בכנס השנתי המקצועי של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות שהתקיים בסוף השבוע במלון "גני דן" באשקלון, כאות הזדהות עם תושבי הדרום, הוענק במשותף אות 'איש השנה בתקשורת' לשרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ולעופר עיני, מזכ"ל ההסתדרות. האות הוענק לשניים על- ידי יו"ר האיגוד, סילביה בית הלחמי.
בכנס, שנמשך יומיים, הייתה השנה השתתפות שיא של כ-150 יועצי תקשורת, דוברים ואנשי יחסי ציבור. בין המרצים המרכזיים: השר לבטחון פנים, אבי דיכטר ואשת העסקים, עופרה שטראוס.
דיון סוער במיוחד התפתח במסגרת פאנל תקשורת ויחסי ציבור במגזר הערבי בהנחיית איש יחסי הציבור רני רהב. "יש כאלה שחושבים שהמגזר הערבי זה רק חומוס", התריס פדול מזאווי, מנכ"ל מזאווי פרסומים, שאף הציג בפני הקהל צלחת חומוס. "כדי להכיר את המגזר זה אומר להתחבר מבפנים ולא בשלט רחוק. ישנם מנהלי שיווק שמסתכלים על המגזר בראייה שנקינאית". איש יחסי הציבור סלימן פרג', הבעלים של משרד יחסי ציבור ניו – בראנד בנצרת הוסיף: "דו- קיום אינו מתבטא רק סביב החומוס. יש רשימה ארוכה של כינויים המעידים על קצר בתקשורת וכשל בהבנה של החברה הערבית בישראל". בפאנל השתתפו גם: דני לוי, מנהל החדשות בערבית בטלוויזיה הישראלית בתל-אביב ורובה וורוור, עורכת ומגישה בערוץ 33 של הטלוויזיה הישראלית.
בפאנל, שעסק בניהול משברים תקשורתיים, בהנחיית אסתי אפלבוים-פולני, השתתפו: פרופ' גדי וולפספלד, ראש החוג לתקשורת פוליטית באוניברסיטה העברית; בני כהן, יועץ אסטרטגי לחברת הלווין YES ומוטי מורל, מורל יחסי ציבור ותקשורת. "משברים בדרך כלל הם קצרים", אמר בני כהן, "אם אתה נוהג בהגינות, ביושר ובשקיפות הכעס הוא יותר נמוך וזו הייתה האסטרטגיה שלנו במשבר YES. אמרנו שאנחנו לא אשמים, כי אנחנו לא אחראים לתקלות בשידור שנבעו מגורמים זרים. אמרתי שאנחנו לא נלך ונתנצל. בסופו של דבר, משברים סופרים בקופה ולא בתקשורת. YES הכפילה את לקוחותיה".
יועץ התקשורת מוטי מורל תיאר את משבר שביתת המורים בו טיפל משרדו וכיצד הצליחו ליצור עניין תקשורתי ותמיכה ציבורית. "כשנכנסים באמצע אין זמן לאסטרטגיה, אז הפטנט הוא: אם העסק בסכנה תעשה הפוך ממה שעשית עד היום. צא להתקפה והצד השני יצטרך לתת את התשובות. בסופו של דבר, ההישג הגדול הוא שינוי בתדמית המורים גם בקרב הציבור וגם כלפי עצמם".
בפאנל, שדן בכוחה ובעתידה של התקשורת המקוונת, בהנחייתו של איש יחסי הציבור רני רוגל, ובהשתתפותם של דורון אביגד, עורך גלובס און-ליין, אריאל וייס, עורך ראשי של MSN ואורן בסון, עורך פורטל השיווק אולמרקטינג דנו בעתיד האינטרנט וההשפעה על העתונות הכתובה. "האינטרנט הוא היום מדיום מוביל", אמר דורון אביגד, "הטלוויזיה והעיתונות המודפסת מתפקדים כלווינים". אריאל וייס הוסיף: "האינטרנט במידה רבה מכתיב את סדר היום, זה גלגל שמתחיל קודם כל ברשת". רני רוגל: "האינטרנט החליף, למעשה, את סוכנות הידיעות של אתמול".
בכנס הירצו עוד: יצחק נוי, עורך השעה הבינלאומית בקול ישראל , על תדמית ישראל והשתקפותה בתקשורת הבינלאומית; והמומחית נעמי טל על כלים לשיפור הפרזנטציה האישית כמנוף להצלחה וביטחון עצמי, כלים לשיפור התקשורת הבינאישית העסקית ושפת הגוף והבנת כוחם של מסרים המועברים באמצעותה. בתום הכנס המקצועי קיים ראש העיר, רוני מהצרי, סיור בעיר אשקלון.