מנהלי עסקים למדו להשתמש בקידום מכירות ומיישמים את הכללים כיאות: א. שיפור איכות המוצר. ב. שירות מקסימלי. ג. הנחות מסחריות. ד. פרסומת טוטאלית. אם רובם ככולם נוהגים כך, הם שוב ניצבים באותו מרחק ממתחריהם, קרי, בידיהם אותו נתח שוק כמקודם. עלינו לאתר את הכלל הגמיש ביותר מבין ארבעת הנ"ל ולנצל מתוכו את הרכיב בעל הערך המוסף הגבוה ביותר ושעלותו לעסק נמוכה בהרבה מתדמיתו בעיני הלקוח / צרכן. רכיב זה אינו מצוי בשלושת הכללים הראשונים, הנחשבים לקשיחים בגלל גבוליותם. לכן ניתן לבודד אותו רק מהגמיש ביותר שהוא הפרסומת. מאחר שאנו דנים כאן בקידום מכירות, נתרכז בנגזר מקידום מכירות, שהוא התמריץ לקנות יותר ממך בהשוואה למתחרה שלך. הפרסומת כתמריץ מועיל קיימות הוכחות רבות לכך שהפרסומת טובה לעסקים – היא בונה תדמית חיובית, שומרת על קשר מסחרי קבוע, מהווה תזכורת כי "אני קיים, פועל ושורד", מזרימה מידע אודות היצע השיפורים, החידושים וההנחות. באיזה אמצעי פרסום נבחר איפוא כדי לקדם מכירות בקרב לקוחותינו ועל מנת להגדיל את נתח השוק שלנו? מהו התמהיל האופטימלי ביניהם? האם הוא עונתי, משתנה, קבוע, רב-תקשורתי? המושג רב-תקשורתי הינו טעון מאוד – דיוור ישיר, אתר באינטרנט, תשדיר טלויזיה, רדיו ארצי או אזורי, מודעות פרסומת בעיתון / במקומון / במוסף המיוחד, סרטון פרסומת בקולנוע, פליירים וסטיקרים, לוח מודעות, שלט פרסומת. מהו אם כן, מבין אלה התמריץ העונה על ההגדרה דלעיל כתמריץ המועיל ביותר? מוצרי פרסום – התמריץ המועיל ביותר מוצרי פרסום הם מוצרים שימושיים ומעוצבים אשר הספק (נותן שירות / יצרן / סוחר) קונה בזול ונותן אותם בחינם ללקוחותיו כמתנה לרגל אירוע מסחרי או חג. הם לא המוצרים שהוא מוכר ללקוחותיו. אלו מוצרים המזכירים ללקוח את השרות או המוצר של הספק מעניק השי. העלות לפריט אחד או למסע פרסום אחד נמוכה מעלותו של כל אמצעי פרסום אחר (מבלי להמעיט בערכו). והתוצאות? תשומת לב יומיומית! להבדיל מיתר מוצרי הפרסום, למוצר פרסום אריכות ימים הארוכה ביותר. הוא לא מתבלה מיד כמו המודעה, התשדיר, הסרטון והסטיקר. הוא לא נעלם כהרף עין כמו שלטים ועמודי פרסומת. במוצר פרסום משתמשים זמן רב ולכן הוא תמריץ עסקי מועיל בצורת תזכורת עסקית קבועה ללקוח וכעין קשר ומגע יומיומי עם הספק שלו. אפילו את ההנחה נוטים לשכוח, אבל לא את השי שבו משתמשים יומיום – הוא הוא התמריץ המועיל ביותר לקידום מכירות והוא המעניק לעסק יתרון על פני מתחריו ומביא להגדלת נתח השוק, בעיתות האטה בצמיחה כלכלית. * הכותב הוא מנכ"ל חברת סתיו מוצרי פרסום. www.stvi.co.il |