הפסקת פרסומות: סופרבול 2020

הפרסומות הכי נצפות על פי מספר הצפיות ביוטיוב הן של אמזון, פייסבוק וג'יפ. אלו גם המותגים שגייסו את הכוכבים הגדולים ביותר – אמזון עם אלן דג'נרס הגיעה כבר ל- 60 מיליון צפיות בפרסומת שלה, פייסבוק עם 21 מיליון צפיות על הכתפיים של סילבסטר סטלון, וביל מריי – לראשונה בפרסומת טלוויזה, הביא את ג'יפ ל- 23 מיליון צפיות.



אבל אל מול התוצאות האלה, נראה שהשנה היו אלה המסרים שניצחו



השנה, 2020, נראה שהמסרים המדויקים תפסו את מקום ההפקות הגדולות. זה לא שהמותגים הגדולים לא היו שם ולא שלפו את הסלבס לאוורור, אבל הרבה הרגיש ממוחזר, ודווקא המותגים הקטנים היו אלה שהצליחו לפצח. קחו את Quibi – רשת הזרמת וידאו לפרקים קצרים של עד 10 דקות. הטוויטר של הנטפליקס. היופי הוא שהרשת תושק רק באפריל, והיא כבר עולה לבמה המרכזית, עם מסר ברור שנשאר איתך הרבה אחרי שהפרסומת מסתיימת. הסצנה מוכרת לעייפה: שודדים בורחים מהבנק עם התיקים, הם מחכים לרכב המילוט, אבל הנהג שצופה מודיע: אני מגיע תוך קוובי – פחות מ- 10 דקות. עד אפריל המסר הזה יישאר עם הקהל.







רשת הפיצריות Little Ceazers הציבו במרכז הקמפיין שלהם את המסר "הדבר הכי טוב מאז המצאת הלחם הפרוס". קופי מעולה שמציב את הפיצה – לא בעמדת בידול מהמתחרים – אלא כקטגוריה בפני עצמה. הקמפיין עצמו מציג הלחץ בחברה ש"המציאה" את הלחם הפרוס למצוא רעיונות חדשים להתמודד עם התחרות מצד "הדבר הכי טוב הבא".






צ'יטוס, לא חברה קטנה, אבל גם היא מצליחה ליצור בפרסומת שלה זיהוי ברור למוצר הפופקורן שלה – אצבעות צ'יטוס. עם צ'טוס פופקורן האצבעות שלך נותרות מוכתמות בכתום. במרכז הקמפיין, עובד במשרד שמגלה שעם אצבעות צ'יטוס אנשים לא מבקשים ממנו עזרה. בליווי השיר Cant’s Touch This המיתולוגי המסר שוקע היטב.





גם פפסי לא חברה קטנה, אבל נראה שהצליחה היטב. גם הפעם היא תוקפת ראש בראש נגד קוקה קולה, אבל הפעם נראה שיש כאן פניה ממוקדת לקהל האפרו אמריקאי – עם מיסי אליוט וגרסה לרולינג סטונס: "אני רואה דלת אדומה, ואני רוצה לצבוע אותה בשחור".





מה עוד היה לנו מעניין?


כמובן שישנה פינת הגאווה המקומית, עם סודה סטרים. הפעם אולי בהשראה מהגשושית הישראלית שכמעט הגיעה לירח. צוות מגיע למאדים, מצליח לאסוף דוגמית מים מהמדבר המאדימי, רק כדי שאחד מחברי הצוות יגיז אותה בסודה סטרים של מעבורת החלל. גם הפעם פרסומת שמצליחה לשעשע, וגם מתחברת לקו שהחברה מובילה כבר כמה שנים של חסכון בבקבוקי מים. לצפיה



מותג הקוסמטיקה OLAY שעוד רגע מושק בישראל על ידי פרוקטר אנד גמבל בחר להתמקד באג'נדה חברתית, לקידום נשים במקצועות הנחשבים לגבריים. המותג גם יתרום דולר על כל שיתוף בטוויטר לעמותה המעודדת נערות לעסוק בתחומי הטכנולוגיה.




פייסבוק מפרסמת בפעם הראשונה בסופרבול , ודווקא בוחרת להתמקד בקידום קבוצות פייסבוק. עבור אנשי שיווק הפרסומת בהחלט מעניקה חשיפה מעניינת למיקוד של פייסבוק בשנה הקרובה.



המרגשת: גוגל מסייעת לאדם מבוגר לזכור את אשתו. . הפקה מינימליסטית וחכמה.



דונלנד טראמפ נגד מייקל בלומברג


פתח של שנת בחירות, והמועמדים העשירים בהיסטוריה של ארה"ב לא יפספסו הזדמנות להיות שם עם כל אמריקה. אז היה לנו את דונלד טראמפ מפאר את עצמו, ומנגד את מייקל בלומברג מאפשר לאחרים לפאר אותו. שניהם מציגים פוליטיקה במיטבה – זה את שלו וזה את שלו.



ובפינת הפטריוט: באדווייזר דווקא השנה נראו פחות פרסומות בגזרת הפטריוט, אבל באדווייזר ממשיכה את הקו השורשי האמריקאי של השנים האחרונות, ועושה את זה טוב. הפעם היא מציגה את המשמעויות של הביטוי השלילי "אמריקאי טיפוסי", אבל בליווי רגעים יפים של החברה האמריקאית. חייל חוזר הבית "ללא הזמנה מוקדמת", "אדם מוריד חולצה באמצע הרכבת" כדי לתת אותה להומלס וכו'.




ו



אחרון, הפרסומת לבאד לייט – נתנה לצופים לבחור את הסיום עוד לפני הסופרבול. גם אם לא פרסומת גדולה, האפקט עבד.



ולסיום, חביבת העורך:



אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח