הזהב השחור לבן: מי אמר חרדים ולא קיבל? כללי יסוד לאסטרטגיה מנצחת במגזר החרדי

בס"ד

כולם
מדברים על החרדים (דברים טובים כמובן..) אבל חשוב גם לדעת איך לדבר עם החרדים. האוכלוסייה
הצומחת בישראל עדיין נתפסת אצל רבים מאנשי השיווק כאניגמה מורכבת לפיצוח, וגם מי שכבר
פועל בתוכה מרגיש לעיתים קרובות שהוא יורה באפלה, בלי לדעת מה באמת עבד וכמה הוא
רחוק מלממש את הפוטנציאל העסקי בשוק החרדי.

אז לטובת
המשווקים והמפרסמים ניסחנו מספר כללי יסוד בסיסיים אך חשובים, אותם כדאי להכיר רגע
לפני שפוצחים בהרעשה ארטילרית לרוחב הגזרה. עולם השיווק מבוסס אמנם במידה רבה על
ניסוי וטעייה, אולם השאיפה היא לצמצם את הטעייה ולמקד את הניסוי ככל האפשר, במטרה
להשיג
ROI משתלם יותר.


·
דברו
תכל'ס:

מאפיין
מרכזי בצרכנות החרדית הוא התכל'ס. או בחרדית: מה יוצא לי מזה ? תועלת אמיתית, ברורה,
כזו שאפשר לראות אותה בעיניים. לא באזזוורדס והבטחות מעורפלות שאין מאחוריהן דבר. יודגש,
זה לא אומר שהלקוח לא יעדיף מותג פרימיום בעלות גבוהה, אבל הוא ירצה לדעת למה הוא עושה
את זה: כי זה איכותי/פרקטי/מפנק/חשוב לסטטוס החברתי או כל ערך אמיתי אחר שהמותג מעניק.


·
המדיום
הוא המסר:

בחירת
הערוץ הפרסומי קובעת במידה רבה את היחס למסרים המועברים דרכו. לעיתונים מפלגתיים –
קהילתיים יש 'קהל בית' מוגדר הרוחש אמון לעיתון ולתכניו. במקביל ישנם מגוון ערוצים
מסורתיים ודיגיטליים חוצי קהלים, שגם ביניהם יש 'פערי אמון' משמעותיים. אז אם באתם
למכור כאן עכשיו לכו על מקסימום חשיפה במינימום מחיר, אבל כדי לבנות מותג בעל ערך
תצטרכו מדיות 'איכותיות' הזוכות לאמון והזדהות מצד הקוראים והגולשים.


·
היזהרו
מחיקויים ותיוגים:

מפרסמים
נוטים לעיתים ל"התחנף" ללקוח החרדי בעיצובים וניסוחים המעוררים אי נוחות
במקרה הטוב, ותחושת זיוף וחיקוי במקרה הפחות טוב. מיותר לנסות להתחפש למישהו אחר.
דברו על מקצועיות, איכות, שירות או כל חוזקה אחרת של המותג. גם השימוש בדוגמנים
בדרך כלל מחטיא את המטרה. יש המון סגנונות לבוש והופעה במגזר, והדוגמן התורן יקלע
לטעמם של חלק קטן מקהל היעד. כל השאר פחות יתחברו לדמות ולמותג שהוא מייצג.


·
תוכן –
לא רק בדיגיטל:

פעילות
שיווקית אפקטיבית משלבת ערוצים מסורתיים ודיגיטליים, בהתאם לקהל היעד המבוקש. אולם
בעוד בדיגיטל כולם מבינים את הצורך להשקיע בתוכן מעניין בשביל 'לתפוס' קשב צרכני,
הרי שבמדיה המסורתית רבים מסתפקים במודעה שבלונית, או גרוע מכך, בידיעת יח"צ
משמימה שלא אומרת כלום. אז התוכן הוא המלך גם בעיתון, ברדיו או בקטלוג, ועם קצת
חשיבה יצירתית אפשר לבנות סיפור מרתק גם עבור חנות רהיטים.


·
בלי
סודות בחדר:

אנחנו נמצאים
בעידן תקשורתי בו כולם יודעים הכול, במיוחד המתחרים שלך, שיודעים (כמעט) הכול עליך.
זה נכון בכל מגזר, אבל נכון שבעתיים במגזר החרדי, בו אנשים נפגשים בתדירות גבוהה בתפילות,
שמחות ומפגשים משפחתיים וקהילתיים. המידע זורם ללא הפסקה ולכן אין סודות ואין טעם
להסתיר ולטשטש עקבות. הגינות, שקיפות וכנות הם עקרונות יסוד להתנהלות נכונה בכלל, ובמגזר
החרדי בפרט.


·
תשמרו על
המשבצת:

הגדרתם
קהל יעד ?
ניסחתם הבטחה אסטרטגית ? בניתם קהל נאמן
שאוהב את המוצר ? אל תזגזגו. תישארו שם בשבילם. תממשו את ההבטחה איתה
"קניתם" את ליבם. תשתפרו, תשדרגו, תפתחו מוצרים נלווים, אבל תישארו על
המשבצת הטבעית שלכם. הלקוחות המרוצים ישמחו להפיץ הלאה את הבשורה, רק אל תברחו להם
באמצע הדרך.


·
שטריימל
או פאה ?

על רוב
הקניות השוטפות בבית אחראית האישה. גם אם הבעל הולך לסופרמרקט הוא בד"כ מצויד
ברשימה די ברורה של מוצרים ("אטריות אסם"). זה נכון גם לגבי טקסטיל, כלי
בית ועוד. אז רגע לפני שאתם מנסחים מסרים ומשריינים מיקומים תחשבו רגע: הלקוח שלי
חובש שטריימל או פאה ?


·
זה זמן
טוב עכשיו ?

לוח
השנה החרדי משפיע מאוד על סל הקניות הביתי, ולא פחות חשוב, על רמת הקשב של הצרכן.
שבתות, חגים, חופשות, ימי צום, חול המועד, עונת החתונות, ערב פסח, הכול מוכר וידוע
אבל במגזר זה מגיע בווליום גבוה ועם השלכות רוחב בכל הגזרות. לא מעט קמפיינים
ופעילויות שיווקיות חכמות נופלות על טיימינג לא מוצלח. סוף מעשה ביומן תחילה.


·
מקומי
אבל אפקטיבי:

ברוב
היישובים החרדיים בישראל יוצאים לאור מקומונים חינמיים המפרסמים בעיקר עסקים
מקומיים. זה התחיל בערים חרדיות מובהקות אך התרחב גם לקהילות המתגוררות בערים
מעורבות. אז אם המוצר שלכם רלוונטי ברמה המקומית, חפשו את המקומון המוביל באותו
אזור. מדובר בפלטפורמה אפקטיבית במיוחד למכירות, בעיקר לקהל הנשי אך לא רק.


בעזרת
השם תעשו ותצליחו !

הכותב
הינו אסטרטג
ומומחה
לשיווק ותקשורת במגזר החרדי.

אולי יעניין אותך

 משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח