הישראלים לא ממהרים לחזור לשגרת הקניות

משבר הקורונה והסגר שהגיע בעקבותיו השפיע רבות על חיינו ועל האופן בו אנחנו משתמשים באינטרנט, בסלולר ובטלוויזיה, כך עולה מדו"ח מיוחד שהכינו החברות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes. מהדוח עולה כי למרות החזרה לשגרה, הישראלים לא ממהרים להסתער על אתרי הקניות הבינלאומיים (אמזון, איביי, עלי אקספרס וכו')שספגו ירידה של כ-20% בכניסות אליהם, ירידה שנמשכת עד היום. בין היתר מגלה הדוח כי הזמנות המשלוחים אונליין מהסופרמרקטים שעלתה עד ל-130% יותר מבימי שגרה, חזרה לרמתה הרגילה. האינסטגרם זנחה חזרה, ומשדרי החדשות עדיין זוכים לשיעורי צפיה גבוהים בהשוואה לטרום הקורונה.



אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, yes ובזק בינלאומי: "המחקר שערכנו בשלוש החברות אפשר לנו לנתח כיצד השתנו החיים שלנו בזמן אחת התקופות המאתגרות ביותר מאז קום המדינה. כבר בתחילת משבר הקורונה ראינו את השינויים הגדולים בהרגלים בכל תחומי החיים של הציבור בישראל: הפנאי, התרבות, הקניות, התנועה והאינטראקציות הבין אישיות. אפליקציית הזום ללא ספק הפכה למלכה של תקופת הקורונה, גם היום עם החזרה לשגרה החדשה יש עלייה עצומה בשימוש בה ולהערכתי היא תישאר אתנו עוד הרבה זמן. היא או אפליקציות דומות לשיחות ועידה המוניות, יחליפו חלק גדול מפגישות העבודה ואולי גם ממפגשים חבריים ומשפחתיים. הקורונה הוכיחה שפגישות וירטואליות אולי פחות נעימות אבל הן יעילות ועושות את העבודה."



המרוויחות: אפליקציות המשלוחים


הישראלים הסתערו על אתרי רשתות המזון ואפליקציות ההזמנות ממסעדות ועזבו את אתרי הסחר הבינלאומיים. אתרי/אפליקציות משלוחי אוכל – המרוויחים הגדולים של משבר הקורונה. החל ממגבלת מאה המטרים חלה עלייה של 60% בשימוש באפליקציות אלו. עם גל ההקלות הראשון חלה עלייה 130% בשימוש באפליקציות. גם כיום קיימת עלייה של 100% בשימוש באפליקציות. הציבור לא מוותר על אוכל מבחוץ למרות החזרה לסוג של שגרה. אתרי הסופרמרקטים – הציבור עבר להזמנות אונליין. בהגבלת המסחר וההתקהלות חלה עלייה של 40% בהזמנות אונליין, זה קפץ ל-100% במגבלת המאה מטרים. לאחר גל ההקלות הראשון חלה ירידה הדרגתית בהזמנה מאתרי האונליין וכיום ההזמנות אונליין הן פחות מימי השגרה בכ-20%. סחר בינלאומי – המפסידים הגדולים מהקורונה הם אתרי הסחר הבינלאומיים (איביי, אמזון, עלי אקספרס וכו') שספגו החל מסגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום ירידה של כ-20%. הירידה הזאת נמשכת עד היום.



בעוד בזום עליה של 5,000 אחוז במשתמשי האפליקציה נראית כחלק ברור מהתקופה האחרונה, החולשה של אינסטגרם אינה אינטואטיבית כל כך.


הרשת החברתית היחידה שהפסידה ממשבר הקורונה, רשמה ירידה של 10% בשימוש מרגע מסגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום. לאחר עוצר חג פסח השני החלה הרשת להתאושש והשימוש שלה כיום די דומה לשימוש בימי טרום הקורונה.



שימוש בווטאספ עלה בכ-40% בתקופה שבין סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום ועד עוצר פסח. לאחר גל ההקלות השני השימוש בווטסאפ חזר לשימוש כמעט זהה כמו בימי טרום הקורונה. בטיקטוק נרשם גידול נראה של כ-30% בשימוש. לאחר גל ההקלות הראשון חלה עלייה של 60% בשימוש באפליקציה שנשארה יציבה עד היום.


פייסבוק – עם סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום חלה עלייה של כ-30% בשימוש בפייסבוק. החל מהטלת מגבלת מאה המטרים השימוש התייצב על עלייה של 10% יותר מבימי שגרה, עלייה זו נמשכת עד היום.



השימוש באתרי ואפליקציות ההיכרויות ירד מעט, אך דווקא עם גל ההקלות הראשון כשכבר היה מותר לצאת מהבית לעבודה ואולי לצאת לדייט במסכה, השימוש באתרי ואפליקציות ירד בכ-10%. ירידה שנמשכת עד היום. אולי דווקא הסגר עזר לישראלים למצוא זוגיות מהבית, או שהרווקים והרווקות הבינו שדווקא טוב להם לבד?





המדיה של ימי הקורונה זורמת


צפייה בסדרות וסרטים – החל מסגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום, חלה עלייה של כ-20% בצפייה וסדרות וסרטים. במהלך חג הפסח, כשרוב הציבור היה בבית ולא יכל לצאת לטייל כמו בכל שנה, חלה עלייה של כ-60% בצפייה בסרטים וסדרות ובמקביל חלה עלייה של כ-90% בשימוש בשירותי ה-VOD. עם גל ההקלות הראשון החלה הצפייה בסדרות וסרטים והשימוש ב-VOD לרדת בהדרגה וכיום הצפייה בסדרות וסרטים חזרה לרמה של טרום פרוץ משבר הקורונה. השימוש ב-VOD לעומת זאת, עדיין גבוה ב-30%.


שידורי הספורט: מלאחר סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום חלה ירידה של כ-85% בצפייה בספורט. הירידה נמשכת עד היום.



עם פרוץ משבר הקורונה חלה הדרגתית בשימוש באינטרנט הקווי והסלולרי וכן חלה עלייה בכמות השיחות בסלולר. השימוש כיום עדיין גבוה יותר מימי השגרה.


שיחות סלולר – מאז סגירת מערכת החינוך חלה עלייה של כ-25% בכמות שיחות הסלולר, השימוש הגבוה ממשיך עד היום גם לאחר גלי ההקלות הראשון והשני והחזרה של מערכת החינוך.


גלישה קווית – לאחר סגירת מערכת החינוך חלה עלייה של כ-35% בשימוש באינטרנט הביתי שהגיעה לכ-40%. גם כעת לאחר החזרה החלקית של מערכת החינוך, הגלישה גבוהה מהרגיל בכ-20%.


גלישה סלולרית – לאחר מגבלת מאה המטרים חלה עלייה של 15% בשימוש בגלישה סלולרית. כיום השימוש גבוה ב-10% מימי השגרה.


הצפייה בטלוויזיה – הציבור החל למאוס בשידורי האקטואליה ועבר לצפות בסדרות וסרטים


שידורי אקטואליה – הציבור מאס באקטואליה – לאחר סגירת מערכת החינוך ומעבר למתכונת חירום חלה עלייה של 120% בצפייה בשידורי אקטואליה, בתקופת פסח העלייה עמדה על 60%, בגל ההקלות השני כשהציבור חיכה לקבלת ההקלות חלה עלייה של 90% ומאז חלה ירידה עקבית בצפייה כשכיום יש צפייה של 30% יותר מהרגיל בשידורי אקטואליה.


אולי יעניין אותך

רפואת שיניים
ללא שם
pic2(1)
sodastream(3)
alon-loria(4)
12931

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

שלי זהבי, בעלים משותפים בקבוצת פיט האוס ומאיר קנר מנכל חטיבת הספורט קבוצת תמוז קרדיט רום תייר
קרן שתוי מנכלית קבוצת הולמס פלייס צילום יוני רייף
גיימינג