הקמעונאים ימהרו לבנות חנויות E-Commerce, מותגים ימנעו מלחתום על חוזים ארוכי טווח, הציבור יתמכר לחדשות ונטפליקס ו-Spotify שיצברו עשרות מיליוני משתמשים חדשים, לא יסתפקו בדמי המנוי החודשיים של המשתמשים. משבר הקורונה צפוי להוביל לשינויים בהרגלים של האוכלוסייה ועמם גם בעולם הפרסום.
הכותב הוא הבעלים ומנכ"ל משותף במשרד הפרסום אליוס
נגיף הקורונה שמתפשט בימים אלו ברחבי העולם ומכה בכלכלה צפוי לשנות את חיי האוכלוסייה מקצה לקצה, דבר שישפיע בצורה ניכרת גם על ענף הפרסום: תעשיות וענפים רבים יקרסו וייקח שנים לשקמם, תקציב המותרות של הציבור, שהתרגל בשנים האחרונות לדלג ממדינה למדינה ולהוציא מיליארדי דולרים על מסעדות ובילויים, יצטמצם משמעותית ופלטפורמות שונות שהציבור יאמץ במהלך תקופת ההסגר, צפויות להתחזק ולהפוך לחלק משגרת היום יום של המשתמשים.
מותגים ימנעו מלהתחייב בחוזים ארוכי טווח
התפשטות הנגיף, שלפני מספר חודשים איש לא צפה אותה, גרמה להפסדי ענק הן לתעשיות שלמות והן למפרסמים, שלצערם פרסמו בעיתוי הלא נכון.
מי שצפה בערוץ 12 ביומיים האחרונים נחשף בין היתר לפרסומות של Trivago ומשרד התיירות של טורקיה ופשוט ריחם על אותן החברות והמוסדות ששיבוצן בטלוויזיה הינו חלק מחבילה כללית שנסגרה ככל הנראה לפני מספר חודשים. בנוסף, בעוד שלפני כשבועיים בלבד כשנערכו הבחירות שלטי החוצות היו בשיאם, בימים אלו, שכלל המדינה הולכת להסגר, הרחובות הריקים יצבעו בכספם של אלו שהתחייבו לאותם השלטים.
הלקח מהאירוע, שאינו היה צפוי לאיש, וצמצום תקציב המדיה של החברות במרבית התחומים כתוצאה מהנזקים הכלכליים שנגרמו וימשכו בתקופה הקרובה, צפויה לגגרום למפרסמים רבים להימנע מחוזים ארוכי טווח.
בין-רגע העולם מתקדם לדיגיטלי והקמעונאים הכירו את חשיבות חנויות ה-E-Commerce
הבוקר הודיעה קבוצת עזריאלי שתוותר על דמי השכירות במחצית השנייה של חודש מרץ לשוכרים בקניונים. בתקופה הזו, הקמעונאים שחשבו שאמזון "תתפוס רק בארה"ב", למדו על בשרם את חשיבות אתרי ה-E-Commerce ואנו צפויים לראות חברות רבות מנתבות את תקציבי המדיה שלהם למכירה אונליין של המוצרים.
דיוורים, וובינרים ופגישות Online
בעוד שבתחומים רבים נמנעו מההתקדמות הדיגיטלית ובענף הנדל"ן לדוגמה, מעט מאד חברות עורכות וובינרים ופגישות Online עם לקוחותיהם, בתקופה הקרובה רובן יאמצו את האמצעים הטכנולוגיים האלו בכדי ליצור קשר עם לקוחותיהם. תקופה כמו זו, בה הציבור נמצא במצב של אי ודאות, זה הזמן הטוב ביותר של המותגים לתקשר עם לקוחותיהם, להעביר להם תכנים מקצועיים ולספק להם המלצות ופתרונות להמשך ואותם כלים יאומצו ע"י המפרסמים בכדי לשמור על קשר רציף עם הלקוחות
הציבור צמא לחדשות
כמעט כל משפחה יושבת בשעות הערב מול החדשות בתקופה הזו וכמעט כל אחד נכנס לאתרי החדשות בכדי לקרוא על מסלולי החולים והתפשטות הנגיף. גם מי שלא היה קורא הדוק של אתרי החדשות, יאמץ את אותן אפליקציות ואתרי החדשות להמשך והמרוויחים כתוצאה מכך יהיו פלטפורמות קידום התוכן כמו Taboola ו-Outbrain, דרכן מותגים יוכלו לגשת בצורה נוחה, אמינה וסמכותית ללקוח.
תעשייה נוספת שצפויה לפרוח היא תעשיית הגיימינג ואיתה גם פלטפורמות הפרסום כמו IronSource. בימים כאלו כשאין מסגרות לימודיות להורים יהיה קשה במיוחד להגביל את ילדיהם בשעות מול המסכים.
פלטפורמות חדשות ינצלו את כמות המשתמשים בכדי להשיק שירותי פרסומות
מניית נטפליקס כבר הספיקה לזנק מאז תחילת המשבר ומיליוני משתמשים צפויים לאמץ גם את שירותי המוסיקה של Spotify. עם מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, ייתכן שאותן חברות לא יסתפקו רק בדמי המנוי החודשיים של המשתמשים ויתחילו לשלב פרסומות.