הקמפיינים המשכנעים בעולם לעידוד נהיגה בטוחה


מדי שנה נהרגים ברחבי העולם כ-1.25 מיליון בני אדם כתוצאה מתאונות דרכים, כך על פי נתונים שנאספו על ידי ארגון הבריאות העולמי . מהנתונים עולה עוד, כי מספר הנפגעים השנתי בתאונות דרכים עומד על 20-50 מיליון בני אדם מדי שנה. גם בישראל תמונת המצב לא מעודדת ומאז תחילת השנה נהרגו למעלה מ-220 בני אדם בכבישי ישראל. החודש הקטלני ביותר בדרכים, נכון לסוף יולי, היה יוני עם 46 הרוגים ואחריו ינואר עם 39. בנוסף, לטענת ארגון הבריאות העולמי, תאונות דרכים בכבישים עולות בממוצע לרוב המדינות כ-3% מהתוצר המקומי הגולמי שלהם, בישראל הם מהווים כ-34 מיליארד שקלים.



הפניה לציבור הנהגים מתבצעת גם בקמפיינים פרסומיים מסוגים שונים, העוסקים בגורמים המובילים לתאונות דרכים כגון נהיגה בשכרות, שליחת הודעות תוך כדי נהיגה ואמצעי בטיחות כגון קסדות לרוכבים. בטווח הארוך, אין ספק שתרבות הנהיגה תושפע לטובה מהאפקטים הרגשיים שמעוררים הקמפיינים הללו, אבל מהפכות לוקחות זמן. עד שתושלם המהפכה, שמרו אתם על עצמכם ועל היקרים לכם ונהגו בזהירות. כיוון שהגורם המוביל לתאונות דרכים הוא הגורם האנושי, ותאונות קורות, ודאו שאתם מכוסים גם מהבחינה הביטוחית: החל מביטוח רכב חובה ועד לביטוח מקיף או צד ג׳, על כל תאונה שלא תבוא. אספנו עבורכם את הקמפיינים הכי משכנעים ויצירתיים למניעת תאונות דרכים, הכינו את הממחטות.



אוסטרליה: לילדים אין 7 נשמות









למהירות הנהיגה שלנו יש השפעה ישירה על הן על ההסתברות לתאונה והן על חומרת ההשלכות שלה. כך לדוגמא, עליה של 1 קמ״ש במהירות הנהיגה מעלה ב-3% את הסיכוי לתאונה עם נפגעים. ״לכל מהירות יש תוצאה״, הוא שם הקמפיין שרץ באוסטרליה והוא מציג בפנינו שבעה תרחישים של מפגש מצמרר בין מכונית לילד על אופניים, בשעת הלילה. אם זה לא יגרום לכם להוריד את הרגל מהגז, אנחנו לא יודעים מה כן.



ניו-זילנד: נהיגה תחת השפעה









לא משנה מה ״הרעל״ החביב עליכם, נהיגה תחת השפעת אלכוהול מגדילה את הסיכון לתאונה עם נפגעים. בניו-זילנד נערך לאחרונה סקר לפיו נהגים שיכורים או מסוממים הם הגורם המוביל לפחד בקרב אזרחי המדינה, יותר מתקיפה ורצח. את הפרסומת הכי משכנעת מצאנו בדמות שלושה צעירים היושבים במכונית וממתינים שאחד מההורים יבוא להסיע אותם בחזרה הביתה, בזמן שהם מחכים, הם גם מחקים את הרגלי הנהיגה חסרת האחריות שלהם.



קנדה: לא משחק ילדים









סוכנות קנדית מצאה דרך מקורית להתמודד עם תופעה של תאונות בקרב צעירים: היא פיזרה ׳שקיות הפתעה׳ בקופסאות דגני-בוקר ובתוכן מכוניות-צעצוע מרוסקות. קהל היעד של סוכנות Rethink היה סטודנטים בקמפוסים ברחבי אונטריו, במטרה ללמדם שהורדת רמות האלכוהול בדם לאפס יכול לקחת גם 12 שעות, והעובדה שישנתם כמה שעות אין פירושה שאתם כבר פיכחים. לקמפיין המלא .











אוסטרליה: שימו את עצמכם באופנועיהם









קסדה בראש טוב, חובה לחגור גם מאחור – כולנו מכירים את הסיסמאות הללו, אך מאחוריהן מסתתרים מספרים מבהילים. חבישת קסדה בעת רכיבה על אופנוע מפחיתה את הסיכון למוות בכ-40% ואת הסיכון לפגיעה חמורה בלמעלה מ-70%. כיוון שאנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שאתם לא רוכבים בלי ציוד מתאים, בחרנו הפעם בסרטון מעט ישן (2002), אבל כזה שמזמין את הנהגים לראות את הדברים מנקודת המבט של הרוכבים. בקליפ רואים נהג מכונית מחליף מקומות עם רוכב אופנוע, כדי להבין ולו לרגע את החשיבות של ערנות נהגים לרוכבי דו-גלגלי בכביש.









קליפורניה: האימוג'י האחרון









בקליפורניה לקחו את נושא התאונות לכיוון אחר, הם התמקדו במכת הסמסים תוך כדי נהיגה ויצרו את ״האמוג׳י האחרון״, פסל מצמרר בצורת אימוג'י ענקי שעשוי ממכונית מרוסקת ונראה בהתאם. סוכנות הקריאייטיב Alma שעמדה מאחורי הפרויקט, הזמינה את התושבים והעוברים השבים במיאמי להעלות בטוויטר תמונה או סלפי עם הפסל ולהשתמש בהאשטאג: # SprintDriveSafe . יש אפילו סרטון מאחורי הקלעים .











בריטניה: חיבוקה של חגורה









לא רק באוסטרליה לקחו סלוגן מוכר ועשו לו פרשנות וויזואלית מטלטלת. נוסעים במושב הקדמי של המכונית שחוגרים חגורת בטיחות מפחיתים את הסיכון למוות ב-40-50% ואלו במושב האחורי ב-25-75%. על הנתונים הללו נשענו כשיצרו את הקליפ הבא, ללא מילים ועם מלא דמעות, מחוז ססקס, בריטניה. בקמפיין מראים אב למשפחה שידיהן של אשתו וביתו מגינות עליו, משל היו חגורת בטיחות. ספוילר: הכל נגמר בטוב. הפעם.












ארה"ב: חיים הנמדדים במושבים









מושבים ייעודיים לילדים ולתינוקות נועדו להגן עליהם בזמן הנהיגה ושימוש בהם מוריד את שיעור התמותה בקרב תינוקות ב-70% ובקרב ילדים בשיעור של 54-80%. אם אתם הורים, אל תוותרו על מקום מושב בטיחותי לילדיכם הקטנים, התפשרות או התקנה לא בטיחותית עלולה להסתיים בשורה של כסאות ריקים. בסרטון האמריקאי הבא רואים כיסאות ילדים ריקים מכל הסוגים – כסאות בית ספר, נדנדות, מושב אופניים ועוד. השורה התחתונה – הושבה נכונה מצילה חיים.










ישראל: היי, אני אשלי וקסמן בק-









ישנם הרבה דברים שיכולים להסיח את דעתנו בשעת הנהיגה ושימוש בטלפונים ניידים הוא אחד הגורמים המובילים בשנים האחרונות. נהגים שמשתמשים בטלפון תוך כדי נהיגה מעלים את הסיכוי שלהם להיות מעורבים בתאונה פי ארבעה ולטענת ארגון הבריאות העולמי הסיכוי לא יורד בהרבה אם אתם משתמשים בדיבורית ולא מחזיקים אותו ביד. תשדיר השירות הכי משכנע שמצאנו הוא של ׳אור ירוק׳ שגייסו ו״הרגו״ בשידור חי את הוולוגרית (ווידאו בלוגרית) אשלי וקסמן בקשי, שימוש נבון באושיית רשת ובעוקבים שלה כדי להזכיר לנו כמה קטלנית יכולה להיות הודעת טקסט אחת קטנה. לצפייה: https://www.youtube.com/watch?v=DEQKM0zaDz4


אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח