הטרנדים המובילים במסחר אלקטרוני שכולם יעשו עוד חצי שנה

האתר TrendHunter פירסם 30 טרנדים מרכזיים בעולם המסחר האלקטרוני – חלקם הם חידושים בעולם הוירטואלי, וחלקם קשורים לכך שאתרי מסחר אלקטרוני מתחילים להפעיל אמצעי מכירה עולם האמיתי. בחרנו לרכז את 30 הטרנדים תחת 4 כותרות מרכזיות, שיקלו להבין ולתכנן את המהלכים שלכם בעולם השיווק באינטרנט. את הרשימה המלאה ניתן לראות כאן, וממנה תוכלו לקבל רעיונות מפורטים יותר לגבי דברים שתרצו ליישם אצלכם.


רוצים כאן ועכשיו

אמזון מקדמת בעוצמה כעת בעמוד הבית שלה את כפתורי ה-
Dash. כפתורים ממותגים שניתן לשים על המקרר או בכל מקום בבית, ובלחיצה עליהם נפתחת הזמנה למוצר של אותו הכפתור. את הטווח המלא של כפתורי Dash ניתן לראות באתר אמזון, אבל אם רק לציין נושאים: אבקות כביסה, קפה, קרמים לטיפוח, חיתולים ואוכל לתינוקות, סכיני גילוח ועוד.


למעשה זהו ביטוי אחד למגמה החמה ביותר במסחר האלקטרוני – רוצים הכל ועכשיו. בארה"ב כבר מוצרים רבים באמזון כבר פועלים (עבור מנויי השירות) בטווח הגעה של 24 שעות. שירות מיוחד של אי ביי כבר מבטיח מוצרים תוך שעה (לחנות הקרובה). המלחמה על המהירות היא גם תוצאה של שחיקת הפערים במחירים – רוב המוצרים נמכרים פחות או יותר באותו מחיר, גם מכיוון שאתרי המכירות עברו להתמודד נגד חנויות קמעונאות – ובתחום של מוצרי צריכה הלקוחות לא מעוניינים לחכות שבוע עד שתגיע משחת השיניים שלהם. (בארץ אתר מרמלדה יזם יריד מכירות בקניון כפר סבא הירוקה).



חותרים למגע: חנויות פיסיות לאתרי מסחר



זאת מגמה שמתרחבת לאיטה כבר זמן מסוים, אבל הקצב הולך וגובר. אתרי מסחר צריכים לבדל את עצמם, והחוויה שהם יכולים לייצר ברשת עדיין מוגבלת יחסית. לכן הם צריכים לחתור למגע עם הלקוחות בעולם הפיסי. דוגמא נפלאה היא חדרי מדידה ניידים של האתר True&Co. אשר יוצאים לסיור "הופעות" ברחבי ארה"ב. באתר ניתן לתאם מדידה בתאים המרווחים והנעימים שהוקמו לשם כך. אתרי מסחר אלקטרוני רבים מקימים כיום חנויות, כולל אמזון, גוגל ואפילו מוקמים מתחמי מכירות פיסיים להתנסות ומכירה של אפליקציות.



פתרונות סליקה גמישים


החשש מרכישה מרוחקת באינטרנט של מוצרים יקרים עדיין קיים. לכן, נוצרות כיום אפשרויות חדשות לסליקה נדחית באשראי. התשלום לא מתבצע בעת הרכישה עצמה, אלא בשלב מאוחר יותר – לאחר קבלת המוצר או אפילו לאחר מכן. הפתרון של FuturePay הוא אחד כזה, והוא משלם למוכר מקדמה. אמזון, שכמו תמיד מזהה מגמות לפני כולם, מספקת סליקה בתשלומים בעצמה עבור רכישות בסכום גבוה. אמזון מצליחה לגבות ריבית גבוהה מאוד עבור שירות זה, ומנצלת את מה שאמרנו קודם – לקוחות רוצים כאן ועכשיו.




אפשרויות חדשות כדי להינעל על הלקוח הבא



עד היום עמדו בפני משווקים באינטרנט בעיקר האפשרות לפרסם על גבי פלטפורמות מרכזיות כגון גוגל או פייסבוק, על פי חיפושים מסוימים או תחומי עניין כלליים. אבל כעת נוצרות יותר ויותר אפשרויות לפרסום ממוקד על פי פילוחים חדשים. לדוגמא, אפליקציות למדידת היקפי גוף המאפשרות חיפוש של בגדים המתאימים למבנה הגוף של המשתמש. אפליקציות אחרות מאפשרות פרסום לפי מיקום – ניתן לעשות זאת בווייז, אך כעת ישנן אפליקציות שכולן מטרתן הוא להוביל את המשתמש במסלול בין אתרי קניות שמעניינים בדיוק אותו.



אלו הן 4 המגמות המרכזיות במסחר אלקטרוני. אליהן מצטרפות עוד מספר מגמות שנבנות לאיטן, אבל נראה שעדיין לא הבשילו. אחת שכזאת היא השימוש במשחקים לקידום מוצרים ומכירות של מוצרים פיזיים. מגמה נוספת היא השימוש באפליקציות כדי לפתח תוכניות נאמנות. בארץ היו מספר נסיונות כאלה, אבל נראה שעדיין השימוש בהן לא הפך לטבע שני עבור הלקוחות (וכנראה גם מצד הסוחרים).



כמו תמיד, לעסקים מתקדמים ממתינות באינטרנט הזדמנויות גדולות, וחברות רבות שניצלו אותן ראשונות הפכו למובילות בתחומן.



* הכותב הוא מנהל פיתוח עסקי בחברת פתרונות הסליקה פלאקארד

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח