בשבוע שעבר כתבנו על הניסיון של קיקה לברוח מאסרטגית ה- ME TOO, במסגרתו היא ניסתה לעשות הכל כדי לקעקע את השם איקאה מתוך הכתבות אודותיה. התוצאה הייתה עירוב אסטרטגיות שלא תאם למציאות ויצר כתבות מאוד השוואתיות למתחרה הגדולה. השבוע קיקה הרוויחה מה – ME TOO עם השקה מסוקרת בצורה הכי חיובית שניתן.
העזרים: הרבה מרפקים. מסך עשן תקשורתי בדמות בדמות קהל דורסני חמוש במרפקים שמצטלם נהדר, ומושך את תשומת לב התקשורת.
התוצאה: כתבות שמתמקדות ברצון האדיר של הקהל לגעת במוצרים (דוגמא). נושא של איכות מוצרים ומחירים הופך לשולי. ההשוואות לאיקאה נזנחות.
הלקח: הראשונה לאמץ התנפלות של קהלים ביום הפתיחה הייתה דווקא איקאה שעשתה זאת בצורה מרשימה. מאז כל ההשקות נראות חיקוי עלוב. ועדיין, אין סיבה לא להשתמש באותן אסטרטגיות יח"צ שמוכיחות עצמן שוב ושוב. עד שלעיתונות יימאס.
מה תשלחו לחג ?
השבוע הייתה מצורפת לאחד העיתונים מודעה של ספק מתנות לחג שהכריזה על "מרעננים את המתנות לחג" (ציטוט מהזכרון). למרות הכיתוב המבטיח, המודעה הייתה דומה מאוד לזו של שנים קודמות, ואף אחד מהמוצרים לא חידש דבר.
מתנות לחג הן אחד מהאתגרים החוזרים על עצמם עבור מנהלי שיווק ומרקום, איך אתם מתמודדים עם הצורך לשלוח מתנה, לעמוד בתקציב, ושהלקוחות גם יעריכו ? מה תשלחו השנה ?