הלך השבוע: הפיתוי של כאן ועכשיו

כל מנהל שיווק מכיר את הדילמה – מיתוג או יצירת הכנסות כאן ועכשיו. הלחץ תמיד מגיע מההנהלה. צריכים לייצר הכנסות, ואם אין בהנהלה מישהו שרותם את הסוסים לפני העגלה, מהר מאוד הדברים מאבדים כיוון. השבוע, במכבי ת"א ההנהלה ניצחה את המיתוג.



תקציר האירועים הקודמים


כשאומרים "הקבוצה של המדינה" כל חובב ספורט מתחיל מיד ידע במי מדובר – מכבי ת"א בכדורסל. בזכות שלטון בלתי מעורער לאורך כל שנות קיום ליגת הכדורסל הישראלית הקבוצה הפכה להיות שם נרדף לכדורסל הישראלי והמייצגת שלו בחו"ל. אך בשנים האחרונות המותג נסדק, בעקבות רצף של אי הצלחות לצד חשיפת פרשיית הבנק הפרטי שניהל מנהל הקבוצה, מוני פנאן ז"ל, במסגרתו ניהל השקעות עבור שחקנים. לפני כשנתיים החליטו על "ריסטרט", לאחר שדאגו לסדר מחודש בהנהלה שהייתה מסוכסכת, התפנו להכריז על מתן דגש פטריוטי על "ישראליות". הקבוצה חזרה להחתים שחקנים ישראלים, תפרה דגל ישראל על מדי המשחק, ונוצרה תחושה כי הקהל קונה את המותג החדש. הצלחה במגרש בכלל החזירה את האמון בקבוצה.



והנה השבוע…


מבשרת הקבוצה כי החתימה את השחקן היווני פפאלוקאס. שם גדול בכדורסל, אך מעבר לשיאו. זאת לאחר שבשבוע הקודם החתימה הקבוצה שני שחקנים יהודים, אך לא ישראלים. כל השלושה יביאו בוודאות להגדלת הכנסות ומכירות מנויים. אך המהלך לא אינו תואם את המותג. השחקנים הישראלים שהוחתמו בשלב מוקדם יותר נדחקו לקצה, וחלקם מנסה להשתחרר מהחוזה. מהו המהלך הנכון ? כנראה שהצלחת הקבוצה תביא גם להצלחה שיווקית – ככה זה בספורט. אבל במקרה של כישלון ואפילו חלקי, סביר להניח שהדברים יתגלגלו במהירות רבה יותר למטה. הנאמנות למותג תהיה הרבה יותר נמוכה.



יתרון גדול בלמידה משיווק בספורט, הוא שתמיד אפשר לראות את התוצאות בשטח – הרייטינג, החוזים, הקהל וגם הניצחונות וההפסדים חשופים לכולם. לכן, נמשיך לעקוב.



דילמת הקופון


הלך השבוע במיוחד לאתרי הקופונים. השבוע נמכר אתר קופונים לאמהות לאתר באליגם, ושני אתרי נישה חדשים בתחום הכריזו על פעילותם. אתרי הקופונים מעמידים בפני בעלי עסקים דילמה דומה לזו של מכבי תל אביב. הקופונים מבטיחים חשיפה מהירה וגדולה עם אחוזי סגירת עסקאות מרשימים. אין הרבה אמצעי פרסום שמציעים כזה החזר בטוח על ההשקעה. הפיתוי לעשות שימוש בכלי השיווקי הוא גדול, אבל מצד שני יכול להיות שמדובר בפגיעה במיתוג.



  1. הפחתת ערך המותג: כמו כל מבצע של הורדת מחיר, מדובר בפגיעה בשווי המותג שקשה אחר כך להחזיר.
  2. פגיעה בשירות: עסקים קטנים רבים מצאו את עצמם תחת "מתקפת" קניות, ולא הצליחו לספק שירות הולם לכל הפונים.
  3. יציאה מהתוכנית השיווקית: כמו שהקופונים קורצים ללקוחות וגורמים לקנייה אימפולסיבית, כך גם צורת התמחור של הקופונים גורמת לבעלי עסקים תחושה שיש כאן הזדמנות. קשה לעשות את החישוב, אך לקופונים דורשים השקעה רבה מהעסק, ולעיתים קרובות יבואו על חשבון מהלך מיתוג אחר.


אבר קומבי


הנה חברה, לא ישראלית, שעשתה חישוב נכון וויתרה על הזדמנות לחשיפה כדי יצור חשיפה אחרת ומיתוג נכון יותר. החברה פנתה בדרישה להפקה של סדרת הריאליטי הפרובוקטיבית "חוף ג'רזי" כדי שכוכב הסדרה ויתר המשתתפים יפסיקו ללבוש את בגדי החברה. המדד להצלחה של המהלך – פרסום ב- YNET הישראלי מהלך יחסי ציבור זניח יחסית בארה"ב.

אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח