חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "אנו שמחים על תוצאות הרבעון השני של שנת 2020 ועל תוצאות המחצית הראשונה של השנה כולה, בהן נמשכת מגמת הגידול במכירות וצמיחה חזקה בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים.
מעבר להשפעת הקורונה, נחלת כלל הרשתות, טיב טעם נהנתה מצמיחה יוצאת דופן, פרי תפיסת המחיר החדשה שהושקה בתחילת השנה שעיקריה – הורדת מחיר לכ-1,000 מוצרים בסיסיים למחירי שופרסל דיל והענקת מועדון חברים חינם.
תפיסת מחיר זו, המבוססת על עקומת התמורה המוכרת, קבעה כי הדרך הראויה להגברת המכירות בהינתן האיכות המיוחדת וחוויית הקניה, של טיב טעם, תתבסס על הוזלת מחירים.
ציבור הלקוחות הנאמן של טיב טעם, שיתף פעולה באורח מרשים עם הגישה, בא בהמוניו לחנויות הרשת והגדיל משמעותית את הקניות במחירים ההוגנים המוצעים.
יתר על כן, לקוחות חדשים רבים פקדו את חנויות הרשת, אלו נפגשו לראשונה עם האיכות המיוחדת של טיב טעם ומצאו כי המחירים סבירים ביותר. חלק ניכר מלקוחות אלו הפכו ללקוחות קבועים ונאמנים והצטרפו למועדון החברים, חינם כמובן, חלק מתפיסת המחיר החדשה.
"התוצאות מראות כי דרך זו נתפסת על ידי הציבור באורח חיובי מאד, דבר שהתבטא בתוצאות המצוינות של המחצית הראשונה של שנת 2020 – גידול של 14.6% במכירות ושל 203.6% ברווח נטו.
אנו נמשיך, לפיכך, ונעמיק את הגישה של הוזלת המחירים ולקראת חגי תשרי נוזיל כ-1,000 מוצרי פרטו נוספים, לצד כ-1,000 מוצרים שהוזלו וגם כאן, הייחוס יהיה למחירי שופרסל דיל – לאמר, המחירים יהיו שווים או נמוכים ממחירי שופרסל דיל"
"אנו מצפים שהקהל יגיב כפי שהגיב במהלך הראשון, או אז, נמצא כי ניתן להרוויח יותר על בסיס הוזלת מחירים ולא דווקא, ע"י העלאתם"
תמצית תוצאות הפעילות לרבעון השני לשנת 2020
הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון השני של השנה עלו בשיעור של כ-20.3% והסתכמו בכ-361.8 מיליוני ש"ח, בהשוואה למכירות בסך כ-300.8 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ההכנסות בכ-669.7 מיליוני ש"ח, עלייה של כ-21.1% לעומת הכנסות בסך כ-553.2 מיליוני ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד.
הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון השני של השנה צמח ב-19% וב-23.8% בהתאמה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות עלה ב-19.5% וב- 25% בהתאמה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.
במגזר התעשייה, סך ההכנסות הסתכם בכ-83 מיליוני ש"ח, לעומת כ-94.3 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הקיטון מיוחס להפסקה יזומה של פעילויות לא רווחיות (בשר ובעלי כנף טרי) לצד גידול בקטגורית היין, אלכוהול ומוצרים טרמיים וכן לירידה במכירות למסעדות נוכח משבר נגיף הקורונה והשפעתו על עסקים שאינם חיוניים. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות מגזר התעשייה בכ-167.1 מיליוני ש"ח לעומת הכנסות בסך כ-184.7 מיליוני ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד.
סך מכירות הקבוצה ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-410.8 מיליוני ש"ח, בהשוואה לכ-361.7 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-13.6%. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות הקבוצה בכ-772.5 מיליוני ש"ח, בהשוואה להכנסות בסך כ-674.2 מיליוני ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד, עלייה של כ-14.6%.