הזכות לתקן: לקוחות מתחילים לדרוש מארגונים לדאוג לסביבה

איתן לומברד, הוא מנכ"ל CGS Israel, המספקת שירותי תמיכה גלובליים במיקור חוץ וטכנולוגיות חווית לקוח

כמעט כל מנהיגי העולם
התאספו בגלזגו לפני כשבוע כדי לדון במצב האקלים הגלובלי. עשרות שעות של נאומים
ופגישות סביב אתגר קיומי שמגיפת הקורונה היא אפיזודה קטנה לידו. אפשר להיות
ציניים, ולצדד בכך שהפסגה הבינלאומית היא רק מראית עין וש"דיבורים כמו
חול", אבל כאשר בוחנים לעומק אפשר לראות התחלה של שינוי מהותי – הנושא
הסביבתי הוא לא רק נושא לדיון תיאורטי, הוא מחלחל גם לצרכנים.


הקשר
ההדוק בין חווית לקוח לאיכות הסביבה

אנשים בכל העולם מתחילים
לחוש את השפעות ההתחממות הגלובלית. כבר לא ניתן להתעלם מההוריקנים, הסופות וההצפות
בצד אחד של העולם, והחום באמצע החורף בצד השני. השינויים האקלימיים מפעילים לחץ
ברומטרי על דעת הקהל בחלק גדול מהעולם, וגם במוכנות של אנשים לפעול למען שינוי
המגמה. השינוי בהרגלי הצריכה כבר מופיע בתעשיות רבות, מוויתור על שימוש במוצרים חד
פעמיים ועד להשקעה גדולה יותר ברכבים עם פליטות פחמן נמוכות.

השינוי הזה בתודעת הצרכנים מעמיד דרישות חדשות מול ארגונים. על פי
סקר שביצעה
CGS בקרב 500 צרכנים, 76% טענו כי יש לראות בחברות אחראיות (Accountable) ליצירת השפעה חיובית על הקהילות בהן הן פועלות. בנוסף 77% טענו
כי אחריות סביבתית של מותגים היא חלק בהשיקולים בקבלת החלטות רכישה


תנועת Right
to Repair
היא דוגמא מצוינת לשינוי המתחולל. צרכנים בעלי מודעות גבוהה
דורשים מחברות לספק פתרונות לתיקון מכשירים מקולקלים, במקום לרכוש מכשיר חדש בכל
פעם. בסקר שבוצע, נבדקה המודעות של צרכנים לתנועת
Right
to Repair
. בסקר עולה כי 75% מהצרכנים
חושבים שחברות צריכות לספק אפשרויות תיקון כדי להחזיק את המכשירים שמישים ככל הניתן.
ל- 22% מהצרכנים אין דעה מגובשת ורק ל- 3% יש דעה שלילית.


ארגונים
מרוויחים מהשינוי בתפיסה הסביבתית

המגמה ברורה, והיא רק תלך
ותאיץ בשנים הקרובות. המודעות לתנועת
Right to Repair קפצה מ- 30% מכלל הצרכנים
ל- 44%
. הדבר פותח מקום לארגונים להתאים את עצמם לדרישות הצרכנים, ובכך
לחזק את המיתוג, את נאמנות הלקוח ואת הרווחיות. כך, בהתאם לדרישת הצרכנים ל-
Right
to Repair
, יצרנים חכמים יכולים להעניק ללקוחות שלהם
יותר הזדמנויות תיקון, כמו אפשרות לחיבור עם מומחה בתיקון – כאשר 80% מהצרכנים
ציינו כי היו מנסים לתקן מכשיר חשמל ביתי אם הייתה להם גישה לידע וחלפים. בנוסף, ארגונים
יכולים לאמץ טכנולוגיות
AR
חדשניות כדי להדריך לקוחות באמצעות "מומחה וירטואלי" לאורך תהליך
התיקון.


במקרים רבים מגלים כי
תפיסה סביבתית הולכת יד ביד עם היגיון עסקי ופיננסי. אנרגיה ירוקה היא טובה גם לסביבה,
ובסופו של דבר גם לכלכלה. הדברים באים לידי ביטוי גם בתנועת "הזכות לתיקון"
– לקוחות בסקר של
CGS ציינו כי הם מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים עם אחריות מורחבת או
"לכל החיים". בנוסף באמצעות טכנולוגיות מציאות מועשרת – Augmented Reality
ארגונים יכולים לצמצם את המאמץ שנדרש מהלקוח להגיע לפתרון תקלות, להגביר את נאמנות הלקוחות, ובסופו של דבר גם את ההוצאות של
ארגונים.


את התגובה של ארגונים כבר
ניתן לראות. בסקר של
PwC, 64% מהדירקטורים טוענים כי נושאים של סביבה, חברה וממשל הם חלק
בלתי נפרד מהאסטרטגיה של הארגון. במקביל, ההשקעה בקיימות זינקה ב- 64% בין השנים
2014 ו- 2019, ופי 10 מאז 2004, לרמות שיא של יותר מ- 30 טריליון. על פי חברת הייעוץ
מקינזי, יש גם קשר ישיר בין הביצועים של ארגון בתחום הסביבתי-חברתי לבין הביצועים
הכספיים שלה.

אנו עומדים בפני שינוי מגמה
בכל הנוגע לתרבות הצריכה הגלובלית, וארגונים צריכים להגיב לכך באמצעות יצירת מענה
חכם ויעיל, לדרישות הלקוחות. מענה שגם ישפר את חווית הלקוח, גם את הביצועים
הפיננסים, וגם יתרום ישירות לאיכות החיים על כדור הארץ.


לתוצאות הסקר המלאות של CGS

אולי יעניין אותך

 משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח