הפרסום ברדיו עובד !










הפרסום כחלק מתמהיל השיווק מורכב ממספר רב של מדיות, כשלכל אחת מהן רמת אפקטיביות שונה בהתאם לחברה המפרסמת, למוצר/שירות ולפלח השוק הפוטנציאלי.

הפרסום ברדיו מהווה כלי לחשיפת חברות, מוצרים ושירותים הפועל בשיטת "שטיפת המוח" . כך כאשר אנו מעונינים להתקשר לביטוח ישיר אנו מפזמים "הקש על החמש ביטוח ישיר" ולביטוח אישי ישיר "9,000,000 זה לא כסף" .

ישנם מקרים בהם זמן תגובת הלקוחות וההיענות מהפרסום ברדיו הינו ארוך טווח ובמקרים אחרים, כאשר במהלך הפרסום מזמינים את הלקוחות לעסק, עם מבצע קידום מכירות מיוחד בתאריכים ספציפיים, ניתן למצוא היענות גבוהה, אך תמיד מדד ההיזכרות של הלקוח את העסק המפרסם ברדיו כמדיה גבוה מאוד (לתקופה ארוכה).

עסקים קטנים ובינוניים רבים נמנעים מלפרסם ברדיו בשל התחושה כי רק חברות גדולות וחזקות מסוגלות לממן חשיפה ברדיו ומעבירות תקציבי פרסום גבוהים יותר לפרסום על דפי העיתונות, בעיקר בעיתונות המקומית. אך התפיסה הזו אינה נכונה בהכרח משום שניתן להשתמש בפרסום ברדיו מקומי שאינו יקר בהכרח. לעסקים קטנים ובינוניים המחליטים לפרסם ברדיו ישנה אפשרות להתבלט מול מתחריהם ולהפנות את תשומת לב המאזינים הפוטנציאלים למוצרים/שירותים שלהם. כך לדוגמא, כאשר נצטרך אינסטלטור נוח יהיה לפנות ל "צביקה ורועי שירותי ביוב" ולרכישת מחשב "לשמיר מחשבים" ושניצל אוכלים ב "שניצל אילה" .

כדי להכיר טוב יותר את הפרסום ברדיו, להלן עשרת המאפיינים העיקריים של מדיום זה:
1. רדיו אזורי זול וממוקד – עסקים קטנים המעונינים לפרסם ברדיו מעדיפים רדיו אזורי, הזול משמעותית מהרדיו הארצי וממוקד יותר.

2. חובה לעשות פילוח – תחנות הרדיו המחולקות לאזורים מתאפיינות בחתך סוציואקונומי וגיל שונה של מאזינים, לכן חובה לפלח הלקוחות הפוטנציאלים למוצר/שירות המפורסם ולהתאימם לתחנת הרדיו הרלוונטית.

3. החשיפה המינימלית – חשיפה נאותה ברדיו (מסה קריטית) כוללת מינימום של שמונה תשדירים ביום ולפחות ארבעה שבועות פרסום. כדי לחסוך בעלויות ניתן לחלק את שמונת התשדירים ל- 30 ו- 15 שניות לסרוגין וכן לפרסם שלושה ימים בשבוע – ימים א', ג', ו ה' (יום כן ויום לא) במקום בכל ימות השבוע. בימי שישי ושבת ניתן לקבל בונוס חינם על בסיס מקום פנוי בעזרת משא מתן איכותי.

4. הפסקה בקמפיין – במצב בו התגובה לפרסום גוררת לחץ פונים לעסק, ניתן לבקש מהתחנה המפרסמת הפסקה תקופתית בפרסום והמשך במועד המתאים לחברה ועל ידי כך למשוך את אפקט הפרסום לזמן ממושך יותר.

5. משרדי פרסום – מומלץ להיעזר במשרד פרסום המתמחה בפרסום ברדיו על מנת להשיג מחירים טובים לפרסום, כדי לבנות את המסר הפרסומי ולמתג את המוצר/שירות, לשמש כאנשי קשר עם המדיה, ולפרוס את התשדירים בשעות האזנה הטובות ביותר (פריים טיים).

6. עלויות – הפרסום ברדיו האזורי הינו הזול ביותר בהשוואה לכמות החשיפות ולמספר הנחשפים, מחיר הפרסום במדיה זו, נע בין 2,000 דולר ל- 3,000 דולר לארבעה שבועות (חשיפה מינימלית) ובהשוואה לחשיפה של אותה תקופה במדיה מתחרה מדובר על המחיר הזול ביותר.

7. המסר הפרסומי – המסר הפרסומי מהווה חוט השדרה של הפרסום. דרך המסר הפרסומי אנו יכולים למצב את החברה/שירותים/מוצרים כיוקרתי, איכותי, זול וכן הלאה.

8. ג'ינגל – כדי שהפרסום ברדיו יהיה אפקטיבי ויבצע שטיפת מוח למאזינים חובה לבנות ג'ינגל קליט במיוחד המעביר את המסרים החשובים – שם החברה, מיקום/טלפון וסלוגן בשירה.

9. משחקי קידום מכירות – בתחנות רדיו מסוימות ניתן לבצע משחקי קידום מכירות במטרה לשתף את קהל המאזינים תוך כדי השידור ולהפנותם לעסק כדי לקבל מתנה או מבצע לקידום המכירות. בעסקים אחדים ניתן לבצע יום שידורים ולהזמין את הלקוחות הפוטנציאלים ליטול בו חלק.

10. תהליך ההכנה לפרסום ברדיו – להלן כמה מן המרכיבים בבניה ושיגור תשדיר לרדיו: הכנת פריסת התשדירים מראש, פילוח אוכלוסיית הפוטנציאל והתאמת תחנת השידור לאוכלוסייה זו, ביצוע משא ומתן על מחיר הפרסום, החלטה על המסר הפרסומי שאנו מעונינים להעביר למאזינים ובניית "סלוגן" (מסר במשפט אחד), ביצוע פגישת "בריף" עם הקופירייטר כדי לספק כלים להכנת התשדיר, קבלת שתיים או שלוש אפשרויות למלל פרסומי, בחירת המלל וביצוע שינויים אחרונים, קבלת אישור לשוני על תקינות השפה המשודרת, הזמנת הקריין המתאים, ביצוע הפקת התשדיר, העברת התשדיר לתחנת הרדיו ופרסום בתאריכים שנקבעו מראש .

* דרור כהן, מנכ"ל "המרכז הישראלי לשווק" המספקים פתרונות שיווק פרסום ומכירות. salescenter@mail.co.il טל: 7511539 – 03

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח