התמריץ המועדף ביותר לקידום מכירות במיתון ובצמיחה










מנהלי עסקים למדו להשתמש בקידום מכירות ומיישמים את הכללים כיאות:
א. שיפור איכות המוצר. ב. שירות מקסימלי. ג. הנחות מסחריות. ד. פרסומת טוטאלית.

אם רובם ככולם נוהגים כך, הם שוב ניצבים באותו מרחק ממתחריהם, קרי, בידיהם אותו נתח שוק כמקודם.

עלינו לאתר את הכלל הגמיש ביותר מבין ארבעת הנ"ל ולנצל מתוכו את הרכיב בעל הערך המוסף הגבוה ביותר ושעלותו לעסק נמוכה בהרבה מתדמיתו בעיני הלקוח / צרכן. רכיב זה אינו מצוי בשלושת הכללים הראשונים, הנחשבים לקשיחים בגלל גבוליותם. לכן ניתן לבודד אותו רק מהגמיש ביותר שהוא הפרסומת.

מאחר שאנו דנים כאן בקידום מכירות, נתרכז בנגזר מקידום מכירות, שהוא התמריץ לקנות יותר ממך בהשוואה למתחרה שלך.

הפרסומת כתמריץ מועיל
קיימות הוכחות רבות לכך שהפרסומת טובה לעסקים – היא בונה תדמית חיובית, שומרת על קשר מסחרי קבוע, מהווה תזכורת כי "אני קיים, פועל ושורד", מזרימה מידע אודות היצע השיפורים, החידושים וההנחות.

באיזה אמצעי פרסום נבחר איפוא כדי לקדם מכירות בקרב לקוחותינו ועל מנת להגדיל את נתח השוק שלנו? מהו התמהיל האופטימלי ביניהם? האם הוא עונתי, משתנה, קבוע, רב-תקשורתי? המושג רב-תקשורתי הינו טעון מאוד – דיוור ישיר, אתר באינטרנט, תשדיר טלויזיה, רדיו ארצי או אזורי, מודעות פרסומת בעיתון / במקומון / במוסף המיוחד, סרטון פרסומת בקולנוע, פליירים וסטיקרים, לוח מודעות, שלט פרסומת.
מהו אם כן, מבין אלה התמריץ העונה על ההגדרה דלעיל כתמריץ המועיל ביותר?

מוצרי פרסום – התמריץ המועיל ביותר

מוצרי פרסום הם מוצרים שימושיים ומעוצבים אשר הספק (נותן שירות / יצרן / סוחר) קונה בזול ונותן אותם בחינם ללקוחותיו כמתנה לרגל אירוע מסחרי או חג. הם לא המוצרים שהוא מוכר ללקוחותיו. אלו מוצרים המזכירים ללקוח את השרות או המוצר של הספק מעניק השי. העלות לפריט אחד או למסע פרסום אחד נמוכה מעלותו של כל אמצעי פרסום אחר (מבלי להמעיט בערכו).

והתוצאות? תשומת לב יומיומית!
להבדיל מיתר מוצרי הפרסום, למוצר פרסום אריכות ימים הארוכה ביותר. הוא לא מתבלה מיד כמו המודעה, התשדיר, הסרטון והסטיקר. הוא לא נעלם כהרף עין כמו שלטים ועמודי פרסומת. במוצר פרסום משתמשים זמן רב ולכן הוא תמריץ עסקי מועיל בצורת תזכורת עסקית קבועה ללקוח וכעין קשר ומגע יומיומי עם הספק שלו.

אפילו את ההנחה נוטים לשכוח, אבל לא את השי שבו משתמשים יומיום – הוא הוא התמריץ המועיל ביותר לקידום מכירות והוא המעניק לעסק יתרון על פני מתחריו ומביא להגדלת נתח השוק, בעיתות האטה בצמיחה כלכלית.

* הכותב הוא מנכ"ל חברת סתיו מוצרי פרסום. www.stvi.co.il





אולי יעניין אותך

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
 LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)
 דגם 4200 צילום באדיבות ניופאן

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח