הדרך ליצירת אסטרטגיה לחנות מקוונת: אמינות ומיקוד

יותר ויותר אנשים פתוחים כיום לרכישות באינטרנט. פתיחת שירות התשלומים המקוון פייפאל לישראל, תהפוך בקרוב את הרכישה באינטרנט לקלה יותר ובטוחה ביותר עבור הקהל הרחב. השירות מגביר את הבטחון בהעברת כספים באינטרנט, ומבטיח כי התשלום מועבר רק בקבלת המוצר. חוסר בטחון בתשלום הוא אחד החסמים לרכישה באינטרנט בישראל. כיום, לפני שעולם הקניות המקוון בישראל הולך לפרוץ קדים, זה הזמן לבסס חנות מקוונת ואסטרטגיה למכירות מקוונת.


ועכשיו לשאלה העיקרית, איך יוצרים חנות שתהיה מותג מקוון ושתתעלה על אפשרויות רכישה אחרות ?


התשובה הבסיסית היא יצירת אמינות באתר. אם האתר שלך נראה מסודר, המידע על החנות ומי שעומד מאחוריה זמין ללקוח בלחיצת כפתור, הלוגו ברור והתמונות יפות, ויש באתר המלצות של לקוחות קודמים – אין סיבה שלא ירכשו. אפילו אם מדובר במכירה מסובכת במיוחד המורכבת מפרטים רבים כמו רכישה של רכב, דירה, או שמלה מאוד מהודרת, גם אז ניתן להגיע למצב של קבלת פרטי הלקוח. חברות הבניה הגדולות בישראל משתמשות באתרים שלהן כערוץ מכירה לכל דבר.



אתר יפה זה לא מספיק


אנו מגיעים לשאלת האסטרטגיה המכירתית שלנו, ולענות על השאלה למה אנשים רוכשים מוצרים באתר מסוים ? כמו במסחר מחוץ לאינטרנט, גם כאן אנשים לא קונים רק בגלל המחיר. להיפך, בגלל ההצפה של מחירים זולים באינטרנט, דווקא האתרים שמוכרים זול ביותר מאבדים קונים בגלל התחושה של חוסר אמינות המתלווה אליהם. באתרי השוואת מחירים, כמו זאפ, דווקא האתרים שמופיעים במקום השני או השלישי מקבלים יותר הפניות מאשר המקום הראשון, בדיוק מהסיבה הזאת.


לכן, יש צורך ליצור בידול אחר.


אחת מהאסטרטגיות הטובות ביותר לבידול באינטרנט היא פילוח ומיקוד. לבחור קו ייחודי שאין לאחרים ולפנות בדיוק ללקוחות שמחפשים את המוצר או השירות הספציפי. לדוגמא, אתר מכירות ההלבשה התחתונה של דוד אייר (ראה כתבה בניוזלטר) ממוקד בדיוק לקהל יעד מסוים עם סוג מוצרים מאוד מסוים. היתרון הראשון בכך הוא קידום איכותי יותר במנועי החיפוש. אם האתר מוכר מגוון גדול של מוצרים מנועי החיפוש לא יזהו מילת מפתח ספציפית תחתיה האתר יקודם. לעומת זאת אם האתר עוסק במוצר מסויים – המחפשים יגיעו אליך ולא לאחר.


לדוגמא. בהתחלה היו אתרים לתחום התיירות שמכרו חבילות נופש. יזם חכם זיהה שאנשים מחפשים צימרים כאפיק ייחודי בעולם הנופש והקים אתר שריכז מידע רק על צימרים. לאחר שהאתר הפך למרכזי, יזם אחר זיהה שקיימת נישה של אנשים המחפשים "צימרים מפנקים" או "צימרים איכותיים" וכך אתרים שהתמקדו רק בצימרים כאלה, משכו אליהם קהל מאוד מסוים. וכך צצו יותר ויותר אתרים מתמחים תחת הנושא הרחב הזה של רכישות.


קיים יתרון נוסף והוא המיתוג שלך החנות כחנות מתמחה. כמו שאנשים מעדיפים לרכוש יין בחנות מיוחדת ליין מכיוון שסביר שהיינות שהם מוכרים יהיו איכותיים יותר, כך הגולשים מעדיפים לרכוש מוצרים בחנות מתמחה. ההתמחות תורמת לאמינות ומגדילה את הפרמיה על המחיר שניתן לגבות מהלקוח. אחד מהלקוחות של נטפרוטק לקח את האסטרטגיה הזאת צעד אחד קדימה, והקים שלושה אתרים המוכרים מוצרים זהים, אך ברמת מחיר שונה ותחת חבילות שונות. הוא לא המציא את האסטרטגיה הזאת. חברות הקוסמטיקה היוקרתיות בעולם מוכרות את אותם מוצרים בדיוק תחת מותגים זולים יותר, כדי להתאים ליותר פלחים באוכלוסיה.


2010 הולכת להיות שנת מפתח בה המכירות המקוונות בישראל יתקרבו למה שקורה ברשת בארה"ב, ואנו צריכים להיות שם כשהתהליך מתרחש – עם חנות ממוקדת ואמינה, ומעל לכל, אסור לשכוח את השירות האנושי.


* המאמר מתוך הבלוג של חברת נטפרוטק, מפתחת פלטפורמה מתקדמת להקמת חנות וירטואלית

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח