כוח הקנייה של המגזר החרדי והדתי מתחזק בשנים האחרונות – מה שהופך את המגזר לאטרקטיבי לאנשי השיווק והפרסום. עם זאת, האתגרים העומדים בפני השיווק במגזר הזה הם גדולים, ונגזרים ממאפייניו וצרכיו הייחודיים.
המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) יקיים כנס מיוחד, בשם "גוונים בשחור", שידון בפוטנציאל השיווקי הרב גוני במגזר החרדי והדתי הלאומי.
בכנס ישתתפו אנשי מפתח הפועלים בגופים עסקיים הפונים למגזר החרדי: הרב מנחם כרמל, בעל רשת המזון החרדית "ברכל", ירצה על התנהגויות צרכניות במגזר. ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב, ירצה על החדרת מותג במגזר. ינון שויקה, סמנכ"ל בנק פועלי אגודת ישראל, ירצה על סגנונות ניהול בשיווק.
כמו כן, ישתתפו בכנס אנשי פרסום ותקשורת המומחים למגזר: שייקה נפחא, סמנכ"ל מגזר חרדי בחברת השיווק והפרסום "מגזרים". מלי אברהם, עורכת מדור צרכנות ומדור משפחה ב"קו עיתונות". הניה שוורץ, עורכת מגזין נשים בעיתון "משפחה". העיתונאים אורי אורבך, מנחם הורביץ ושושנה חן. הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים למען השבת, ירצה בכנס על פרשת ההחרמות של אל על ושפע שוק.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל, אמרה אתמול כי "המגזר החרדי וכן המגזר הדתי לאומי משנה את פניו בשנים האחרונות. חלקו בחברה הישראלית גדל, יותר ויותר לקוחות צורכים מוצרים ושירותים המותאמים בדיוק לצרכיהם בנוסף לצד כל אילו המדיה החדשה גם היא תופשת תאוצה בקרב הלקוחות, . שינוי פנים זה מצריך תהליך למידה מצד כל אנשי המקצוע, כדי להכיר את הפנים החדשות ולדעת כיצד לנצל את הפוטנציאל הטמון במגזר החרדי והדתי לאומי.
כנס "גוונים בשחור" של המי"ל יתקיים ביום שני, 1.12, בין השעות 09:00-14:00 במלון "שרתון סיטי טאואר" ברמת-גן.