הנהלת הרכבת שוברת היום את שתיקתה עם סיום הליך המכרז הסוער לבחירת משרד פרסום ויוצאת ב"כתב אישום" קשה במיוחד כנגד המשרדים המחרימים: "החרם של משרדי הפרסום הוא בריוני וקרטליסטי. "הקמפיין" של משרדי הפרסום כנגד מכרז הרכבת מקורו בצביעות. לו היו חושפים המשרדים את ההתקשרויות שלהם מול חברות עסקיות היינו מגלים כי הם מסתפקים בעמלות הקרובות ל – 0. ההתייחסות לקופה הציבורית כ"בור שומן" שניתן לשאוב ממנו ללא בושה מטיל צל כבד על שקיפותה של תעשיית הפרסום ומניעיה".
בהנהלת הרכבת הוסיפו, כי "רכבת ישראל היא החלוצה מבין החברות הממשלתיות שפועלת לשבירת כללי המשחק שכופים משרדי הפרסום ואנו קוראים לשאר החברות הממשלתיות והגופים הציבוריים האחרים להצטרף אלינו ולא להיכנע לקרטליזם שלהם."
כמו-כן, הכריזה היום על זרמון-גולדמן כזוכה במכרז על תקציב הפרסום של הרכבת זאת לאחר שעמד בכל תנאי המכרז.
בהנהלת הרכבת ביקשו להדגיש, כי במכרז ספציפי זה הרכבת עדכנה כלפי מעלה את העמלה לשיעור מקסימאלי וכי טענתם של גורמים באשר לכלכליות המכרז לא עומדת בקנה אחד עם המציאות מאחר ולאורך השנים כל מכרזי הפרסום של הרכבת כללו סעיף מפורש הדורש ממשרד הפרסום החזר של עמלות שלא היו כלולות בהסכם. זאת בניגוד להכרזות מטעות בעניין של פרסומאים מסוימים.
ברכבת מציינים כי בבסיס ההחלטה לפצל בין תקציבי הקריאייטיב ותקציב המדיה וכמו כן בהחלטה להגביל את גובה עמלת הפרסום ל- 15% ולשלול קבלת עמלה בגין המדיה, עמד הרצון לחסוך בכספי ציבור. ברכבת מציינים כי ההפרדה בין תקציב המדיה לקריאייטיב בלבד חסכה לרכבת עד כה כ 2 מיליון ₪.