל פעם שיש חדשות על התחום. כשאתם כותבים על מה שחדש ומרגש בתחום
שלכם, הגולשים מבינים שאתם מומחים בתחומכם.


8. את מי
מתחשק לך לצטט?

מתחשק לכם לחלוק ציטוט מהסרט "רוקי" או אולי מילות חוכמה של
מרצה באוניברסיטה שהותיר עליכם חותם, בוודאי יש ציטוט שאתם אוהבים, למה לא לחלוק
אותו? אפשר לצרף אליו כמה מילים או להשאיר אותו סולו. לא תמיד צריך להכביר במילים.

9. מה
התחביבים שלכם?

אני יודעת, כולנו עסוקים והמילה "תחביב" היא אולי גדולה.
אבל גם אם אתם אוהבים לאפות עוגות גבינה מפונפנות או אולי יש לכם שני כוכבי צלילה
שעשיתם מזמן באילת – מדובר בתחביב. אפשר לכתוב קצת על התחביב שלכם, זה יעניק
למתעניינים פרספקטיבה אישית עליכם. נקודות בונוס אם תמצאו נקודות חיבור בין התחביב
לעשייה המקצועית שלכם.

10. מה חדש
אצלכם?

בין אם בדיוק שדרגתם את שיטת העבודה עם הלקוחות שלכם, או שאולי
"סתם" קניתם מכונת קפה חדשה, תכתבו על מה שחדש. המוח שלנו מחווט
להתעניין במה שחדש – לא צריך פה המצאה מרגשת, מספיק חידוש קטן ומסקרן, וזה בדיוק
מה שכדאי שתכתבו עליו.

11. מה
הסטטיסטיקה אומרת?

95%
מהדיאטות נכשלות, 70% מהאנשים סוגרים משכנתאות לא משתלמות ו-100% מהגולשים סקרנים
לגלות סטטיסטיקות מעניינות על התחום שלכם. מצאו את הסטטיסטיקות הכי מעניינות בשדה
המומחיות שלכם וכתבו עליהן פוסט או מאמר. עדיף להתמקד בנתון אחד עד שלושה, כדי לא
להעמיס על הקוראים יותר מידי נתונים.

12. מה
למחזר?

היה תוכן שכתבתם בעבר וזכה להרבה טראפיק? זה הזמן למחזר אותו, אפשר
לנסח מחדש או שאם חלף מספיק זמן, להעלות אותו מחדש, כפי שהוא. אל תרגישו לא נעים –
אחרי שנתיים, איש לא זוכר מה כתבתם, ואם מישהו זוכר, הוא כנראה מעריץ שרוף שלכם
ויסלח לכם על זה.

13. מה
הרשימה שלך?

"5 דברים שכדאי לדעת על ___" או "3 דברים שלמדתי
ב-11 שנים כ-____" הן תבניות טובות לפוסטי "רשימה". היופי בפוסטים
כאלו הוא שהם עושים לכם סדר ומסקרנים את הגולשים – ברור שאין פה "סתם
חפירה" אלא רשימה ממוקדת שמסקרן לקרוא ולראות שלא מפספסים כלום.

14. מה
הלקוחות שלכם אומרים?

קיבלתם ביקורות חיוביות על השירותים או המוצרים שלכם? למה לא לכתוב
פוסט על אותן ביקורות? אם הלקוח השאיר ביקורת פומבית, למה לא להשתמש בה כפוסט או
כמאמר, ואולי אפילו להעלות תמונה של הלקוח, אם הוא מסכים? אין כמו הוכחה חברתית
כדי לשכנע את הגולשים לעבוד עם העסק שלכם.

15. מה
לבחור?

איך הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכולים לבחור אידיאלית את המוצרים או
השירותים שאתם מציעים? איך הם ידעו שכדאי לעבוד אתכם ולא עם המתחרים? הרעיון הוא
לא לומר שאתם נפלאים והמתחרים "לא משהו", אלא להעניק טיפים קונקרטיים
ללקוחות שרוצים להבין מה הכי טוב עבורם.

16. מה
הטיפ הכי שימושי שלכם?

יש טיפ שהענקתם בעבר לחברים או ללקוחות ושדרג להם את החיים? למה לא
לחלוק אותו במאמר אצלכם באתר או אולי בפוסט? כתבו את הטיפ ואפשר גם לספר כיצד הוא
שדרג חיים של אנשים כדי "לעורר" את הגולשים ולעשות להם חשק ליישם בעצמם.

17. מה אתם
שותים?

הרעיון הזה ישמע מצחיק, אבל תהיו סבלניים: תכתבו מה אתם שותים, עדיף
עם תמונה. תמיד מסקרן לדעת אם האדם שאנחנו קונים ממנו שותה קפה שחור לוהט או אולי
אייס-קפה קוקוס. זה מאפשר לנו לדמיין אותו, להרגיש שאנחנו מכירים אותו ולהתחבר.
לחיים!

18. איזו
תמונה מעניקה לכם השראה?

בחברות הגדולות שאני עובדת איתן כבר יודעים שלהשקיע בתמונות זה חיוני,
אבל עסקים בתחילת הדרך לפעמים עדיין עוד לא מבינים את החשיבות של תמונות מקוריות
עבור העסק או שעדיין אין להם תקציב. זה בסדר, אם עדיין אין לכם סטוק תמונות
עסקיות, תוכלו להיעזר
במאגר החינמי האהוב עלי – PEXELS, ולמצוא תמונות מעניינות. כשאתם מעיינים
בתמונות, אולי יצוצו לכם רעיונות, בוודאי תוכלו להפוך את אחד מהם למאמר או לפוסט
מעניינים. תעיינו בלשונית ה-
Explore הנפלאה ואני מבטיחה שההשראה תגיע.

19. אילו
שירותים משלימים אתכם?

הפלאפל נהדר, אבל איפה הוא היה בלי הטחינה? הקפה הקר נפלא, אבל איפה
הוא היה בלי קוביות הקרח? בקיצור – גם אם אתם נהדרים, בוודאי יש שירותים או מוצרים
משלימים שיכולים להפוך את מה שאתם מציעים למוצלח עוד יותר. זה הזמן לפרגן לקולגה
שלכם, מוצר או שירות שיכולים להפוך את החיים של הלקוחות שלכם לטובים יותר. מומלץ
לתייג. קארמה טובה מובטחת!

20. איזו
תמונה שלכם מתחשק לכם לחלוק?

אנשים רוצים לראות ממי הם קונים. גם אם הם "רק" קונים ספסל
מנגר או שהם מחפשים יועץ פיננסי שילווה אותם בתהליך, הם רוצים להסתכל בעיניים של
מי שהם רוכשים ממנו. לא מפתיע שחברות ששוות מיליארדים מגייסות פרזנטורים – הן
רוצות שיהיה להן פרצוף. תדאגו שגם לחברה או לעסק שלכם יש פנים ואל תתחבאו.

21. תכלס,
מה קורה?

כשלקוח מגיע אליכם לפגישת ייעוץ, עם מה הוא יוצא מהפגישה? כשלקוחה
רוכשת ממכם ערכה, היא מקבלת אותה עם הוראות? אולי גם אביזרי עזר? כתבו את כל
הפרטים, כדי להעניק לקוראים ביטחון מלא לפני שהם רוכשים ממכם בפעם הראשונה.

הגעתם
לכאן – ואוו, צפויה לכם 2021 מעולה, צלחתם חתיכת רשימה.

אל
תיבהלו משלל הרעיונות, אתם יכולים לרשום לעצמכם 5 שהכי אהבתם, להתחיל, לקבל
פידבקים ואז לחזור לרעיונות עבור התכנים הבאים שלכם.

שתהיה
שנה שופעת תוכן, הכנסות ואנשים משובחים.


שנה טובה!

מיכל

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח