החופשה חוזרת ובגדול: שבע התחזיות של Booking.com לקראת שובו של ענף התיירות ב-2022

אמסטרדם, 19 באוקטובר 2021 – כמעט כמו כל דבר בחיים, גם הדרך שבה אנחנו נופשים ומטיילים שינתה את פניה כמה וכמה פעמים במהלך השנה וחצי האחרונות. כל שינוי הרגיש כמו רעידת אדמה, מה שהוביל אותנו שוב ושוב להגדיר מה זה המצב 'הנורמלי החדש'. יצרנו מערכת יחסים עמוקה ומורכבת יותר עם הטכנולוגיה, הפכנו להיות מודעים יותר להשפעה שלנו כבני אדם על כדור הארץ, והתמלאנו השראה להבעת תמיכה בתנועות הצדק החברתי של ימינו – מה שגרם לעולם להיראות קטן יותר מצד אחד, אך אינסופי מצד שני. עננת הקורונה עדיין לא לגמרי מאחורינו, אבל היא בכל זאת מתחילה לפנות את מקומה למשב רוח של תקווה שהולך ומתחזק. כדי לבדוק מה עומד מאחורי גל האופטימיות הזה, ערכה Booking.com מחקר מקיף בשיתוף יותר מ-24,000 תיירים ותיירות מ-31 מדיניות וטריטוריות1 שונות, בשילוב תובנות ונתונים פנימיים שאספה כחברה שמובילה את תחום התיירות הדיגיטלית ב-25 השנים האחרונות. הכל במטרה לחזות איך ייראה ענף התיירות בשנה הקרובה ומה ישפיע עליו.

שנת 2022 תהיה השנה שבה נרצה להפיק את המקסימום ממציאות של חוסר ודאות ולהתחיל לפצות את עצמנו בגדול על החופשות והטיולים שפספסנו. ואכן, כמות האנשים שמרגישים את הצורך לעשות את זה עלתה ב-52% מאז שנה שעברה*. התחזיות של Booking.com חושפות איך בשנה הקרובה אנשים יהפכו למציאות את המחשבות על טיול או חופשה. זה לא משנה אם נצא לחופשה בגלל צורך ממשי לדאוג למצב הנפשי והרגשי שלנו, או פשוט כי בא לנו להגיד 'כן' לכל הזדמנות לנסיעה או חוויה – ב-2022 כל הסיפור יהיה לנצל את הרגע ולהפוך כל טיול לבלתי נשכח.

  1. חופשה בשביל הבריאות

מומלץ לעשות פעילות גופנית יומיומית או מדיטציה, אבל מומלץ לא פחות לצאת לחופשה – ב-2022 זו תהיה הדרך האולטימטיבית לדאוג לעצמנו. יותר משלושת-רבעי מהאנשים בעולם (79%) ומהישראלים (76%) אישרו שחופשות משפרות את המצב הנפשי והרגשי שלהם, יותר מאשר דרכים אחרות שבהן הם נוהגים לנוח ולהירגע. אחרי שבמשך שנה הוטלו שוב ושוב הגבלות כאלה ואחרות על התיירות, היום המטיילים מבינים את ההשפעות החיוביות שלה על הבריאות והשקט הנפשי שלהם. כמעט שני-שליש מהמטיילים הגלובליים (62%) ומעט פחות מהישראלים (60%) אומרים שהם לא באמת הבינו כמה האפשרות לנפוש חשובה לבריאות הנפש שלהם עד שהם לא יכלו לעשות את זה, כאשר 84% מהמטיילים בעולם ו-88% מישראל אומרים שעצם תכנון הנסיעה משפיע לטובה על המצב הנפשי והרגשי שלהם.

אז מה הופך את חוויית התיירות לדרך המושלמת לשיפור המצב הנפשי? רבע מהנשאלים בעולם (26%) ו-18% מהנשאלים הישראלים מספרים שבזמן חופשה הם יוצאים מאזור הנוחות שלהם, וזה בעיקר מה שמאפשר להם להתאפס ולהתרענן. מתוך הקבוצות שהשיבו כך, שני-שליש מהמטיילים בעולם (66%) ו-70% מהישראלים מעידים כי הם מצליחים למלא מצברים כשהם מבקרים במקום עם נוף שונה מזה שהורגלו אליו, ובשביל יותר מחצי ממטיילי הגלובוס (56%) ופחות מכך מהמטיילים מהארץ (43%) מדובר באפשרות לחוות סגנון חיים חדש. יש כאלה שמעדיפים לטעום מאכלים ממטבחים אחרים (מטיילים גלובליים -57%; ישראלים – 51%) או לשמוע שפה שהם לא מכירים (גלובליים – 35%; ישראלים – 40%), כי זה מה שעוזר להם להרגיש שהם נטענים באנרגיה מחודשת. אחרי שבמשך 18 חודשים כל יום נראה בדיוק כמו היום שלפניו, מתחשק לנו משהו אחר (בלשון המעטה). זה מה שיגרום לתיירות ולתיירים לחזור ב-2022 לטייל ולנפוש עם תחושה הרבה יותר טובה מבעבר.

  1. יוצאים מחוץ למשרד (גם אם הוא בבית)

כשהמגפה פרצה, בכל רחבי העולם אנשים הפכו את הבתים שלהם למשרדי העבודה החדשים שלהם, וחוו את המשמעות של החידוש הזה, 'עבודה מהבית'. ב-2022 לעומת זאת, נראה יותר ויותר אנשים שרוצים להחזיר את השליטה לידיים בכל הקשור לאיזון בין העבודה לחיים האישיים. ככה זה יהיה אצל כשלושה-רבעים (73%) מהמטיילים והמטיילות הבינלאומיים ואצל 67% מהמטיילים הישראלים, שב-2022 יעשו הפרדה מוחלטת בין זמן חופשה לזמן עבודה. נראה שהמטיילים מרגישים שזה הכרחי עבורם, אחרי שזה לא תמיד היה ככה ב-2021, כשההפרדה בין העבודה לבית הייתה די מטושטשת.

למרות הגמישות שמגיעה עם העבודה מרחוק, 59% מהאנשים בעולם ו-65% מהישראלים יעדיפו לצאת ב-2022 לחופשה מקוצרת עם התנתקות מוחלטת מהעבודה, מאשר לבלות יותר זמן ביעד החופשה בלי הפרדה בין פנאי לעבודה. וכאשר 50% ממטיילי הגלובס ומעל למחצית מהמטיילים הישראלים (62%) טוענים שהם עבדו יותר שעות וניצלו פחות ימי חופשה במהלך תקופת המגפה, אל תופתעו אם ב-2022 יותר אנשים יענו בחלק מהזמן תשובות שמבשרות 'אני מחוץ למשרד' (גם אם המשרד שלהם נמצא בבית). אין ספק שהם הרוויחו את החופשה הזו ביושר.

  1. תחושה של פעם ראשונה

הרבה אנשים כבר שכחו איפה הדרכון שלהם נמצא בכלל או איך אורזים מזוודה – אבל כל החלודה שהצטברה בהרגלי התיירות שלנו תתחלף די מהר בתחושת אושר אמיתית, שתלווה אפילו את החלקים הכי בנאליים של הנסיעות שלנו ב-2022. זוכרים איך הרגשתם כשעליתם על מטוס בפעם הראשונה? או כשבסך הכל עשיתם צ'ק-אין במלון? אחרי תקופה ארוכה של 'קיפאון', התיירים והתיירות יתענגו על כל רגע במקום לרוץ קדימה בכל הכוח – למשל, יכינו בקפדנות פלייליסט לנסיעה ברכב ששכרו ויבחנו מקרוב בסבלנות את מה שיש לדיוטי פרי להציע. כחמישית מהנשאלים הגלובליים (19%) וקרוב לרבע מהישראלים (23%) מחכים יותר מכל דבר אחר לתחושות ההתרגשות והציפייה שמלוות את תחילת הנסיעה.

אפילו רגעים סתמיים כמו לבהות מבעד לחלון הרכבת על הנוף שמשתנה במהירות, או ללכת לאיבוד במבוך של סמטאות בדרך לאסוף את המפתחות לדירת הנופש – אלה יהפכו להיות אושר טהור לשלושת-רבעי (75%) מהאנשים בעולם ושני שליש מישראלים (67%), שבשבילם החוויה מהנה הרבה יותר כשהנסיעות עצמן וההגעה ממקום למקום הופכות להיות חלק בלתי נפרד מהחופשה. אנחנו ננצור כל רגע שנחווה 'לראשונה' במהלך החופשות שלנו ב-2022, ובעיקר רגעים קטנים ופשוטים שמיד משפרים את מצב הרוח – כשאצל רוב התיירים והתיירות בעולם זוהי התחושה של השמש המלטפת (גלובליים – 77%; ישראלים – 66%) או בהזדמנות לראות מקור מים מכל סוג שהוא (גלובליים -82%; ישראלים – 84%). שני-שליש ממטיילי העולם (58%) ו-46% מהישראלים העידו כי הם אפילו ייהנו מחוסר הוודאות שמתלווה לנסיעות בתחבורה ציבורית בעיר חדשה בה מדברים בשפה זרה. אחרי תקופה כל-כך ארוכה שבה האפשרויות שלנו היו מוגבלות, הצורך לחוות מחדש את התחושה של 'הפעם הראשונה' ולהתמסר לכל רגע ורגע יהיה זה שיאפיין את חוויית התיירות בשנת 2022.

  1. שמים את הקהילה במרכז

ענף התיירות חווה האטה בחלקים רבים של העולם בגלל ההגבלות השונות, והמגפה אילצה אותנו להפיק את המקסימום ממה שהיה במרחק נגיעה. תמכנו בעסקים עצמאיים ובילינו יותר זמן מבעבר בגינה השכונתית, מה שחיזק את הקשר שלנו עם הקהילה שמסביבנו. הרצון להיות בקשר אותנטי עם הקהילה המקומית ימשיך ללוות אותנו גם בחופשות של 2022. כמו כן, חשוב לנו גם להיות יותר מודעים להשלכות של החופשות שלנו, ולוודא שיש לנו השפעה חיובית על המקומות שאנחנו מבקרים בהם ועל האנשים שגרים שם.

יותר ממחצית התיירים הגלובליים (58%) ו-37% מהישראלים אמרו שחשוב להם שהביקור ביעד יועיל לקהילה המקומית, ו-57% מהמטיילים הגלובליים וקרוב למחצית מהישראלים (49%) ישמחו להשתמש באפליקציה או באתר שממליצים על יעדים שבהם העלייה בהיקפי התיירות תשפיע לטובה על הקהילה המקומית. בנוסף, 68%3 מהמטיילים ברחבי העולם ו-46% מהישראלים רוצים שהכסף שהם מוציאים בזמן החופשה יושקע בקהילה המקומית, ו-73%3 מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהמטיילים הישראלים רוצים לחוות חוויות אותנטיות שמייצגות נאמנה את התרבות המקומית.

בהשראת תנועות הצדק החברתי החשובות של ימינו, בשנת 2022 התיירים והתיירות יערכו מחקר יותר מעמיק על האופן שבו מקומות אירוח תומכים בעסקים מקומיים (גלובליים – 31%; ישראלים – 24%), או איך ההוצאות שלהם כתיירים ישפיעו על הקהילות המקומיות או ישפרו את מצבן (גלובליים – 29%; ישראלים – 24%) – וזה מעיד על הרצון שלהם להתנהל בצורה צודקת והוגנת מול האנשים שבשבילם יעדים תיירותיים אהובים נקראים 'בית'.

  1. מחליקים ימינה (Swipe Right) ליעדים ופרצופים חדשים

בשביל רבים מאיתנו, תקופת המגפה הייתה הזדמנות לבלות יותר זמן איכות עם החברים הכי קרובים והאנשים שאנחנו אוהבים. אבל בחופשות שנצא אליהן ב-2022, נוכל להרחיב את המעגלים החברתיים שלנו וליצור קשרים חדשים. שני-שליש מהמטיילים בעולם (60%) ומעט פחות מהישראלים (59%) רוצים לפגוש אנשים חדשים במהלך חופשה, ולכן נראה שתיירים ותיירות צפויים לנצל את הנסיעות שלהם כדי להרחיב את המעגלים החברתיים הרגילים. 64% מהמטיילים ברחבי העולם ו-53% מהישראלים רוצים לנהל חיי חברה בטיול או בחופשה, ו-49% מהמטיילים הגלובליים, כמו גם 53% מהמטיילים הישראלים, מעוניינים לשהות באזור עם חיי לילה כדי שיוכלו לפגוש אנשים חדשים.

בשנה וחצי האחרונות ראינו שוב ושוב את אותם הפרצופים, והאמת היא שזה אולי קצת נמאס… בגלל זה ב-2022 אנשים גם ישתמשו בזמן החופשה באפליקציית ההיכרויות האהובה עליהם, כי בשבילם זו הזדמנות למצוא אהבה מפתיעה. מחצית מהמטיילים בעולם (50%) ו-43% מהישראלים מקווים להתאהב בנסיעה הבאה שלהם, מה שגורם לנו להאמין שהחופשות הקרובות יביאו איתן שפע קשרים רומנטיים. אגב, הרומנטיקה לא חייבת להסתיים כשנוסעים הביתה, בזכות שיחות הווידיאו שהפכו לחלק מהיומיום שלנו. במילים אחרות, אנחנו צופים שכמה וכמה מהרומנים האלה יהפכו ממפגש רגעי של חופשה לדבר האמיתי.

  1. פשוט אומרים 'כן'

אחרי ששמעו 'לא' במשך תקופה כל-כך ארוכה, המטיילות והמטיילים אימצו צורת חשיבה חיובית יותר בנוגע ל-2022. למעשה, 63% מהמטיילים בעולם ומישראל (אחוז זהה) ינסו להימנע מסיטואציות שהן יותר מדי מובנות מראש, ויעדיפו חופשה שבה הם נשארים גמישים ויכולים לזרום עם מה שמתחשק להם, במקום לתכנן לוח זמנים קפדני ועמוס בתוכניות. השנה הקרובה תהיה בסימן של ספונטניות כשזה מגיע לתיירות, וגם כשיהיו טוויסטים בלתי צפויים במהלך הנסיעה אנחנו פשוט נגיד 'כן, יאללה!'.

בהקשר הזה, כמעט שלושה-רבעים (72%) מהמטיילים הגלובליים וכשני שליש (67%) מהישראלים טוענים שהם יגידו 'כן' לכל הזדמנות שתצוץ במהלך טיול או חופשה – כל עוד התקציב שלהם מאפשר את זה. בשביל 49% מהמטיילים בעולם ו-44% מאלו בישראל שחסכו שקל לשקל ונמנעו מנסיעות רציניות מאז שהתחילה המגפה, הכסף לא משחק תפקיד בכל הקשור לנסיעות שהם ייצאו אליהן ב-2022. כ-61% מהמטיילים בגלובוס ומעל למחצית מהישראלים (51%) יותר פתוחים לנסות סוגים שונים של חופשות בהשוואה לתקופה שלפני המגפה, ו-65% מאלו בעולם לצד 66% מהישראלים ציינו שלא חשוב להם מה היעד כל עוד סוג החופשה מדבר אליהם – וזה כי הם פשוט שמחים לצאת מהבית ולנסוע לאנשהו. ב-2022 לטכנולוגיה יהיה תפקיד מרכזי בכל הקשור לספונטניות כשאומרים 'כן', עם יותר אפשרויות לבצע הזמנות 'על הדרך' ויותר גמישות לשנות את התוכניות ולזרום עם מה שקורה בזמן אמת. 55% מהמטיילים בעולם ו-57% מהמטיילים בישראל מחפשים את החידושים הטכנולוגיים האחרונים בתחום התיירות שיציעו להם דברים מפתיעים ובלתי צפויים לעשות בזמן הביקור, על-בסיס ההעדפות הקודמות או התקציב שלהם – ככה הם יוכלו לנצל כל הזדמנות לחוויה חדשה.

תיירות ותיירים שיאמצו התנהלות חיובית שכזו, יגלו שהעולם נפתח כלפיהם הרבה יותר מבעבר. הרבה אנשים נוקטים בגישה הרפתקנית יותר לגבי הבחירות שלהם לחופשה, ואולי אפילו לגבי מי שהם נוסעים איתם. כשמדובר בפרטנרים לנסיעה, הם יעדיפו את אלה שיהיו איתם באותו ראש וגם יגידו פשוט 'כן'. הנתונים מראים שיותר משליש (35%) מהאנשים בעולם וקרוב למחצית מהאנשים בישראל (49%) רוצים לנסוע עם אנשים שנמצאים איתם 'באותו ראש', שישמחו לחיות את הרגע בדיוק כמוהם.

  1. לחבק את הבלתי צפוי

תחושת חוסר הוודאות תמשיך להיות חלק משמעותי מענף התיירות גם ב-2022. זה נכון שלא נוכל לשנות או לחזות כל רגע מפתיע או אתגר שיצוצו בעתיד, אבל בהחלט נוכל לקבל אותם באהבה. בשנה וחצי האחרונות הסתמכנו על טכנולוגיה בכל מיני דרכים שונות כדי להישאר בקשר ולהתמלא בהשראה, והאפליקציות שאנחנו אוהבים ימשיכו לעזור לנו להתמודד עם הלא-נודע במהלך הטיול או החופשה הבאים. 62% מהמטיילים בעולם ו-63% מהמטיילים בישראל מסכימים שהטכנולוגיה עוזרת לצמצם את החששות והדאגות שקשורות לנסיעה לחופשה – החל משירותי תרגום מיידיים מבוססי בינה מלאכותית, שעוזרים לתיירים לשוחח על שינויים של הרגע האחרון עם בעלי מקום אירוח או נציגים של חברות השכרת רכב שלא מדברים בשפה שלהם, ועד מודלים של למידת מכונה שמעדכנים באופן אוטומטי את המארח או המארחת על עיכובים בשעת ההגעה לבית האירוח במקרה של איחור בטיסה – הטכנולוגיה תמשיך לעזור לנו לקפץ בקלות מעל המהמורות הבלתי צפויות שיצוצו במהלך הדרך. בשל כך צפוי שנראה שימוש רחב יותר בטכנולוגיות חיזוי, שיכולות לעזור למטיילים ולמטיילות לקבל החלטות בצורה חכמה יותר. זה נכון בעיקר לאור העובדה שכשני שליש מהמטיילים הגלובליים (69%) ו-70% מהישראלים אמרו שהם ישמחו להשתמש בשירות חדשני שיחזה לאילו מדינות בטוח לנסוע, אפילו בטווח של כמה חודשים קדימה, או שיציע באופן אוטומטי יעדים שאפשר לנסוע אליהם כרגע בקלות על-בסיס המצב הנוכחי של הקורונה (גלובליים – 67%; ישראלים – 72%).

לא משנה עד כמה מדויקות יהיו התחזיות שיספקו לנו טכנולוגיות למידת מכונה – כדי שכולם וכולן באמת יוכלו לחיות לצד אי הוודאות, מצב שהפך להיות השגרה החדשה, תעשיית התיירות כולה תצטרך להמשיך לתת עדיפות לנושא הגמישות. מבחינת המטיילים והמטיילות, אלה שלושת הגורמים החשובים ביותר עבורם לקראת החופשה הבאה: הביטחון שהם לא יפסידו כסף (גלובליים – 42%; ישראלים – 41%), האפשרות לבטל (גלובליים – 33%; ישראלים – 37%) והאופציה לשנות תאריכים בלי תשלום (גלובליים – 32%; ישראלים – 35%).

ד"ר איציק מזרחי, מנהל בוקינג ישראל, אמר: "אנחנו מחכים בקוצר רוח לשנה הקרובה ורואים שאנשים מאוד מתרגשים ומצפים לנסוע ולצאת שוב לטיול של פעם בחיים או סתם כי תצוץ הזדמנות לנסיעה והם יקפצו על המציאה, בין אם בגבולות המדינה שלהם או במדינות אחרות. המשימה שלנו היא לעזור לכולם ולכולן לעשות בדיוק את זה. אנחנו נהיה שם בשביל התיירים והתיירות. נציע להם את המבחר הרחב ביותר, את הערך המוסף הגדול ביותר ואת חוויית המשתמש הנוחה והפשוטה ביותר מכל מקום ובכל מכשיר, כדי שיוכלו לחזור ליהנות מטיולים ומחופשות ולצבור עוד מהחוויות הבלתי נשכחות שיש לעולם להציע".

כדי לצלול לעומק התחזיות של Booking.com ולגלות איך תיראה התיירות ב-2022, היכנסו אל https://www.booking.com/c/trends/travelpredictions2022.html

מתודולוגיה


*63% בהשוואה ל-42% באותה התקופה בשנה שעברה2

1 מחקר 'תחזיות לעולם התיירות לשנת 2022' (Travel Predictions 2022) הוזמן על-ידי Booking.com ונערך בקרב מדגם של מבוגרות ומבוגרים שמתכננים לנסוע למטרות עסקים או פנאי במהלך 12–24 החודשים הקרובים. על הסקר ענו בסה"כ 24,055 אנשים מ-31 מדינות וטריטוריות (כולל 501 מארגנטינה, 1,003 מאוסטרליה, 500 מבלגיה, 1,001 מברזיל, 500 מקנדה, 1,000 מסין, 1,007 מקולומביה, 1,001 מקרואטיה, 508 מדנמרק, 1,002 מצרפת, 1,000 מגרמניה, 1,005 מהונג קונג, 1,000 מהודו, 502 מישראל, 1,003 מאיטליה, 1,002 מיפן, 500 ממקסיקו, 501 מהולנד, 501 מניו זילנד, 500 מפרו, 1,000 מרוסיה, 1,005 מסינגפור, 1,002 מדרום קוריאה, 1,002 מספרד, 501 משוודיה, 501 משוויץ, 504 מטייוואן, 500 מתאילנד, 1,000 מבריטניה, 1,002 מארה"ב ו-501 מווייטנאם). המשתתפות והמשתתפים בסקר ענו עליו אונליין באוגוסט 2021.

2 מחקר 'עתיד עולם התיירות' (Future of Travel) הוזמן על-ידי Booking.com ונערך בקרב מדגם של מבוגרות ומבוגרים שנסעו למטרות עסקים או פנאי ב-12 החודשים האחרונים, ומתכננים לנסוע גם ב-12 החודשים הקרובים (אם / כאשר הגבלות הנסיעה יוסרו). על הסקר ענו בסה"כ 20,934 אנשים מ-28 מדינות וטריטוריות שונות (כולל 999 מארה"ב, 496 מקנדה, 497 ממקסיקו, 997 מקולומביה, 999 מברזיל, 499 מארגנטינה, 995 מאוסטרליה, 499 מניו זילנד, 999 מספרד, 996 מאיטליה, 996 מצרפת, 999 מבריטניה, 996 מגרמניה, 498 מהולנד, 499 מדנמרק, 499 משוודיה, 498 מקרואטיה, 1001 מרוסיה, 498 מישראל, 997 מהודו, 994 מסין, 499 מהונג קונג, 497 מתאילנד, 496 מסינגפור, 499 מטייוואן, 997 מדרום קוריאה, 500 מווייטנאם ו-995 מיפן). המשתתפות והמשתתפים בסקר ענו עליו אונליין ביולי 2020.

3מחקר 'דוח תיירות בת קיימא לשנת 2021' (Sustainable Travel Report 2021) הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 29,349 אנשים מ-30 מדינות וטריטוריות שונות (1,000 מארה"ב, 1,007 מקנדה, 1,000 ממקסיקו, 964 מקולומביה, 1,000 מברזיל, 1,000 מארגנטינה, 999 מאוסטרליה, 941 מניו זילנד, 1,001 מספרד, 1,000 מאיטליה, 1,000 מצרפת, 1,000 מבריטניה, 1,000 מגרמניה, 1,003 מהולנד, 986 מדנמרק, 1,000 משבדיה, 997 מקרואטיה, 1,005 מרוסיה, 1,003 מישראל, 1,000 מהודו, 1,000 מסין, 1,005 מהונג קונג, 968 מתאילנד, 963 מסינגפור, 1,000 מטייוואן, 1,005 מווייטנאם, 1,000 מדרום קוריאה, 1,000 מיפן, 1,002 מדרום אפריקה ו-500 מקניה). המשתתפים והמשתתפות בסקר היו בגיל 18 ומעלה, נסעו לפחות פעם אחת ב-12 החודשים האחרונים ובהכרח מתכננים לנסוע שוב במהלך 2021, והיו מקבלי ההחלטות העיקריים או שותפים בקבלת ההחלטות בנוגע לנסיעה. הסקר נערך אונליין במרץ 2021.

אולי יעניין אותך

קייטרינג לאירועים
פילאטיס
telaviv
Outscape
UX_EllenboroughPark
Picture12

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח