תחרות ה- EFFIE 2006 הכתירה את הזוכה הגדול בתואר הקמפיין האפקיטיבי של השנה והעניקה אותו כאמור למפרסמת הגדולה במשק, שטראוס-עלית. אותה מפרסמת נהנתה מפרס יוקרתי נוסף בתחרות, בתואר האפי פלטינום, זכה המהלך של מותג הסוכריות והמסטיקים MUST מבית ראובני-פרידן IPG.
התחרות הבינלאומית מתקיימת ביוזמת המי"ל – המרכז הישראלי לניהול, איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום, כאשר השנה הוגשו 57 קמפיינים לתחרות בשש קטגוריות שונות, מהם עלו 18 קמפיינים לשלב הגמר.
התחרות העולמית החלה בארץ לפני 6 שנים ומהווה פלטפורמה נוספת לעולם הפרסום להציג את הישגיו, זאת מעבר לתחרות קקטוס הזהב המסורתית. בעוד שבקקטוס נמדד הפן הקריאייטיבי בלבד, בתחרות האפי מתגאים השופטים, נבדקים מהלכים שיווקיים לטווח ארוך עפ"י אמות מידה ברורות.
"כמדי שנה, תחרות הה-EFFIE בוחנת את האפקטיביות, והשנה הוספו חידושים שחיזקו את ה-EFFIE כתחרות המקצועית, האקדמית והרצינית ביותר" אמר יצחקי חן, מנכ"ל המי"ל. "שלבי השיפוט השונים כללו: 25 שופטים מתחום הפרסום, המדיה והניהול האקדמי, ששפטו את העבודות בשני שלבים: מיון ודירוג.
זוכים נוספים בתחרות:
בקטגורית מוצרי צריכה – מזון, זכה דנונה משקה בוקר של שטראוס עלית, מבית שלמור אבנון עמיחי Y&R.
בקטגורית מוצרי צריכה – לא מזון, זכה AXE- The AXE effect של יוניליוור מבית ראובני פרידן IPG.
קטגורית מוצרי צריכה – לא מתכלים, מקום ראשון זכה קמפיין כפר המוזיקה של קוקה קולה, מבית קבוצת פרומרקט ודחף.
בקטגורית פיננסים, שירותים, תקשורת ומחשוב, זכה המהלך להשקת העיתון הכלכלי TheMarker של עיתון ’הארץ’ מבית מק’אן אריקסון.
קטגורית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית, זכה קמפיין ’זה לא גורל זה מחדל’ של עמותת אור ירוק מבית אדלר חומסקי&ורשבסקי – GREY וזמן אמת.