הלך השבוע: מה אנשים רוצים ?

כנס סלקום מדיה. שתי הרצאות צמודות האחת לשניה, שני מומחי מדיה עולמיים, חשפו את ההבדל העצום בגישות ביחס לשאלה: "מה לעזאזל הציבור רוצה?".


גונתר זוננפלד ייצג את הגרסה המודרנית: "הכל בנתונים". זוננפלד, ייסד את חברת ThinkState המבצעת ניתור של פעילות מותגים באינטרנט ובניית סיפור מותגי. ככזה הוא לוקח לקיצון את מאגר הנתונים העצום הנחשף באינטרנט ומנסה להבין מתוכם מה הציבור מרגיש, מה מניע אותו, מה מרגש אותו.


"אנו מאמינים שכל חברה צריכה לשים את הקהל לפני הכל. בעבר היינו משערים מה הקהל אוהב, מייצרים אותו, ובוחנים כיצד הוא עובד. בעתיד הלא רחוק נאנדקס את כל השיחות בעולם ונקבל מיפוי של הטוב הרע והמכוער. נארגן את המידע כסיפור", אמר זוננפלד. לדבריו יש צורך לספק לקהל פלטפורמה אליה מגישים מוצר שהלקוח יכול לבצע בו התאמה ולהפיץ הלאה. אחד הגורמים המאיצים את המגמה של שינוי במודל השיווק ההפוך הוא ההון הנמוך של אולפני ההפקות המסורתיים, הפגיעה ברכוש האינטלקטואלי של הטלוויזיה, והקושי להפיץ תכנים במדיה החדשה.


"אנו מניחים כל כך הרבה הנחות לגבי מה שאנשים רוצים, שאנו לא יוצרים מערכת יחסים עם הלקוחות", סיכם זוננפלד, רגע לפני שעלה לבמה בריאן גרדן, שהציג את התפיסה ההפוכה. גרדן, המפיק שדחף את סאות'פארק השנויה במחלוקת למסכים, טוען כי הלקוחות לא יודעים מה שהם רוצים.


"איך יודעים מה הרעיון הבא? אתה לא שואל את האנשים. לפני סאות'פארק עשינו פיילוט מול קבוצת מיקוד, והתוכנית קיבלה את הדירוג הנמוך ביותר שראיתי איי פעם. אבל לאחר מכן חשבתי על איך לאורך כל התוכנית הם צחקו. המסקנה הייתה שאולי אי אפשר לבקש אנשים להעריך דברים כשאין להם נקודת מוצא לבחון את הדברים", אמר גרדן וציטט את סטיב ג'ובס שטען כי אנשים לא יודעים מה הם רוצים עד שאתה מראה להם אותם. גרדן גם הציג מחקר על פיו 83% מהאנשים בארה"ב מתיישבים מול הטלוויזיה בלי שהם יודעים מה הם הולכים לראות.


כאשר שימש גרדן כנשיא תוכן בידורי ב- MTV הארגון החליט להשקיע בתוכניות חדשות רק אם הן משנות או מרחיבות את התודעה של אנשים, Blow their mind. התוצאה היא תוכניות כגון Jersey Shore הפרובוקטיבית (רעיון נועז, לאו דווקא טלוויזיה טובה – אמר גרדן), הרוצח הסדרתי הרגיש דקסטר וגלי (בסה"כ אנשים שרים – אומר גרדן).


"אנו חיים בעידן הניסים", סיכם גרדן, "תחשבו על הרעיון הכי רחוק שאפשר, ואז תפעלו להשיג אותו".


עבור אנשי שיווק, מדובר כאן בשתי גישות קיצוניות. האמת היא כנראה בשתיהן – והכי חשוב היא ההתאמה למותג שלכם.


ועוד שני דברים קטנים:


עמוס שפירא ביצע פרידה פומבית קטנה מהארגון אותו הוביל ב- 6 השנים האחרונות למהפיכה תודעתית בשירות, ולסמל ליציבות ארגונית בימים בהם מהתחרה אורנג' מאבדת את דרכה.


טלי חרותי סובר, כתבת דה מרקר, פונה לקרביץ בנושא הבעייתיות המגדרית של פרסום "המזכירה של המדינה". בעידן שכל משבר קטן יכול להפוך לגל כואב של ביקורת, שימו לב לתגובה הלא מתאימה של הארגון. בעמוד הפייסבוק שלנו… https://www.facebook.com/allmarketing.portal

אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח