הרשות לפיתוח בגליל תשיק החל מה-18 בחודש קמפיין טלוויזיוני ואינטרנטי למיתוג חיובי של הגליל, בעלות של כחצי מיליון שקל. הקמפיין, שישודר ברשת 13, ערוץ 10 וכאן 11, וכן באתרי האינטרנט המובילים, יכלול מספר סיפורים קצרים, בני כ-20 שניות כל אחד, על הייטקיסט שהעתיק את מגוריו לגליל, על מרכז לימודים ייחודי בגליל המערבי, על קהילת נגרים מיוחדת בכרמיאל, ועוד. התשדירים יובילו את הצופים להיכנס לאתר אינטרנט ייעודי ובו חידון קצר ומיוחד על הגליל. את הקמפיין מוביל משרד הפרסום שניידמן-צופן וימי הצילומים כבר הסתיימו בשבוע שעבר, לקראת עליית הקמפיין לאוויר במהלך החודש הקרוב. "בשנים האחרונות קיימת תופעה, שבמסגרתה התקשורת מתמקדת באספקטים השליליים בגליל, כשסדר היום הציבורי עוסק בעכברת, במצב הביטחוני, במצב הרפואה וכדומה", אמר השבוע חיים שולמן, מנהל מרכז המידע והמחקר, וראש תחום התיישבות ברשות לפיתוח הגליל. "אלו נושאים חשובים, אך לצערי הם גם יוצרים תדמית שלילית לגליל, בעיני הציבור במרכז הארץ. מטרת הקמפיין שיזמה הרשות לפיתוח הגליל, בשיתוף האשכולות והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, היא לצמצם במעט את הנזק הנגרם לתדמיתו של הגליל ולהזכיר לכולם שעדיין מדובר בחבל ארץ יפהיפה, עם איכות חיים טובה, שפשוט כיף לחיות פה. היינו רוצים לשבור כמה מהמיתוסים הבולטים על הגליל, ואנחנו מאמינים שבאמצעות הקמפיין הצופים והגולשים ייחשפו לדברים הטובים שקורים בחבל הארץ המיוחד הזה, ויגלו אותו מחדש". מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, שלומי אטיאס: "הגליל הוא מקום נפלא, והדברים שקורים פה, בזכות הקהילה, בשילוב עם הארגונים השונים, הם נהדרים, אך לצערי לא מספיק מסוקרים. כשמדובר בגליל, התקשורת בוחרת להתמקד דווקא בדברים השליליים, וזה יוצר למקום תדמית בעייתית. כרשות שתפקידה לפתח את הגליל, אנו יודעים שעל מנת להגשים את מטרותינו, יש צורך, בין השאר, גם בתדמית חיובית, וזו בעצם מטרתו של הקמפיין".
בנוסף, הרשות לפיתוח הגליל השקיעה 700 אלף שח בפרויקט "מסבירנים", במסגרתו יוקמו 18 עמדות הדרכה קוליות באתרי תיירות ברחבי הגליל. הפרויקט צפוי להסתיים במהלך 2019. בין האתרים – בית הכנסת העתיק בשפרעם, אתר רבי יוחנן הסנדלר במירון, הכנסיה המרונית בגוש חלב, בית הכנסת העתיק בגוש חלב. אתר רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה ועוד.
העמדות יספקו הסבר קולי בשלושה ערוצים – ערוץ דובר עברית, ערוץ דובר אנגלית לתיירים וערוץ מיוחד לילדים שימחיז עבורם קולית את הסיפור ההסטורי.
בחלק מהאתרים שולבו אמצעים נוספים המרחיבים את אפשרויות ההתרשמות מהאתר כמו משקפות או מפות פנורמיות עם שרטוט פני הנוף המאפשרות למטיילים להבין ולהכיר את הנוף סביבם.
עופרי סיידה מנהל פרויקטים הרשות לפיתוח הגליל: "הגליל מציע שפע של אתרי מורשת והיסטוריה ארוכה המיועדת לכל הזרמים והדתות בכל הגילאים. העמדות הקוליות יספקו הנגשה של המידע לכלל ציבור המבקרים, בקלות ובנוחות לטובת חווית ביקור איכותית, המותירה חותם חיובי ממושך"
שלומי אטיאס מנכל הרשות לפיתוח הגליל: "הפרויקט הוא חלק מ"נתיבי דעת", סדרת פרוקטים לשיפוץ ושדרוג קברי תנאים ואתרי מורשת של כל הדתות ברחבי הגליל פרויקט זה ישפר מאוד את חווית הביקור ואת כמות המבקרים באתרים הללו. הרשות רואה במסבירנים פרויקט דגל בסדרה זו ולכן בחרה להתחיל בו"