העיתונות ממשיכה לדשדש והאינטרנט (כצפוי)- לעלות. שחקן ישן חדש חוזר לזירה -הרדיו



נתוני סקר TGI בוגרים גל 2 2006 (המשקף את התקופה ינואר – דצמבר 2006), שפורסמו היום, מצביעים על עלייה בחציון השני של השנה (יולי-דצמבר 2006) לעומת החציון הראשון (ינואר-יוני 2006) בסך כל הקריאה בעיתונות הארצית. תחנות הרדיו המתמקדות בתוכן חדשותי ('רשת ב", "גלי צה"ל') נהנו מגידול בהאזנה בחציון השני לעומת החציון הראשון, ככל הנראה כתוצאה ממלחמת לבנון השנייה.


הכיסוי (reach) היומי של ארבעת העיתונים הארציים, הותיקים ('ידיעות', 'מעריב', 'הארץ' ו'גלובס') סובל מתופעת ירידה לאורך זמן וברמה שנתית, הכיסוי היומי שלהם עומד על כ-55% ביום ממוצע ב-2006 לעומת כ-59.5% ב-2005. למרות זאת, הכיסוי בשני החצאים של שנת 2006 (יולי-דצמבר לעומת ינואר-יוני) נשאר יציב בכ-55%. מעבר לכך, כניסתו של עיתון החינם, 'ישראלי', גרם לעלייה בכיסוי היומי של העיתונים ל-59.5% (בנטרול החפיפה).


תופעה דומה נכרת גם בכיסוי היומי לתחנות הרדיו, אלא כנראה בעקבות סיבות אחרות. למרות ירידה קלה בהאזנה כללית ברמה שנתית, (מ-79.4% ב-2005 ל-77.6% ב-2006), רמת ההאזנה בחציון השני של 2006 גדלה מ-76.9% בינואר-יוני 2006 ל-78.1% ביולי-דצמבר. מקור הגידול נובע מההאזנה לתחנות הארציות המתמקדות בתוכן חדשותי (רשת ב' וגלי צה"ל) שרשמו גידולים בכיסוים בתקופה זו, שכללה בתוכה את המלחמה בלבנון.



בהתייחסות לזמן המוקדש לשימוש בכל מדיה, אין שינויים מהותיים במדיה הותיקה והצרכן הישראלי ממשיך להשקיע כשעתיים במהלך יומו להאזנה לרדיו וכחצי שעה בקריאת עיתונים. וכפי שדווח בסקר TIM האחרון שהתפרסם בשבוע שעבר, האינטרנט ממשיך להגדיל חלקו בסל המדיה שבשימוש הישראליים, אלא שקצב הגידול הינו פחות דרמטי לעומת גלים קודמים. למרות זאת, זמן השימוש באינטרנט גדל לארבע ורבע שעות גלישה מהבית בשבוע ממוצע, בהשוואה לכ-ארבע שעות בחציון הראשון של השנה.



איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל אמר: "שינוי במפת הסביבה כגון אירוע כניסתו של עיתון חדש, 'ישראלי' לשוק (המאופיין בהפצתו בצינורות הפצה חדשים שבהם משתמש העיתון), מחייב כלים מקצועיים מסוג סקרי TGI כדי לזהות ולהציג את השפעתו על הרגלי הקריאה של האוכלוסייה. תופעות מעין אלא שוב מעידות על החשיבות של כלי מדידה אובייקטיבי ומקצועי המשקף את המגמות והתהליכים בעולם השיווק והמדיה. מאגר TGI ממשיך להוות את הכלי העיקרי של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".



מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חברת "מחקרי סינגל סורס" מקבוצת טלסקר ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 3.72 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-18 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח