הלך השבוע: שובו של השוקה

ההתקפה על השוקה לא נגמרת. 9,000,000 ממשיכה להשקיע בפרסומות המנגחות את שוקה, סוכן הביטוח הדמיוני שאמור לייצג את כל סוכני הביטוח. הקמפיין הנגטיבי האגרסיבי מחדיר לאט לאט לתודעת הצרכנים כי סוכן הביטוח שלהם הוא נהנתן על חשבונם.


סוכני הביטוח מרגישים את הלחץ. מהר מאוד הם איימו בתביעה להסרת הקמפיין ולהוצאת דיבה מצד 9,000,000. כשנראה שזה לא עוזר, הם עברו לפנייה ישירה לציבור הלקוחות שלהם עם קמפיין רדיו חדש. אך נראה שהקמפיין, במקום להביא למיתוג מחדש או לפחות להסטת השיח מנחיצותם של סוכני הביטוח – רק מחזק את התחושה שמדובר שוב פעם באותו ה"שוקה".


את הקמפיין מוביל ראש לשכת סוכני הביטוח הפונה ישירות אל הציבור. הבחירה בדמות זו כבר מהווה נפילה ראשונה של הקמפיין – במקום להיעזר בקריין או סוכן ביטוח שנשמע צעיר ודינמי, קולו של הפרזנטור מזכיר את האידיאל של סוכני הביטוח אותו מנסה 9,000,000 לצייר.


בזמן קצר שפרסומות מאפשרות ניתן להכניס מסר אחד עליו קם ונופל הקמפיין. הלשכה בחרה לשאול את הלקוח "האם היית הולך לבית משפט בלי עורך דין? האם היית הולך למס הכנסה בלי רואה חשבון?". המסר ברור, הסוכן מייצג אותך בעולם הסבוך של חברות הביטוח. אך במקום למתג את הסוכנים באור חיובי בזכות עצמם או כיצד הם מספקים ערך ללקוח – בזכות דאגה ללקוח או חסכון – המסר בורח להשוואה לעולמות אחרים. הוא פתוח מידי, ומאפשר לכל מאזין להפעיל את האסוציאציות שלו לגבי עורכי דן ורואי חשבון.


גם בלוגיקה של המסר יש פערים החושפים אותו לביקורת מיותרת – הרי יש הבדל בין רואה חשבון ועורך דין המקבלים את שכרם מהלקוח, לבין סוכן ביטוח שלמעשה מקבל את שכרו מחברת הביטוח, לא ?


אם זאת, קשה לצפות לתגובה נאותה מארגון שלא טיפל במיתוג שלו לאורך תקופה ארוכה, וביום פקודה אין לו שכבת הגנה ראויה בפני ביקורת – בין אם היא נכונה ובין אם לא. את יתרונות סוכני הביטוח היה צריך להתחיל ולשווק הרבה יותר מוקדם.


ישנם גופים רבים שאינם מטפלים במיתוג הקולקטיבי של התחום בו הם פועלים. לעיתים תחרות קשוחה מונעת מהם לשתף פעולה, ולעיתים מדובר פשוט בחוסר מודעות. היתרונות הבאים לידי ביטוי בכל יום, אבל גם בזמן משבר – לא מחייבים לפעול בנושא.


הצל"ש של השבוע


שילוט החוצות של סיטרואן "תתקשר, מקסימום היא תגיד לך לא" הוא שונה, מדויק, ומאניש את הרכב.


אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח