כקמעונאים, אתם צריכים להתכונן לספק חוויה
דיגיטלית אופטימלית בכל נקודות המגע עם הלקוח, החל מעמוד הנחיתה ועד ל-checkout, אם ברצונכם
לנצל את היתרון של הצמיחה הצפויה בתחום הקניות המקוונות השנה.
ספקו כמה שיותר פרטים וויזואליים אודות המוצרים –
עליכם לוודא כי
האתר שלכם נגיש ומאפשר למצוא את המוצרים בצורה מהירה ונוחה ויתרה מזאת, האתר צריך
לאפשר מעורבות גבוהה עם הלקוחות כדי שהם יהיו מסוגלים לקבל החלטה מושכלת, במיוחד
בתקופה הנוכחית, שבה הם לא יכולים להתרשם מהמוצר באופן פיזי. לכן, ניתן להוסיף
תצוגת מוצר ב-360 מעלות ויכולות הגדלת תמונה יעילות אשר ידמו את ההתרשמות הפיזית
בצורה הטובה ביותר האפשרית. כמובן שתצוגת המוצרים חייבת לעלות בצורה מהירה כדי
למנוע מהקונים לצאת מהאתר.
בצעו אופטימיזציה לתוכן הוויזואלי – כשאנשים מוצאים דילים משתלמים ברשת,
הם נוטים לשתף את הלינקים עם חברים ומשפחה באמצעות אפליקציות כמו Facebook Messenger
ו-WhatsApp.
זאת אומרת שמתקיימת תעבורת רשת עקיפה אשר מספקת הזדמנות טובה עבורכם למנף את המדיה
הוויזואלית בנקודות המגע החשובות הללו ולהרוויח משיתוף הלינקים שלהם. לכן, עליכם
לוודא כי מתקיימת תצוגה וויזואלית אופטימלית בכל אפליקציות המסרים המיידיים בעת
שליחת הקישור. מחסור בתמונה או אפילו תמונה באיכות ירודה עלולים להרתיע אנשים מללחוץ
על הלינק שנשלח אליהם. מצד שני, תמונות או סרטונים באיכות גבוהה יעודדו אותם לבדוק
במה מדובר ואולי אף להוסיף את המוצר לעגלת הקניות שלהם.
השקיעו בתוכן וידאו קצר ומושך – הוידאו הפך לפורמט הנפוץ ביותר
בשיווק תוכן ועקף בדרכו את הבלוגים והאינפוגרפיקות ויש לכך סיבה טובה – דקה אחת של
וידאו שווה ל-1.8 מיליון מילים בכל מה שקשור להשפעה על הקהל. תוכן וידאו קצר של 5
עד 20 שניות משחק תפקיד משמעותי בהעלאת המעורבות של הקונים. אולי אתם חושבים שאין
צורך להוסיף וידאו כאשר כבר יש לכם תמונות באיכות גבוהה שמציגות את המוצר, אך
הוידאו מושך יותר צפיות ומאפשר להעביר את הערך של המוצר בצורה עשירה יותר.
הפכו את הוידאו לתומך רכישה – מומלץ להציג סרטוני וידאו לצד סדרה
של תמונות שכן, הדבר מעודד את המבקרים בדף המוצר לבצע רכישה מהר יותר. הפקת
סרטונים אשר מעבירים את המשתמשים בלחיצת כפתור לעמודים הרלוונטיים יכולה לסייע לכם
להציג את המוצר בצורה אינטראקטיבית יותר. כמו כן, הסרטונים – כמו כל תוכן וויזואלי
– צריכים להיות רספונסיביים; הם תמיד צריכים להתרחב כדי למלא את כל המסך, תוך
שמירה על יחסי גובה-רוחב מקוריים.
לסיכום, תקופת הקניות הנוכחית מביאה עמה אי ודאות
רבה, אך מה שאנו כן יודעים הוא שבניית אתר קניות היוצר מערכת יחסים בין האתר לבין
הגולש יביא ליתרונות רבים בעונת הקניות הקרובה. על ידי שימוש בתוכן וויזואלי הלקוח
יזכה למידע רב יותר על המוצרים וסיכוי הרכישה יגדל.
אודות
קלאודינרי
קלאודינרי
(Clourinary) היא חברה ישראלית אשר מעצימה את המותגים
המובילים בעולם לספק חוויות חזותיות אשר מושכות את תשומת הלב של הצרכנים. הפתרונות
מבוססי הענן של החברה לניהול תמונות, וידאו ונכסים דיגיטליים (DAM) משתמשים בטכנולוגיות המבוססות על בינה מלאכותית כדי לחסוך את
בעיות ניהול המדיה המסורתיות ומאפשרים למותגים להתמקד באספקה מהירה של חוויות
דיגיטליות אופטימליות בכל תחום שבו הם עוסקים. החברה הוקמה בשנת 2012 ומשרדיה
ממוקמים בישראל, ארה"ב ובריטניה. קלאודינרי מנהלת מעל ל-30 מיליארד נכסים ויש
לה 6,000 לקוחות ברחבי העולם, ביניהם Forbes, Procter & Gamble,
StubHub, Trivago, Under Armour, Walmart Labs, Apartment Therapy, Bleacher
Report, Conde Nast, DoorDash, HelloFresh, Hinge, Lululemon Athletica, NTT
Resonant ועוד. למידע נוסף, בקרו באתר www.cloudinary.com.
*הכותב הינו סמנכ"ל השיווק של קלאודינרי (Cloudinary)