כולם יודעים כי הימים הללו אינם ימים קלים לעסקים, וכי הבאת לקוחות חדשים ומכירות נוספות אינה משימה קלה.
כאשר אתה מחפש תגבורת של אנשי מכירות טובים ונמרצים, המכירים את הארגון ומוצריו בצורה הטובה ביותר, אין צורך לחפש רחוק מדי. העובדים האחרים בארגון: במחלקת הנה"ח, במזכירות, במרכז השירות ואנשי תמיכת המחשבים, יכולים לשמש אנשי מכירות מצויינים לחברה. הרי הם מכירים מצויין את החברה וכל אחד מהם מכיר הרבה אנשים באופן אישי: חברים, משפחה, חברים של ההורים, משפחה של בן/בת הזוג וכדומה. המכירות הטובות ביותר ופתיחת הדלתות הנוחה ביותר נעשים על סמך היכרות אישית ושיווק מפה לאוזן.
לכן, הקימו בארגון שלכם תכנית תגמולים גם לצוות שאינו נמנה באופן ישיר על מערך המכירות. ציידו אותם בברושורים של החברה, עודדו אותם להשקיע זמן ומחשבה בהבאת לידים נוספים, בפתיחת דלתות בארגונים שהם מכירים, ובמכירות ישירות, ובעיקר תנו להם להרגיש מעורבים ומתוגמלים על הצלחות, גם אם הם בעצמם לא סגרו את העיסקה הסופית, אלא רק התחילו את המהלך.
ודבר אחד מאוד חשוב: תנו להם את הכלים והידע לשווק את החברה ומוצריה. סביר להניח שאינם מתורגלים לעשות מכירות בעצמם, אולי גם אינם אוהבים או לא רגילים ליזום שיחות טלפון ולקבל סירוב. בצעו הדרכה בארגון לצוות הזה, תנו להם להרגיש בטוחים בעצמם ובמה שהם עושים, תנו להם ידע כיצד פותחים שיחת מכירה, כיצד להתנהג בפגישה, איך להציג את המוצרים שלכם בצורה אטרקטיבית, כיצד לטפל בהתנגדויות ונושאים רלוונטים נוספים.
הפתרון להבאת עוד מכירות נמצא מתחת לאף ואין צורך לגייס אנשי מכירות נוספים, אלא להפוך את כל הארגון למוכוון מכירות ומודע לחשיבותם.
* אורן בסון הינו עורך פורטל השיווק הישראלי Allmarketing ומנכ"ל חברת "אולמדיה – ייעוץ תקשורתי שיווקי" ( www.allmedia.co.il