לאור הצלחת הג'ל בתחום הכביסה ונתוני הצמיחה של פרסיל ג'ל בשנה האחרונה, חברת הנקל סוד, מגדירה את הג'ל כמנוע צמיחה אסטרטגי ומשיקה את סומט ג'ל למדיח בהשקעה של 5 מיליון שקלים.
סומט ג'ל הינו ג'ל חדשני ומהפכני לניקוי כלים, המתמוסס מיידית ומסיר לכלוך עקשן כבר בתחילת תהליך ההדחה ומתאים לכל תכנית הדחה לרבות בטמפרטורה נמוכה. סומט ג'ל מאופיין בפורמולה חדשנית, המוצעת באריזת בקבוק חדשנית עם 2 פתחים לפעולה משולבת: נוזל כחול לפעולת ניקוי עוצמתית ונוזל תכלת המעניק הברקה לכלים, פעולת מלח הגנה על כלי זכוכית וכן ברק לסכו"ם ולכלי נירוסטה.
גל שולמן, מנהל שיווק דטרגנטים בהנקל סוד מציין כי השקת סומט ג'ל נועדה לתת מענה לצרכנים המבקשים פתרון מתקדם, יעיל ונוח יותר מאשר אבקה או טבלייה למדיח ומחפשים אחר מוצר המתאים לכל תכניות הדחה ולכל טמפרטורה. זאת בעקבות סקר צרכנים אשר ערכה החברה באמצעות מכון שילוב ממנו עלה כי 31% מהצרכנים טוענים כי הטבליות למדיח אינן מתמוססות בעת ההדחה ומשאירות כלים מלוכלכים וכי 39% משתמשים בתכניות הדחה קצרות.
שולמן מעריך כי בדומה למהלך התמיכה בקטגוריית הג'ל לכביסה וההצלחה במיצוב הג'ל לכביסה בקדמת מוצרי הכביסה, גם במקרה זה, היתרונות המוצרים של סומט ג'ל, יובילו את הצרכן הישראלי לאמץ הרגלי הדחה מתקדמים ולעבור לשימוש בג'ל הדחה.
שוק מוצרי הניקוי למדיח מגלגל כ- 76 מיליון שקלים בשנה. המותג סומט צמח משמעותית ב- 2009 ב- 74% ומחזיק בנתח שוק של 18.4% (נילסן ינואר-יוני).
סומט ג'ל יוצע ברשתות השיווק ובחנויות המובחרות במחיר מומלץ לצרכן של 40 ₪ לאריזה של 750 מ"ל, המספיקה לכ- 30 הדחות.