עם פתיחת שנת המכביה ה- 19 שתתקיים ב- 18 ביולי 2013, החלה לראשונה פעילות שיווקית גם ברשתות החברתיות.
המטרה: לחבר את הקהל הישראלי הצעיר למכביה, ולמאות אלפי צעירים יהודים חובבי ספורט ברחבי העולם. ברשת האינסטגרם החלה פעילות מבוססת תוכן משתמשים, ופרויקט צילום ייחודי בשם "מתחברים למכביה". התוצאות, כך מסתבר, מדהימות: למעלה מ- 3,000 אנשים עוקבים מדי יום אחרי הנעשה בערוץ האינסטגרם של המכביה, והמספרים מצביעים על עשרות אלפי "לייקים" מכל העולם.
שתי הפעילויות הבולטות בערוץ האינסטגרם של המכביה הן תחרות "תמונת השבוע", שבוחרת תמונות "שורפות קלוריות" שצילמו והעלו הגולשים, ופרויקט "מתחברים למכביה" – פרויקט צילום ייחודי במהלכו מתבקשים צעירים חובבי ספורט לענות על השאלה: "למה אנשים הכי מתחברים אצלך?", לרשום את תשובתם על לוח ולהצטלם איתו בסביבת האימונים שלהם. בפרויקט השתתפו מאות ישראלים (ומספר ידוענים וספורטאים מוכרים) ותמונותיהם, שהותאמו ונערכו מראש עבור רשת האינסטגרם. התמונות גוררות תגובות נלהבות.
אלדד סהר, בעלים חברת שיווק גרילה Guerillaz שמנהלת את פעילות המכביה באינסטגרם, אומר: "הפעילות של המכביה באינסטגרם נועדה לחבר צעירים חובבי ספורט מכל העולם ולהציג מותג בינלאומי, אוהב, מגיב ומלא באקשן. כבר מהחודש הראשון אנחנו מקבלים תגובות מדהימות מכל העולם על הפעילות באינסטגרם, והאינסטגרמרים הישראלים מסתברים כקהילה חיה, בועטת, מגניבה ומפרגנת מאוד. יחסית לארגון בינלאומי בן עשרות שנים, ומותג שסבל ממכות לא פשוטות, אנחנו שוב מגלים שעם עשייה שיווקית מגניבה עם צוות צעיר וראש פתוח, אפשר להגיע גם לקצה העולם, תרתי משמע. בסוף היום מדובר על אירוע הספורט ה- 3 בגודלו בעולם, בינלאומי, צעיר וכמובן ספורטיבי. יש הרבה מאוד סיבות להתחבר למכביה. פרויקט הצילום שבו השתתפו מאות ישראלים חובבי ספורט מהדהד לקהילה היהודית בחו"ל, ומחזק את הקשר הבינלאומי לקראת הקיץ".