המחקר השנתי של גוגל

זו השנה השלישית בה נערך בישראל סקר Our Mobile Planet של Google בשיתוף Ipsos MediaCT. הסקר הבינלאומי, שמקיף עשרות מדינות, בודק את השימוש בטלפונים חכמים בכל מדינה. הוא ממפה את תדירות השימוש במכשיר, אחוזי החדירה שלו לשוק ומגוון הפעולות שהצרכנים עושים בו. התוצאות בישראל מוכיחות כי למרות שהסמארטפונים נכנסו מאוחר לשוק בארץ, רק בשנת 2009 (לעומת ההשקה הגלובלית שנערכה ב-2007), זה לא מפריע לישראלים לעקוף את המדינות הגדולות בעולם כשמדובר בטלפון החכם שלהם.



לכולם יש סמארטפון


ב-2012 עמד שיעור החדירה בישראל של מכשירי טלפון חכמים על 35% בלבד. מספר נמוך יחסית לעומת המדינות הגדולות באירופה. אך שנה חלפה והנתונים מראים על גידול חד במספר המשתמשים. השנה יש כבר ל- 57% מהישראלים מכשיר טלפון חכם. עלייה של 22% לעומת נתוני 2012. המספר מרשים בעיקר לנוכח אחוזי החדירה במדינות הגדולות באירופה. בגרמניה רק 40% מהאוכלוסיה מחזיקים סמארטפונים, בצרפת השיעור עומד על 42% וספרד קצת יותר קרובה לישראל עם 55%.



מובילים בשימוש בסמארטפון


בכל הנוגע לשימוש בטלפון, ישראל במקום הראשון. הישראלים מובילים על פני אירופה וארצות הברית בכל פרמטר אפשרי. אנחנו גולשים יותר באינטרנט בסמארטפון (93%), מחפשים יותר במנועי חיפוש (86%), משתמשים ביותר אפליקציות (84%), משתמשים במפות ומתעדכנים ברשתות חברתיות (82%). הישראלים אפילו אלופים בצפייה בוידיאו במסך קטן עם 77% שצופים בסרטונים באתרי שיתוף כמו YouTube ו-48% שרואים תוכניות טלוויזיה שלמות און ליין.



מחוברים כל הזמן אבל לא חברותיים


נוכחותו התמידית של הסמארטפון אפילו שינתה את הרגלי החיים שלנו וחוללה מהפכה בקודים החברתיים. הסקר גילה ב-2011 כי רק 16% מהישראלים הרגישו נוח להשתמש בטלפונים החכמים במפגשים חברתיים. אך ב-2013 המספר זינק ל-50% שלא מהססים לשלוף את הטלפונים באירועים שכאלו. קפיצה דומה התגלתה בשימוש בהם בבית קפה. ב-2013, 54% שלפו אותם בזמן נישנוש הקרואסון לעומת 30% בלבד ב-2011. מהנתונים השנה ברור כי הישראלים נוהגים להשתמש בטלפון לאורך כל היום ובאופן די תדיר. שימוש הנרחב ביותר בהם מתרחש בעיקר בבית (87%), בעבודה (77%) או על הדרך בזמן נסיעה מהעבודה או הליכה ברחוב (72%).



לא קונים בלי טלפון חכם


הסמארטפון לא נשאר בכיס בזמן קניות. הוא הפך להיות עזר הכרחי בקניה עבור למעלה ממחצית הישראלים. 64% מהנשאלים דיווחו השנה כי השתמשו במכשיר בחנות בזמן שעברו בין המדפים והקולבים. בארצות הברית רק 58% משתמשים נעזרים בסמארטפון בזמן שהותם בחנות ובגרמניה המספר צונח ל- 41%. אך בישראל עדיין לא מתורגלים ברזי הקנייה און ליין עם 31% בלבד לעומת האמריקאים שמובילים עם 46% והבריטים עם 39%.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח